בכירים | בלעדי

יאיר שמיר לא ימשיך לקדנציה נוספת כיו"ר נת"ע

שמיר סיים את כהונתו בשבוע שעבר וטרם ידוע מי המועמדים הפוטנציאליים להחלפתו • שמיר שלל את האפשרות שהחלטתו הושפעה מהחשש שבתהליך אישור בקשה לכהונה נוספת צפוי היה לעלות נושא ניגוד עניינים לכאורה בין עיסוקיו הפרטיים בסין לכהונתו בחברה

יאיר שמיר / צלם: איל יצהר
יאיר שמיר / צלם: איל יצהר

לאחר שלוש שנים בתפקיד, יאיר שמיר, סיים בשבוע שעבר את כהונתו כיו"ר דירקטוריון של נת"ע ולא ימשיך לקדנציה נוספת - כך נודע ל"גלובס". טרם ידוע מי המועמדים הפוטנציאליים להחלפתו.

בשיחה עם "גלובס" אמר שמיר כי מבחינתו לא ראה טעם להמשיך לקדנציה נוספת. לדבריו "סיימתי את כהונתי במלואה, בתום שלוש שנים גדושות ומלאות. תרמתי את תרומתי המכרעת לקידום הרכבת הקלה שהייתה תקועה שנים רבות. וכעת היא בתנופה אדירה ותוך עמידה בכל היעדים: לוחות זמנים, תקציבים ואיכות. עשיתי זאת בהתנדבות מלאה קרי בלי לקבל שום תמורה כספית או כלכלית אחרת".

שמיר שלל את האפשרות שהחלטתו שלא לבקש קדנציה נוספת הושפעה מהחשש שבתהליך אישור בקשה לכהונה נוספת צפוי היה לעלות מחדש נושא ניגוד עניינים לכאורה בין עיסוקיו הפרטיים בסין לכהונתו כדירקטור בחברה. שמיר משמש כשותף בקרן השקעות קטליסט הנמצאת בבעלות חלקית של CEL, חברה ציבורית שבשליטת ממשלת סין. במסגרת ביצוע פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן נת"ע התקשרה עם חברה ממשלתית CNR ושותפויות קבלניות מסין.

חברת נת"ע הממשלתית מבצעת בימים אלה את אחד הפרויקטים הגדולים והמאתגרים בתחום התשתיות - פרויקט הסעת ההמונים בגוש דן בתקציב הכולל של 45 מיליארד שקל. האתגר המרכזי של החברה הוא לסיים את העבודות על הקו האדום במועד המתוכנן אוקטובר 2021. במקביל החברה החלה בתכנון הקווים הבאים של הרכבת הקלה - הקו הסגול והירוק.

מיאיר שמיר נמסר בתגובה כי "נושא ניגוד העניינים כביכול (מול סין הגדולה) הועלה לפני למעלה משנה, קיבל ממני באופן מיידי מענה ותשובה מפורטים ומאז הנושא לא הועלה שוב.הניסיונות ללכלך הם מכוערים ובזויים".

מחברת נת"ע נמסר: "אנו מודים מקרב לב למר יאיר שמיר בתום כהונה מקצועית ומוצלחת כיו״ר דירקטוריון החברה. אנו מודים לו על תרומתו הרבה להישגי החברה ולקידום מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב".