נעילה ירוקה במסחר בתל אביב; מניית טאואר נפלה בכ-10%

אדלשטיין זימן ישיבה בניסיון להדיח את יו"ר הרשת ישראל ברמן• אמות מנהלת מו"מ לרכישת כמחצית ממגרש בבני-ברק המיועד לפרויקט משרדים

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה'), יומו האחרון של שבוע המסחר, בעליות שערים, זאת על רקע הסגירה המעורבת אתמול והנעילה הירוקה בבורסות וול סטריט. המסחר באסיה ננעל בירידות והמסחר באירופה מתנהל בעליות.

 

אמש (ד') נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגש אמש עם ז'אן-קלוד יונקר, נשיא הנציבות האירופית בבית הלבן בוושינגטון. שני המנהיגים דנו בקשת נרחבת של נושאים במהלך הפגישה - החל מחיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי בין אירופה לארה"ב וכלה בשיתוף יחסי המסחר.

לאחר דרישות של הקבוצה למאבק בתאונות הבניין והמכון לאחריות תאגידית לחייב חברות ציבוריות לדווח על תאונות עבודה, ומכתבים שנשלחו בנושא לרשות לניירות ערך ולגורמים נוספים, נראה שלדרישה יש השפעה בפועל.
קבוצת אורון אחזקות והשקעות   המשמשת כקבלן משנה בפרויקט אגירה שאובה בגלבוע דיווחה אתמול לבורסה על התאונה, החקירה והעובדה שהאתר נסגר עד ה-6 לאוגוסט.

הושלמה עסקת רכישת השליטה ביצרנית הבדים הלא-ארוגים אבגול  על-ידי יצרנית ה כימיקלים אינדורמה ונצ'רס (Indorama Ventures), שמניותיה נסחרות בבורסה בתאילנד. במסגרת העסקה רכשו הקרן הזרה את'מבה (Ethemba) ולאומי פרטנס, שהחזיקו יחד בכ-66% מההון, את מניותיהן בחברה במחיר 1.62 דולרים למניה (5.88 שקלים) - כלומר, לפי שווי של כ-1.7 מיליארד שקל לאבגול - מחיר שהוא אקזיט מזהיר למוכרות שרשמו יותר מ-100% רווח על השקעתן. 

חודש לאחר שאדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בדסק"ש, מכר חלק ניכר מהחזקותיה של חברת ההחזקות שלו ברשת הקמעונאות הגדולה בישראל שופרסל  וירד משליטה בה, הוא יוצא במלחמה עם צמרת החברה. אלשטיין, שעל-פי ההערכות מתרעם מכך שהנהלת שופרסל כבר לא נותנת לו את היחס אותו קיבל כשהחזיק מעל 50% ממניותיה, מוביל מהלך להדחת יו"ר הרשת ישראל ברמן. במסגרת זו הוא זימן ישיבת דירקטוריון להיום בעניין זה. נציין כי לאלשטיין יש מספר ניכר של נציגים בדירקטוריון החברה. 

אלטשולר שחם וקרן ספרה, שמשקיעים ברשת הקמעונאות שופרסל, מציגים היום חזית ברורה לבעל השליטה לשעבר נגד ניסיון ההדחה. במכתב ששלחה קרן הגידור, נכתב כי: "מהלך שאנו רואים בחומרה ושאין בו לקדם את טובת החברה". בית ההשקעות כתב כי "מאמינים שמהלכים דרמטיים בחייה של חברה צריכים להיעשות בשקיפות מלאה".

אל-על  משעה את עתירתה לבג"ץ, שבה דרשה לאפשר לה לטוס מעל סעודיה בנתיב קצר להודו, כפי שאושר בחודש מארס לחברת אייר אינדיה.

ברבעון השני הסתכמו הכנסות טאואר  ב-335 מיליון דולר, צמיחה של 7.2% בהשוואה לרבעון הקודם שהיה חלש, אך ירידה (שהייתה צפויה) של 2.9% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי החשבונאי הסתכם ב-37.7 מיליון דולר, עלייה של 44.5% מהרבעון הקודם וירידה של 24.5% מהרבעון המקביל.  ברבעון השלישי מצפה טאואר
להכנסות שינועו סביב 335 מיליון דולר - ירידה של 5.6% ביחס להכנסות שנרשמו ברבעון השלישי בשנה שעברה, בעוד שהאנליסטים ציפו לרבעון של צמיחה עם הכנסות של 360 מיליון דולר.

נציין כי בין בעלי המניות המוסדיים בקבוצה נמנה גם בית ההשקעות אפסילון , שאחת מבעלי מבעלי המניות המעטים בו, היא קבוצת ההחזקות של אלשטיין.

ל"גלובס" נודע כי ענקית הנדל"ן המניב אמות  מנהלת מו"מ לרכישת כמחצית ממגרש בבני-ברק המיועד לפרויקט משרדים בשטח של כ-70 אלף מ"ר. ככל הידוע, בצד המוכר עומדת קבוצת ההשקעות אלייד. התמורה המוערכת בעסקה עומדת בטווח של 100-80 מיליון שקל והיקף ההשקעה בהקמת הפרויקט נאמדת ב-700-600 מיליון שקל.

רמי לוי  משפר את תנאי העסקה ומשתלט על קופיקס . מוקדם יותר השבוע דיווחה הרשת רמי לוי שיווק השקמה על מימוש אופציית השליטה ברשת קופיקס ועולה מאחזקה של כ-20% ממניותיה לכ-50.01% ממניותיה. אחזקה המקנה לה שליטה ברשת "קופיקס", וזאת בתמורה למניות רמי לוי בשיעור של כ-1.38% מההון (אחרי ההקצאה). במקביל, לצד השליטה בקופיקס, שתחזיק ב-70% מסופר קופיקס, רמי לוי תחזיק ישירות ב-30% מסופר קופיקס.

לאחר שביום ב' נחשף ב"גלובס" כי קבוצות האופנה והקמעונאות המובילות בישראל מאיימות לצאת מקניוני מליסרון  על רקע דמי השכירות המאמירים, ביום ג' נודע כי קבוצת קמעונאות אופנה נוספת נמצאת ביחסים מתוחים לקראת חידוש חוזים מול מליסרון.

ל"גלובס" נודע כי קבוצת ZARA ישראל, המחזיקה זיכיון לרשתות זארה, פול אנד בר, ברשקה, מאסימו דוטי, סטרדיווריוס, זארה הום וגוטקס, נמצאת גם היא במתיחות מול הקבוצה, שבניהולו של אבי לוי, על רקע חידוש חוזים עתידיים והדרישה להקלה בדמי השכירות. 

שגריר  דיווחה אתמול כי רכשה 9.2% נוספים מבמיזם הרכב השיתופי Car2Go בכ-3.5 מיליון שקל (לפי שווי של 40 מיליון שקל למיזם). בעקבות הרכישה עלה חלקה של שגריר ב-Car2Go ל-81.6% מההון. במקביל, תעמיד שגריר, ביחד עם חלק מבעלי המניות הנוספים במיזם הלוואה בהיקף של 10 מיליון שקל ל-Car2Go (חלקה של שגריר בהלוואה עומד על כ-8.3 מיליון שקל). Car2Go צפויה להחזיר את ההלוואה (צמודה למדד בריבית של 7%) החל מעוד 3 שנים, ב-12 תשלומים רבעוניים רצופים.

חברת רבד  תשלם עיצום כספי בסך מיליון שקל בגין הפרת חובות הדיווח על עניין אישי של בעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון בחברה, איש העסקים יגאל אהובי, בעסקה שביצעה. על אהובי הוטל עיצום כספי בסך 300 אלף שקל, ועל מנכ"ל החברה, שרון זכות, הוטל עיצום בגובה 100 אלף שקל.

חברת אלקטריאון וירלס  הפועלת בתחום הטעינה האלחוטית של כלי רכב חשמליים באמצעות טכנולוגיית "כביש חכם", חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם ענקית הרכב הצרפתית-יפנית רנו-ניסן-מיצובישי. במסגרת השת"פ תתקין אלקטריאון ברכב חשמלי שתקבל מרנו את המערכת שפיתחה, ותתאים אותו לטכנולוגיית הכביש החכם, המאפשרת תנועה באמצעות העברה אלחוטית של אנרגיה.

כלל ביטוח  אישרה את חשיפת "גלובס" מיום א', שלפיה רשות שוק ההון ערכה אצלה ביקורת מעמיקה בכל הנוגע לאופן יישום תקנות התשלומים בחיסכון הפנסיוני, ושבה גילתה ליקויים חמורים, אותם היא מורה לחברה לתקן בתוך זמן מוגבל, אחרת היא שומרת לעצמה את הזכות לשימוש בסנקציה החריפה וחסרת התקדים של איסור מכירת ביטוחי מנהלים חדשים. ככל הידוע ביקורות דומות נעשו בעוד חברות, וגם בהן נמצאו ליקויים, אך לפי שעה לא התקבל דוח סופי בדומה למה שהתקבל בכלל ביטוח.

אודיוקודס  דיווחה מוקדם יותר השבוע על תוצאות הרבעון השני לשנת 2018. ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-5 מיליון דולר, גידול של 12.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ברבעון ב-2.4 מיליון דולר או 8 סנט למניה בדילול מלא; הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ברבעון ב-4.1 מיליון דולר או 14 סנט למניה בדילול מלא.