האם מניית אביליטי תימחק ממסחר בנאסד"ק בשבוע הבא?

חברת הטכנולוגיה לא עמדה בתנאי הסף להמשך מסחר - מינימום הון עצמי של 2.5 מיליון דולר • תבקש שימוע שעשוי להעניק לה 180 יום נוספים לעמידה בתנאי

אביליטי / צילום: אתר החברה/ צילום: רויטרס
אביליטי / צילום: אתר החברה/ צילום: רויטרס

חברת הטכנולוגיה הישראלית אביליטי   לא עמדה בתנאי הסף להמשך מסחר, ומנייתה עלולה להימחק ממסחר בנאסד"ק בשבוע הבא. אביליטי הודיעה בסוף השבוע, כי קיבלה הודעה מהנהלת הנאסד"ק על כך שלא הצליחה לעמוד בתנאי הנוגע למינימום הון עצמי (הסכום הנדרש הוא 2.5 מיליון דולר) ולפיכך צפויה מנייתה להימחק ממסחר ב-23 ביולי, אלא אם החברה תבקש לעבור שימוע.

אביליטי הודיעה כי בכוונתה לבקש שימוע, שבו היא תציג את התוכנית שלה להשיג את היעד הנדרש, ותבקש שהות נוספת לצורך כך. לפי כללי הנאסד"ק, במסגרת השימוע ניתן להאריך את התקופה להשגת תנאי הסף למשך 180 יום נוספים. עוד קודם לכן היו לאביליטי 180 יום להשיג את היעד (ההתראה על כך שאינה עומדת בו הגיעה בחודש ינואר), והיא הייתה אמורה לעמוד בו עד יולי, אך כאמור לא הצליחה בזה.

אביליטי, המספקת טכנולוגיות מודיעיניות לגופי ממשלה וצבא, הפכה לחברה ציבורית כשהתמזגה לשלד בורסאי בסוף 2015, ולאחר מכן נרשמה למסחר בבורסה בתל אביב במסגרת הרישום הכפול. החברה נסחרת כיום ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק. אם תימחק ממסחר שם, היא יכולה להמשיך ולהיסחר מעבר לדלפק בארה"ב (OTC).

החברה, בניהולו של המייסד המשותף אנטולי חורגין, נסחרת כעת בשווי של 18 מיליון דולר, לאחר שבסוף החודש שעבר זינקה המניה ללא כל סיבה נראית לעין מרמות מחיר של כ-2 דולרים לשיא של מעל 12 דולר, אך נחלשה מאז, וביום שישי ננעלה במחיר של כ-7.1 דולרים.

לאחרונה דיווחה החברה גם על קבלת מכתב מה-SEC, רשות ניירות ערך של ארה"ב, שלפיו הסתיימה החקירה נגד החברה ונגד שני מייסדיה. החקירה נסובה סביב המיזוג של אביליטי לשלד הבורסאי, וכן תיקון לאחור של דוחות כספיים, וב-SEC הגיעו לקביעה ראשונית שיש להמליץ על פעולות אכיפה נגד החברה והמייסדים, בשל הפרת חוקי ניירות ערך.