נעילה מעורבת בוול סטריט; מדד הנאסד"ק סיים בירידות קלות

האיחוד האירופי קנס את גוגל ב-5 מיליארד דולר • CSX עלתה בכ-7%

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר נפתח היום בירידות שערים. מדד הדאו היה הראשון להתאושש, ולאחריו גם ה-S&P.
אתמול המסחר נסגר במגמה ירוקה. באירופה המסחר מתנהל בעליות, למעט הפוטסי הבריטי, ואילו באסיה המסחר נסגר במגמה מעורבת. 

 

יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול נשא אתמול (ג') נאום לסאנט בו הוא אמר כי הכלכלה האמריקאית מתקדמת בקצב מהיר מספיק בכדי להצדיק העלאת ריבית. פאוול התייחס גם לשיעור האבטלה ואמר כי "הוא נמוך, ואנחנו מצפים שימשיך לרדת. אמריקאים שרואים לעבוד - יש סיכוי גדול שימצאו עבודה". נאום פאוול דחף אתמול את המדדים המרכזיים למגמה ירוקה, לאחר פתיחה אדומה.

גוף ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי קנס את גוגל  ב-5 מיליארד דולר באשמה על הגבלות לא חוקיות שהחברה החילה על יצרניות סמארטפונים ומפעילות רשתות סלולריות. בנוסף, גוגל נדרשת להפסיק את ההתנהלות הלא חוקית תוך 90 יום, אחרת תעמוד בפני קנסות נוספים של עד 5% מהמחזור היומי העולמי הממוצע של חברת האם אלפבית.

ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון , הפך לאיש העשיר ביותר בהיסטוריה המודרנית. לפי אינדקס המיליארדרים של בלומברג, שוויו עולה על 150 מיליארד דולר, ועובר ב-55 מיליארד דולר את ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, שנמצא במקום השני במדד עשירי העולם. שוויו של בזוס טיפס השנה ב-52 מיליארד דולר, יותר מכל הונו של מנכ"ל עליבאבא ג'ק מא, האדם העשיר באסיה, והוא מתקרב להונה של השושלת העשירה בעולם, משפחת וולטון, שמוערך ב-151.5 מיליארד דולר. במקביל, אמזון נהנתה מהכנסות בגובה 2 מיליארד דולר בעקבות יום המבצעים "פריים דיי". 

בגזרת המאקרו התפרסם מלאי הנפט השבועי. הצפי היה למחסור של 3.4 מיליון חביות נפט, אך התוצאות לא יכלו להיות שונות יותר, עם 5.8 מיליון. בשבוע הקודם המחסור עמד על 12.6 מיליון חביות. בנוסף, התפרסם גם נתון אישורי הבנייה החדשים. הצפי היה ל-1.33 מיליון אישורים והתוצאות הן 1.27 מיליון, לעומת 1.3 מיליון אישורים בחודש שעבר. 

חברת ההשקעות  ברקשייר האת'ווי  של וורן באפט הורידה את ההגבלות על קניית מניותיה בחזרה. לפי המדיניות החדשה, באפט ושותפו בחברה צ'רלי מנגר יוכלו לרכוש בחזרה מניות החברה כשערכן מתחת לערך "המהותי" של החברה. 

עונת הדוחות: 

מלאנוקס  עקפה את התחזיות בדוחות הרבעון השני והעלתה את התחזית לשנה כולה. ברבעון השני החברה הציגה הכנסות של כ-268 מיליון דולר, צמיחה של 26.7% ביחס לרבעון המקביל ושל 7% ביחס לרבעון הקודם. בכך מלאנוקס עקפה את תחזיות האנליסטים בכ-5 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2018 ההכנסות צמחו ב-29.7% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2017, והסתכמו ב-519 מיליון דולר. 

בנק ההשקעות מורגן סטנלי  עקף את תחזיות השוק לרבעון השני של השנה. הרווח הנקי ברבעון זינק ב-39% והסתכם ב-2.44 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח בהיקף 2 מיליארד דולר. הכנסות הבנק עלו ב-12% ועמדו על 10.6 מיליארד דולר - 500 מיליון דולר מעל להערכות השוק. 

אריקסון  פרסמה את דוחותיה לרבעון שני של השנה. ההפסד ברבעון זינק ל-1.8 מיליארד קרונה שבדית (204.1 מיליון דולר) לעומת הפסד של 457 מיליון קרונה שבדית ברבעון המקביל. ההכנסות ירדו ב-1% ל-49.8 מיליון קרונה שבדית (כ-5.62 מיליון דולר). עם זאת, החברה הצליחה לעבור לרווח תפעולי, שעמד על 200 מיליון קרונה שבדית (23 מיליון דולר) לעומת הפסד של 500 מיליון קרונה שבדית ברבעון המקביל. במהלך הרבעון השני פיטרה ארקיסון מעל ל-2,000 עובדים. סך הכל, במהלך השנה האחרונה פיטרה ארקיסון כ-20,500 עובדים כחלק מתוכנית הארגון מחדש שלה. מניית אריקסון  מזנקת גם במסחר בשטוקהולם. 

נטפליקס  החמיצה את התחזית שלה ביותר ממיליון מנויים חדשים ברבעון השני של השנה, והאטה בכך את המומנטום החזק של מניית הזרמת תכני הווידאו ב-2018. מניית נטפליקס, שהוכפלה ויותר השנה, ירדה ב-14% לכ-344 דולר במסחר שאחרי הנעילה שלשום (ב'). נטפליקס אומרת שהחמצת תחזית הגידול במספר המנויים שלה נבעה מחיזוי פנימי שגוי, ולא מסיבות עסקיות כמו העלאות תעריפים אחרונות בשירותיה. לחברה היו בעיות דומות של הנחיית אנליסטים ברבעונים שעברו, והיא החמיצה תחזיות בפעם השלישית בעשרת הרבעונים האחרונים, כאשר בכל פעם נגרמה כתוצאה מכך טלטלה במחיר המניה. ברבעון השני, אפריל-יוני, נטפליקס הוסיפה לעצמה 4.47 מיליוני מנויים חדשים בעולם, לעומת יעד של 5 מיליון, ו-670 אלף לקוחות הזרמת וידאו בארה"ב, לעומת תחזית ל-1.2 מיליון לקוחות חדשים בארה"ב.

איביי , אמריקן אקספרס , ו-IBM  צפויות לפרסם את דוחות בסיום המסחר.