הבלגן בריאנאייר חוגג ומאות טיסות בוטלו

הסכסוך הממושך של וועדי הטייסים של ריאנאייר עם הנהלת החברה הוביל לשיבושים משמעותיים בטיסות • גם בסוף השבוע הזה, כולל מחר, מאות טיסות של חברת הלואו קוסט האירית - מבוטלות

ריינאייר / רויטרס
ריינאייר / רויטרס

בהמשך לפרסומים האחרונים בדבר הסכסוך הממושך של וועדי הטייסים של ריאנאייר עם הנהלת החברה ואשר הובילו לשיבושים משמעותיים בטיסות - גם בסוף השבוע הזה, כולל מחר (א'), מאות טיסות של חברת הלואו קוסט האירית - מבוטלות.

מדובר על טיסות של ריאנאייר ברחבי אירופה ובדגש על גרמניה, אירלנד, שוודיה, בלגיה והולנד - שם מוחים הטייסים על תנאי העסקתם. לפי הפרסומים, אחת מכל שש טיסות של החברה בוטלה, וכ-55 אלף נוסעים נפגעו בדרך כזו או אחרת מהשיבושים - בעקבות ביטולים או עיכובים של טיסות.

אתמול צייצה החברה בטוויטר כי בחמש מתוך 37 המדינות בהן היא פועלת ננקטים צעדים "לא מוצדקים" על ידי מיעוט מצוותי הטייסים. אמש פרסמה החברה כי יותר מ-2,000 טיסות המריאו כמתוכנן (85% מהלו"ז של החברה).

הנוף בנמלי התעופה באירופה כולל מאות נוסעים מיואשים של ריאנאייר שנתקעו בשיא עונת החופשים באירופה. מאות מזוודות, עגלות ילדים וציוד של נוסעים נערם בנמלי התעופה, והבלגן כאמור חוגג. ההמלצה לנוסעים הישראלים שמתעתדים לטוס עם החברה בטיסות המשך בימים הקרובים ובעיקר במדינות שהוזכרו מעלה - להתעדכן בדבר קיומן של הטיסות ובעיקר להתאזר בסבלנות לנוכח העומס כאמור.