האם גם KLM מקבוצת אייר פראנס ניצבת בפני שביתת טייסים?

לפי פרסומים בתקשורת העולמית, טייסי החברה מאיימים כי יפצחו בשביתה לאור תנאי העבודה שלהם

מטוס של חברת KLM / צילום: רויטרס
מטוס של חברת KLM / צילום: רויטרס

האם גם חברת התעופה ההולנדית KLM מקבוצת אייר פראנס ניצבת בפני שביתת טייסים? לפי פרסומים בתקשורת העולמית, טייסי החברה מאיימים כי יפצחו בשביתה לאור תנאי העבודה שלהם, כך לפי מכתב ששיגר איגוד הטייסים VNV לחבריו, ואשר תוכנו פורסם ב"טלגרף".

לא ברור לפי אותו מסמך מתי מתכוון הארגון לנקוט מהלכים של שיבושי טיסות, אולם אם יתרחשו מצבים כאלה - הם לא יתקיימו לפני יום שישי הקרוב.

ברקע, ארגון הטייסים והחברה הגיעו להסכם טנטטיבי המשפר את תנאי העסקת הטייסים כבר בחודש מאי, אולם 2,200 הטייסים המועסקים בחברה אינם מרוצים, כך לפי הדיווח שגם טען כי KLM והטייסים מצויים בשיחות בשלב קריטי. עוד פורסם בטלגרף כי KLM מתייחסת במלוא הרצינות לאולטימטום לפיו הטייסים ינקטו פעולות אם תנאי העסקתם לא ייסגרו עד יום שישי הקרוב.

טייסים הולנדים שמועסקים בחברת הלואו קוסט ריאנאייר מכירים את התחושה: הם, ביחד עם טייסי ריאנאייר ממדינות אחרות, נמצאים בעיצומה של מחלוקת אל מול הנהלת החברה, מחלוקת אשר הובילה לביטול מאות טיסות. אתמול (א') צייצה ריאנאייר בטוויטר כי 19% מבין טיסותיה, כלומר כ-430 טיסות, חוו עיכובים בגלל שביתות של פקחי טיסה במדינות שונות באירופה. החברה יצאה בקריאה להתערבות ממשלתית במדינות בהם צרפת, ספרד ובריטניה למניעת שביתת הפקחים.

גם טייסי אייר פראנס, לפי פרסומים מהיום בצרפת, לא יהססו, כך לפי הודעה ששיגר ועד הטייסים - לחדש את שיבושי הטיסות בחברת התעופה אם הנהלת החברה לא תיענה לדרישתם למשא-ומתן באשר להעלאת השכר שלהם. מאז חודש מאי מתנהלת החברה ללא מנכ"ל קבוע אחרי עזיבת המנכ"ל הקודם בעקבות הסכסוך עם הטייסים. החברה חוותה שורה של שיבושי טיסות בשנה האחרונה, ולפי הפרסומים היום שיבושים אלה עשויים לשוב ללוח הטיסות של החברה.