הלחץ השפיע: יו"ר מטה הדיור הורה להקפיא המכרז בבאר יעקב

זאת עד שישולבו בו דירות לדיור הציבורי, כמתחייב עפ"י החלטת הממשלה בנוגע למכרזי מחיר למשתכן • הקפאת המכרז באה בעקבות ביקורת שמתח מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, חגי רזניק, על מטה הדיור ורשות מקרקעי ישראל

זאב ביילסקי, יו"ר מטה הדיור / צילום: שלומי יוסף
זאב ביילסקי, יו"ר מטה הדיור / צילום: שלומי יוסף

יו"ר מטה הדיור באוצר, זאב ביילסקי, הורה להקפיא את המכרז של מחיר למשתכן בבאר יעקב ולתקן את חוברת המכרז כך שתכלול דיור ציבורי.

נזכיר כי החלטת ממשלה קבעה כי בחלק ממכרזי מחיר למשתכן ישולבו עד 5% דירות למטרת דיור ציבורי, דירות שייבנו על-ידי הזוכה במכרז ויעברו לשימוש המדינה. עם זאת, כשפורסמה חוברת המכרז בבאר יעקב, התברר כי למרות סיכומים מוקדמים ועל אף החלטת הממשלה, הוא לא כולל את ההקצבה האמורה לדיור ציבורי.

בעקבות כך תקף מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, חגי רזניק, את מטה הדיור באוצר ואת רשות מקרקעי ישראל על כך שהם אינם עומדים בהתחייבויות ואינם ממלאים אחר החלטת הממשלה האמורה.

כעת, בעקבות מכתב חריף שהוציא אמש (ג') רזניק למעורבים בעניין וגם לשר האוצר משה כחלון, החליט יו"ר מטה הדיור ביילסקי להקפיא המכרז עד שאכן ישולבו בו דירות לדיור הציבורי. גורמים הבקיאים בסוגיה מסבירים כי ככל הנראה נפלה טעות במסמכי המכרז שפורסמו, וכעת נעשה ניסיון לתקן את הטעות כדי שיעמוד בסיכומים ובהחלטת הממשלה.