רני רהב משך את ערעורו בתביעה שהגיש נגד גבי גזית וגודוביץ'

לפני כ-3 שנים כינו גבי גזית וישראל גודוביץ' יחצ"ן שבשמו לא נקבו בכינויים "טיפש, גרוע, שמן ורוטט" • רהב תבע את השניים בבימ"ש השלום אך הפסיד וחויב בהוצאות • היום הוא משך את ערעורו למחוזי לאחר סיכום שהושג בביהמ"ש, שבמהלכו השניים הבהירו כי דבריהם לא כוונו כלפי רהב

רני רהב / צילום: סיון פרג'
רני רהב / צילום: סיון פרג'

רני רהב משך את הערעור שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בעקבות החלטת הבית משפט השלום שלא לקבל תביעת לשון הרע שהגיש נגד שדר הרדיו גבי גזית והאדריכל ישראל גודוביץ'.

רהב תבע את גזית וגודוביץ' בעקבות תוכנית ששודרה בתחנת רדיו 103FM לפני כ-3 שנים, בה התייחסו השניים לאירוע קריסת המרפסות בבניין של חברת גינדי בחדרה, ודרש מהם פיצוי של מיליון שקל לאחר שהשניים הזכירו בדבריהם יחצ"ן שבשמו לא נקבו. בית משפט השלום דחה את התביעה ואף הטיל על רהב תשלום הוצאות בסך 50 אלף שקל לגזית, ו-50 אלף שקל לגודוביץ'.

היום (ב'), במהלך הדיון בערעור שהגיש רהב למחוזי, אמר גזית: "אני חוזר על דברים קודמים שאמרתי, לפיהם בדברים שנאמרו מפי בשידור לא התכוונתי כלל למערער (רהב). אם המערער הבין שאני מתכוון אליו, הרי זו לא הייתה כוונתי, ואם נפגע, אני מצר על כך".

גודוביץ' חזר על דברים דומים, ולאור זאת הושגו, בתיווך בית המשפט, מספר הסכמות בינו לבין רהב. על-פי ההסכמות, גודוביץ' יחזיר לרהב חלק מסכום ההוצאות שנפסק לו בזמנו (50 אלף שקל, כאמור), או את כולו, בהתאם להחלטת בית המשפט. בפסק הדין שפורסם הערב נקבע כי הסכום אותו יחזיר גודוביץ' לרהב יעמוד על 25 אלף שקל. 

בנוסף, גודוביץ' ימשוך תביעה שהגיש נגד רהב לאחר פסיקת השלום. לאחר ההחלטה בערכאה הקודמת טען רהב כי גזית וגודוביץ' שיקרו, וגודוביץ' הגיש נגדו תביעה. היום, במהלך הדיון, חזר בו רהב מהאמירה הזאת, והתביעה תימשך ללא תשלום הוצאות.

בשידור, שהתקיים כאמור לפני כ-3 שנים, התייחס גזית לבעלי חברת גינדי ואמר: "אני אגיד לך למה הוא עושה את זה, יש לו יחצ"ן גרוע, מוכר, טיפש וגרוע, והוא נותן לו עצות גרועות". גודוביץ' הוסיף לדברים: "הוא גם שמן, שמן ורוטט, שומניו רוטטים". גזית אמר מיד בתגובה כי הוא לא יודע למי גודוביץ' מתכוון, וגם הבהיר בהמשך כי הדברים הללו אינם על אחריותו, בעוד גודוביץ' אמר: "זה באחריותי, ואני מוכן להתמודד איתו".

שופטת בית משפט השלום, אושרי פרוסט-פרנקל, קבעה בפסק הדין שניתן לפני כשנה כי רהב לא הצליח להוכיח שגזית וגודוביץ' אכן התכוונו אליו בדברים שאמרו במהלך השידור, ולכן היא לא מקבלת את התביעה נגדם. יחד עם זאת, היא קבעה כי תחנת הרדיו עצמה, שהעלתה לאתר האינטרנט שלה את הדיון בנושא בצירוף תמונתו של רהב, כן תפצה את איש יחסי הציבור ב-8,500 שקל.

גזית ייוצג בדיון על-ידי עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי (שמשמשים גם עורכי הדין של "גלובס"), גודוביץ יוצג על-ידי עו"ד רפי שפטר, ורהב יוצג על-ידי עו"ד צבי גלמן.