רני רהב תובע מיליון שקל: כינו אותי "יחצ"ן טיפש" ו"שמן רוטט"

רהב הגיש תביעת לשון הרע נגד גבי גזית ונגד האדריכל ישראל גודוביץ', על כך שהשמיצו אותו לדבריו בתוכנית ברדיו 103FM ■ רהב: אלך עם התביעה עד הסוף - "שיבינו שיש חוק בישראל. כל אדם שישכח זאת, נתכבד להזכיר לו"

רני רהב / צילום: יוסי כהן
רני רהב / צילום: יוסי כהן

יחצ"ן-העל רני רהב תובע את שדרן רדיו 103FM גבי גזית ואת האדריכל ישראל גודוביץ' - על כך שהשניים השמיצו אותו במסגרת תוכנית רדיו וקראו לו "יח"צן טיפש", ו"השמן הרוטט". רהב הגיש לביהמ"ש השלום בת"א תביעת לשון הרע על-סך מיליון שקל נגד גזית וגודוביץ'. 

האירוע המדובר התרחש בתוכנית הרדיו של גזית, "גבי גזית ללא הפסקה", ב-25 ביוני האחרון, אז עלה לשידור האדריכל גודוביץ', והשניים דנו בפרשת קריסת המרפסות של חברת גינדי השקעות בבניין בחדרה. 

במהלך השיחה כאשר השניים דנו בהתנהלותו של מנור גינדי, מבעלי גינדי השקעות, גזית אמר בשידור "אני אגיד לך למה הוא עושה את זה, יש לו יחצ"ן גרוע, מוכר, טיפש וגרוע והוא נתן לו עצות גרועות". בתגובה לדברי גזית הוסיף גודוביץ': "וגם שמן, הוא גם שמן, שמן ורוטט, שומניו רוטטים".

גזית כנראה נלחץ מדבריו של גודוביץ', למרות שהשם "רני רהב" לא נאמר בהם, ומיד אמר: "אני לא שמעתי מה אמרת עכשיו, ואם מישהו אחר שמע זה לא על אחריותי, אני לא יודע למי אתה מתכוון". גודוביץ' הוסיף: "זה באחריותי ואני מוכן להתמודד איתו". בסוף הראיון גזית אמר פעם נוספת: "ושוב אני חוזר ואומר לגבי הדברים שנאמרו פה לגבי אדם מסוים, אני לא יודע למה ישראל גודוביץ' התכוון, אין לנו שום אחריות על הדברים שהוא אמר, לא נאמרו פה שמות וכולי".

למרות שגזית או גודוביץ' לא אמרו במפורש את השם, זה לא קשה לדעת למי הם התכוונו. אתר האינטרנט של הרדיו אף העלה את הראיון לרשת ובמשנה של הידיעה נכתב: "גודוביץ' מביע את דעתו על רני רהב". צילום הידיעה צורף לכתב התביעה. אתר האינטרנט מיהר להסיר את הכתבה לאחר שקיבלו מכתב מעורך הדין של רהב", עו"ד שי אליאס.  

רני רהב ברדיו 103 / צילום: רני רהב
 רני רהב ברדיו 103 / צילום: רני רהב

רהב מוסר כי הוא כלל לא ייצג את גינדי השקעות בפרשת המרפסות (הוא כן מייצג את פרויקט גינדי השקעות בת"א) וכי כלל לא ייצג את מנור גינדי בפרשה. 

רהב טוען בתביעה, כי הנתבעים "ניצלו לרעה את הבמה התקשורתית כדי לנהל מסע השמצות פוגעני, כולל ביטויים זדוניים ומרושעים, עובדות לא נכונות הטחת האשמות חסרות בסיס והכול על מנת להעליב לפגוע ולהזיק".

רהב הוסיף היום בשיחה עם "גלובס", כי הוא מתכוון ללכת עד הסוף עם התביעה הזו ולא להתפשר עד להגעה לבית משפט. "הגיע הזמן שאנשים מסוימים בחברה הישראלית יבינו שיש חוק בישראל וכל אדם שישכח זאת, נתכבד להזכיר לו. התביעה מוגשת גם בשם כל אלה שמפחדים להגן על עצמם ממתקפות מסוג אלה. אני קורא לכל אזרחית ואזרח להגיש תביעה במידה והם מרגישים שמישהו פגע בהם סתם כך ללא שום סיבה", מסר.

מרדיו 103FM לא התקבלה תגובה.