מה קיבלו הדיירים בפרויקט תמ"א 38 ברמת גן?

21 דירות במקום 6: בניין ישן ברחוב דבורה הנביאה ברמת גן נהרס ובמקומו ייבנה בניין חדש בן 10 קומות, עם חניה ומעלית

דבורה הנביאה 4 רמת גן / צילום: איל יצהר
דבורה הנביאה 4 רמת גן / צילום: איל יצהר

סיפור בעלי הדירות

"צריך המון סבלנות לתמ"א 38", כך מספרת בעלת דירה בבניין הישן שכבר נהרס, "זה תהליך מאוד ארוך, הרבה מעצורים והרבה עליות וירידות. העירייה והמדינה מוציאים חוקים חדשים וצריך להתמודד עם הכל. בסוף הסבלנות משתלמת, לוקח כמה שנים טובות אבל שווה בסופו של דבר. עוד דבר חשוב קשור לבחירת בעלי המקצוע. מה שאנחנו עשינו זה שהלכנו לכמה משרדי עו"ד ובחרנו את מי שמתאים לנו, וזה חשוב שיתאים לדיירים ושני הצדדים יסתדרו. בשלב הבא עורכי הדין שבחרנו הביאו חמש חברות בנייה לבחירה לצד דרישה שלנו שיהיו גם קבלן ביצוע ולא רק יזם. אני רואה המון פרויקטים לא מתקדמים בכל מיני מקומות בגלל שלא עשו עבודת שטח כמו שצריך בבחירת החברה, וחשוב מאוד לא לבחור כל מי שבא ומבטיח דברים בלי בסיס".

דבורה הנביאה 4 רמת גן / צילום: איל יצהר, מעוז דניאל; הדמיה רן צרפתי הדמיות
 דבורה הנביאה 4 רמת גן / צילום: איל יצהר, מעוז דניאל; הדמיה רן צרפתי הדמיות

התמורה ליזם

הבניין הישן נהרס, והחדש יכלול 10 קומות ו-21 דירות. היזם יוכל לשווק ולמכור 15 דירות חדשות בהן דירות גן בנות 3 חדרים, דירות 3 ו-4 חדרים ודירות פנטהאוז.

התמורה לבעלי הדירות 

בעלי הדירות הישנות יקבלו דירה חדשה בבניין החדש. הדירות יהיו בנות 4 חדרים בשטח שנע בין 85 מ"ר ל-93 מ"ר, עם מרפסות בשטח 12 מ"ר. הדירות החדשות יהיו שתי קומות מעל המיקום של הדירה המקורית בבניין הישן. במקביל היזם מממן לבעלי הדירות שמאי, עו"ד, מפקח בנייה, ביטוח (סיכון צד ג' ואחריות קבלנים).

פינוי

בעלי הדירות כבר פינוי את הדירות הישנות והבניין הישן נהרס. היזם נושא בהוצאות המעבר ובעלות השכירות החודשית במהלך הבנייה.

חניה

בבניין הישן לא היו מקומות חניה לבעלי הדירות ובבניין החדש תהיה חניה אחת לכל דירה.

לו"ז 

כל בעלי הדירות חתמו על הסכם לביצוע הפרויקט ואישרו את התיכנון. היתר הבנייה התקבל, הבניין הישן נהרס והבנייה בעיצומה. בחברה מעריכים כי אכלוס הדירות יהיה בעוד כשנה.

מיקום מדויק: רחוב דבורה הנביאה 4 ברמת גן. רחוב חד סטרי בין הרחובות הירדן והרא"ה.

המצב הקיים: בניין ישן שנבנה בשנת 1965 בן שלוש קומות ,ללא מעלית. סך הכל מדובר בשש דירות ישנות בשטח שנע בין 72 מ"ר ל-80 מ"ר. בבניין לא היתה מעלית.

היזם וקבלן הביצוע: מעוז דניאל.

אדריכל: הראל ניר.