מעורבי פרשת בזק ממשיכים לעזוב: היועמ"ש של הדירק' פורשת

עו"ד שירי שחם כיהנה כיועצת משפטית בעת אישור עסקאות בעלי העניין ב-yes ובחלל • ל"גלובס" נודע כי הוקמה ועדת איתור בדירקטוריון בזק, שנפגשה עם מעל ל-5 ממשרדי עורכי הדין המובילים בארץ

עו"ד שירי שחם / צילום: איל יצהר
עו"ד שירי שחם / צילום: איל יצהר

מספיחי פרשת בזק: עו"ד שירי שחם, היועצת המשפטית של דירקטוריון בזק, מסיימת את תפקידה. שחם הייתה היועצת המשפטית של הדירקטוריון בעת אישור עסקאות בעלי העניין בזק-yes ובעסקת חלל, נשוא חקירת רשות ניירות ערך, שהובילו להמלצה להגשת כתב אישום נגד שורה של בכירים לשעבר בבזק בשל עבירות מרמה והפרת אמונים. שחם אף תושאלה ברשות ניירות ערך.

ל"גלובס" נודע כי ועדת איתור הוקמה בדירקטוריון בזק כדי לבחון מספר משרדי עורכי דין שיספקו את השירות לדירקטוריון, והוועדה נפגשה עם מעל ל-5 ממשרדי עורכי דין מובילים בארץ.

משרד היועץ המשפטי לדירקטוריון היא פרי המלצתו של השופט בדימוס יורם דנציגר, שחיבר דוח מיוחד לגבי התפקוד של דירקטוריון בזק ב-2007 (במסגרת פרשת האופציות) וקבע כי החברה חייבת למנות יועץ משפטי ייעודי לדירקטוריון.

שחם הייתה מקורבת למזכירת החברה לינור יוכלמן, שהיא ציר מרכזי בפרשה ואולצה לעזוב את בזק בעקבות חלקה באירועים הנחקרים. גורמים המעורבים היטב בפרשה מציינים כי שחם הייתה אמורה להיות שומר הסף שיגן על הדירקטוריון מפני עסקאות בעלי העניין, שהתבררו בעקבות החקירות כעסקאות הנגועות במרמה והפרת אמונים שהובילו לפגיעה קשה מאד בבזק, וספיחים לכך ניתן לראות עד היום.

שחם התבקשה בעת המשא-ומתן על עסקת רכישת yes ע"י גורמים בבנק ההשקעות מריל לינץ' לפעול נגד הדלפות מבזק לנציגיו של שאול אלוביץ, בעל השליטה לשעבר בבזק, ועל כך באו אליה בביקורת. נציגי מריל לינץ' חזרו ואמרו מספר פעמים לאנשי בזק שזה לא מתקבל על הדעת ששחם לא פועלת כדי לעצור את הדלפות המידע מדירקטוריון בזק והוועדה הבלתי תלויה שעסקה בעסקה, ושהגיעו בצורה תכופה לנציגי שאול אלוביץ. בבזק אומרים כי אילו שחם הייתה "שומרת" על דירקטוריון בזק, ייתכן שהעסקה הייתה נמנעת או לכל הפחות לא הייתה מתבצעת במחירים שבוצעה, שכן היום ברור לכל אחד שבזק שילמה סכום מופקע וחסר תקדים של כמיליארד שקל עבור מניות אלוביץ ב-yes.

מאז פרוץ החקירה לפני שנה המשיכה שחם בעבודתה, והיא אף הייתה מקורבת מאד ליו"ר הזמני הקודם בבזק, דוד גרנות, שרתם אותה לצידו במאבקים שניהל מול הגופים המוסדיים ודרישותיהם להחלפת הדירקטוריון ושינוי המשטר התאגידי בבזק. שחם סיפקה לגרנות חוות-דעת, שהובילו לעימותים קשים מאד עם הגופים המוסדיים, ובין היתר גם מול מחזיקת המניות הגדולה בבזק ומי שהייתה בעלת השליטה - ביקום, שגרנות ניהל מאבק נגדה על השליטה בדירקטוריון.

בסופו של דבר היה ברור שהיא תוכל להמשיך בתפקידה רק אם גרנות יהיה היו"ר, היות והיו"ר הנבחר שלמה רודב מונה על-ידי ביקום, ולכן היה קשה לראות כיצד הם ימשיכו לעבוד יחד. שחם משמשת בתפקידה מטעם משרד יגאל ארנון ושות'. ממשרד יגאל ארנון ומבזק לא נמסרו תגובות.