מניות מצלאוי חוזרות לרשימה הראשית בבורסה

לאחר כשנתיים שבהן מניות חברת הנדל"ן של סמיר מצלאוי היו ברשימת השימור, אתמול דיווחה החברה כי השלימה הקצאת מניות לציבור בכ-9 מיליון שקל, כך שהיא עומדת בתנאים לחידוש מסחר ברשימה הראשית של בורסת ת"א

סמיר מצלאוי / צילום:  אבי שאולי
סמיר מצלאוי / צילום: אבי שאולי

סמיר מצלאוי  מחזיר את מניות חברת הנדל"ן שבשליטתו לרשימת המסחר הראשית של בורסת תל-אביב. חברת הנדל"ן מצלאוי חברה לבניין עדכנה אתמול (ב') כי לאחר שהשלימה הקצאת מניות לציבור בהיקף של קרוב ל-9 מיליון שקל, היא עומדת בתנאים לחידוש מסחר ברשימה הראשית וחוזרת אליה כעת, לאחר קצת פחות משנתיים.

בבורסה הוסיפו כי עקב מינויו של אקסלנס נשואה כעושה שוק במניות החברה, מניותיה של מצלאוי גם לא ייכללו ברשימת ניירות ערך המועמדים לרשימת דלי-סחירות. מניות מצלאוי הועברו לרשימת השימור בתחילת 2017, לאחר שהחברה לא עמדה בתנאי של שיעור החזקות ציבור של לפחות 15%.

כאמור, בימים האחרונים השלימה מצלאוי גיוס הון במסגרתו הציעה להנפיק עד כ-11% מהונה, לפי מחיר מניה של 3.5 שקלים - נמוך כמעט ב-20% משווי המניה בעת פרסום הדוח עם פרטי ההצעה, ונמוך ב-12% משוויה הנוכחי העומד על 4 שקלים.

מלבד החזרה לרשימת המסחר הראשית, מטרת ההנפקה הייתה להרחיב את מבנה ההון של החברה, בה מחזיק המייסד והיו"ר מצלאוי, לצד שותפו אליהו קנפלר.

מכירת קרקע בה החזיקה מצלאוי בגבעתיים סידרה לה בסיכום הרבעון הראשון של השנה זינוק של כ-115% בהכנסותיה, אבל הרווח הגולמי שלה נשחק משמעותית, ההפסד התפעולי שלה גדל ובשורה התחתונה היא הציגה הפסד של כ-5.5 מיליון שקל, אחרי הפסד שנתי של 12 מיליון שקל ב-2017 כולה.

בשנה האחרונה נחלשה מניית מצלאוי ב-7% והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-90 מיליון שקל.