Wix מגייסת יותר מהמתוכנן: 385 מיליון ד' באג"ח עם ריבית 0%

סכום הגיוס עשוי לגדול לכ-443 מיליון דולר - בהנחה שהרוכשים יממשו אופציה לרכישת אג"ח נוספות תוך 13 יום

אבישי אברהמי / צילום: יונתן בלום
אבישי אברהמי / צילום: יונתן בלום

ביקושים גבוהים בהנפקת איגרות החוב של חברת האינטרנט Wix הובילו את החברה לגייס סכום גבוה מהמתוכנן, ובתנאים נוחים במיוחד. וויקס.קום  הודיעה בסוף השבוע על גיוס של 385 מיליון דולר בהנפקה פרטית של אג"ח להמרה, גיוס שעשוי לגדול לכ-443 מיליון דולר - בהנחה שהרוכשים יממשו אופציה לרכישת אג"ח נוספות תוך 13 יום.

איגרות החוב שהונפקו נושאות ריבית של 0%, לפירעון ביולי 2023. המשמעות היא ש-Wix לא תידרש לשלם תשלומים חצי-שנתיים של הריבית על האג"ח, כפי שתוכנן מראש, ובפועל מדובר בעסקה שהיא יותר הונית - מעין אופציה להמרה עתידית למניות (אך כמובן עם הגנה על הדאונסייד, כי אם מחיר המניה לא יעלה אל מעבר למחיר ההמרה, מחזיקי האג"ח יקבלו החזר של החוב בסוף התקופה).

ההנפקה בוצעה בהובלת החתמים ג'יי.פי מורגן ובנק אוף אמריקה, ואיתם בנקים נוספים כחתמי משנה. מועד הפירעון הסופי של האג"ח הוא 1 ביולי 2023, אלא אם תתבצע המרה לפני מועד זה, על פי תנאי האג"ח. שיעור ההמרה נקבע על 142.63 דולר, פרמיה של כ-35% על מחיר מניית Wix באותו יום, ופרמיה של 39.9% על מחיר הנעילה ביום שישי.

על מנת להגדיל אפקטיבית את מחיר ההמרה, ובכך להפחית את הדילול לבעלי המניות הקיימים, ביצעה Wix עסקאות מסוג capped call - עסקאות שכוללות אופציות call ומובילות דה-פקטו להעלאת מחיר ההמרה. מחיר ההמרה בעקבות העסקאות עולה ל-211.3 דולר - פרמיה של 100% על מחיר המניה בעת הגיוס.

Wix לא דיווחה מהי עלות העסקאות הללו, אך בדרך כלל עסקאות כאלה מגיעות לכ-10%-11% מהיקף הגיוס, כך שניתן להעריך שהעלויות עבור Wix ינועו סביב 40 מיליון דולר עד שנת 2023.

"ההנפקה הכי מוצלחת מ-2014"

Wix הוקמה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, והיא מספקת פלטפורמה שמאפשרת להקים ולנהל אתרי אינטרנט. בסוף הרבעון הראשון היו ל-Wix בקופה 266 מיליון דולר, אחרי שהחברה ייצרה ברבעון תזרים חיובי של 24.8 מיליון דולר מפעילות שוטפת. לאחר ירידה של 3.5% במניה ביום שישי (אך עלייה של 77% מתחילת השנה), החברה נסחרת בשווי 4.8 מיליארד דולר.

"זאת הייתה ההנפקה הכי מוצלחת של אג"ח להמרה בארה"ב מאז שנת 2014", מספר סמנכ"ל הכספים של Wix, ליאור שמש. "הביקושים היו מאוד גבוהים, מעל 1.6 מיליארד דולר, ובזכות זה הצלחנו להביא את ההנפקה לתנאים הכי טובים: 0% ריבית ופרמיה של 35% של מחיר ההמרה".

לדברי שמש, בהנפקה השתתפו "גופים מוסדיים גדולים מאוד מארה"ב, כמו פידליטי, וולינגטון, לורד אבט ועוד הרבה גופים. הם מסתכלים על הפוטנציאל של החברה ופחות מתעניינים בריבית - יותר מעניין אותם עליית ערך המניה בעתיד. מצד אחד יש להם הגנה על הסכום, מצד שני ביצועי המניה מצוינים והחברה מאמינה בעצמה - ולכן החברה עשתה סוג של ביטוח, שדה-פקטו מעלה את פרמיית ההמרה ב-100%. בפועל, מדובר כאילו על הנפקה עתידית ב-211 דולר למניה. דרך אחרת להסתכל על זה, וזה מדהים: לפני חמש שנים Wix הונפקה לפי מחיר של 16.5 דולר למניה, ועכשיו ההנפקה היא כאילו במחיר של 211 דולר".

למה לא הגדלתם יותר את היקף ההנפקה על רקע הביקושים?

"הגדלנו את היקף הגיוס ב-10%, אבל הייתה לנו יכולת להגדיל בהרבה יותר. בחרנו לא לעשות את זה כי אמנם ההזדמנות מצוינת, אבל זה לא שיש לנו כרגע שימוש לכסף. הכסף שמגויס הוא 'ביטוח' למקרה שנצטרך בעתיד, ותנאי השוק לא יאפשרו לגייס. זה לא שאני מתכוון עכשיו לקנות חברה, אם זה היה המצב, הייתי מגייס יותר. לכן גם הדירקטוריון נתן לנו מנדט להעלות את הגיוס עד 10%". 

לדברי שמש, השילוב של הנפקת אג"ח להמרה ומכשיר מסוג capped call לא נעשה בעבר בארץ (נייס עשתה זאת לדבריו, אך דרך חברה בת בארה"ב). הוא מוסיף כי המהלך כולו "מחזק בעצם את כל מה שאמרנו לאורך השנים לגבי Wix - שהכוונה שלנו היא לצמוח כחברה ישראלית ולהעלות את הערך לבעלי המניות; וליצור חברה שלא נמכרת מהר אלא צומחת והופכת לחברה יותר גדולה. הגיוס מאפשר לנו להמשיך ולצמוח באסטרטגיה נכונה".