מלאנוקס עקפה התחזיות ברבעון ומעלה שוב התחזית השנתית

מפרסמת תחזיות לכל שנת 2018, הצופה הכנסות של בין 1,065 מיליון דולר ל-1,085 מיליון דולר • איל וולדמן: ""במחצית הראשונה של 2018 הצמיחה בהכנסות שלנו הוכיחה את הערך של ההשקעות שלנו ואנו מצפים להמשיך את המומנטום במחצית השנייה של השנה"

אייל וולדמן, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס טכנולוגיות / צילום: באדיבות מלאנוקס טכנולוגיות
אייל וולדמן, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס טכנולוגיות / צילום: באדיבות מלאנוקס טכנולוגיות

המומנטום העסקי החיובי נמשך, וחברת הטכנולוגיה מלאנוקס  עקפה את התחזיות בדוחות הרבעון השני והעלתה את התחזית לשנה כולה. מלאנוקס פתחה את עונת הדוחות הרבעוניים בין החברות הישראליות שנסחרות בוול סטריט, ופרסמה את הדוחות לאחר סיום המסחר אתמול. במסחר המאוחר מנייתה עלתה ב-1.4% למחיר של 85.9 דולר, שמשקף לחברה שווי של 4.5 מיליארד דולר.

תוצאות מלאנוקס
 תוצאות מלאנוקס

מלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בטכנולוגיות Ethernet ו-InfiniBand. ברבעון השני החברה הציגה הכנסות של כ-268 מיליון דולר, צמיחה של 26.7% ביחס לרבעון המקביל ושל 7% ביחס לרבעון הקודם. בכך מלאנוקס עקפה את תחזיות האנליסטים בכ-5 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2018 ההכנסות צמחו ב-29.7% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2017, והסתכמו ב-519 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), למרות ירידה ברווחיות הגולמית ביחס לרבעון המקביל, מלאנוקס עברה מהפסד תפעולי לרווח תפעולי בסך 16.6 מיליון דולר, ובשורה התחתונה הרווח הנקי הגיע ל-16.5 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של 8 מיליון דולר ברבעון המקביל. במחצית הראשונה הרווח הנקי GAAP היה 54.4 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 20.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

על בסיס Non-GAAP - בנטרול הוצאות חשבונאיות שונות - הרווח הנקי ברבעון הגיע ל-66.6 מיליון דולר, עלייה מ-22.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי Non-GAAP למניה היה 1.25 דולר, 16 סנט מעל תחזיות האנליסטים.

"מלאנוקס השיגה שיא נוסף בביצועים הפיננסיים ברבעון השני של 2018", מסר נשיא ומנכ"ל החברה, איל וולדמן. הוא הוסיף שהצמיחה החזקה בהכנסות משקפת שנים של השקעה בטכנולוגיות ה-Ethernet וה- InfiniBandבמהירויות 25 גיגהביט לשנייה ומעלה. "רווחיות השיא שלנו ממחישה את המינוף שאנו מייצרים בעשייה העסקית שלנו על-ידי מיקוד ההשקעות במוצרים הנכונים. אנו ממשיכים לראות ביקוש חזק לפתרונות ה-25 גיגהביט לשנייה ומעלה תוך שהם הופכים לפתרון המועדף בקטגוריות ה-Hypererscale, מחשוב ענן, מחשוב על, בינה מלאכותית, אחסון, שירותים פיננסיים ושווקים אחרים ברחבי העולם".
וולדמן ציין שהכנסות ה-Ethernet צמחו ב-81% מהרבעון המקביל ולדבריו, ביצועי החברה ברבעון מציגים את יתרון ההשקעה בגיוון בסיס ההכנסות.

"אנו מצפים להמשיך את המומנטום במחצית השנייה של השנה ומצפים להרחיב את שולי הרווח לצד צמיחה נוספת בהכנסות וביעילות התפעולית. אנו בטוחים שהאסטרטגיה, ההשקעות והחדשנות שלנו ימשיכו לייצר מוצרים מובילים בשוק ויניעו צמיחה עבור מלאנוקס בהמשך שנת 2018 ומעבר", אמר וולדמן.

מתחילת השנה מלאנוקס ייצרה תזרים חיובי של 102 מיליון דולר מפעילות, ובסיום הרבעון השני היו לה בקופה כ-283 מיליון דולר. בשיחת הוועידה שנערכה לאחר פרסום הדוחות וולדמן נשאל על השימוש במזומנים ואמר שבחברה מאמינים שהשימוש הטוב ביותר יהיה ביצוע רכישות שיוסיפו לחברה טכנולוגיה, ויתרמו להאצת הצמיחה. הרכישה הגדולה האחרונה שמלאנוקס ביצעה הייתה ב-2016, כששילמה מעל 800 מיליון דולר תמורת איזיצ'יפ הישראלית.

מלאנוקס מצפה לרשום ברבעון השלישי הכנסות של 270-280 מיליון דולר, צמיחה של כ-22% ביחס לרבעון המקביל. הרווחיות הגולמית Non-GAAP תהיה 68.5%-69.5% (לעומת 69.1% ברבעון השני) וההוצאות התפעוליות יסתכמו ב-122-124 מיליון דולר.

מלאנוקס גם מעלה שוב את התחזית השנתית שלה: בחברה מצפים להכנסות של 1.065-1.085 מיליארד דולר ב-2018, צמיחה של כ-24.5% ביחס ל-2017, שלא הייתה שנת צמיחה בחברה. התחזית הקודמת, שפורסמה לפני חודשיים, הייתה להכנסות של 1.05-1.07 מיליארד דולר. מלאנוקס מצפה גם שהרווח הגולמי השנתי יהיה בשיעור של 68.5%-69.5% והרווח התפעולי יהיה בשיעור 23%-24%.

נזכיר שבמלאנוקס הסתיים לאחרונה בפשרה מאבק פרוקסי שנוהל על-ידי בעלת מניות, קרן סטארבורד. הקרן דרשה להדיח את חברי הדירקטוריון והעלתה טענות על הרווחיות הנמוכה ביחס למתחרים. בסופו של דבר הוסכם בין הצדדים על מינוי שלושה דירקטורים חדשים, במקום שלושה שיפרשו מהדירקטוריון, כאשר דירקטור נוסף יפרוש בעוד מספר חודשים. לאחר הסכם הפשרה, סטארבורד מכרה מניות מלאנוקס ברווח נאה ונותרה עם החזקה של פחות מ-9%.