סלקום | בלעדי

אוגוסט: We4G ממשיכה להוביל בגיוסים אך בקצב יורד

המספרים מעידים על כך שחברות הסלולר כבר לא מתרגשות מכניסת We4G וחדלו להיאבק על לקוחות מוטי מחיר

חזי בצלאל בהשקת WE4G של אקספון / צילום: איל יצהר
חזי בצלאל בהשקת WE4G של אקספון / צילום: איל יצהר

חברת הסלולר החדשה מבית אקספון, We4G, מסיימת את חודש אוגוסט 2018 עם 11,580 אלף ניודים חיוביים. לחברה עברו מחברות אחרות 13,837 מנויים בחודש החולף, ועזבו אותה לחברות מתחרות 2,257.

הנתון מראה כי We4G היא אמנם המגייסת הגדולה ביותר בשוק, אך קצב הגיוס שלה נמצא במגמת ירידה, כאשר בתחילת פעילותה באפריל-מאי עמד קצב הגיוס שלה על קצת למעלה מ-20 אלף מנויים בחודש. לכך צריך להוסיף את המנויים שהצטרפו לחברה כמנויים חדשים, ולא כאלה שעברו מחברה מתחרה, אך מספר זה אינו מדווח, והוא מוערך בכמה אלפי מנויים בודדים מדי חודש. לדברי מקורבים ל-We4G, החברה עומדת ביעדי הגיוס שלה. 

התחושה בשוק היא שחלק מהמתחרים החליטו לא להמשיך במבצעי-נגד ל-We4G, כך שהמחירים עדיין תחת לחץ מנוכחותה, אך החברות מעדיפות לנסות ולטייב את בסיס הלקוחות ואף לוותר על הלקוחות שמעדיפים לנטוש בשביל כמה שקלים בודדים. נזכיר כי אצל חברות הסלולר עלות הגיוס של לקוח חדש כרוכה בפרמיה נאה למשווקים השונים, כך שלא בטוח שכדאי להיאבק על לקוחות שהם מוטי מחיר בכל מצב, וייתכן שאפשר לוותר עליהם.

עדות לכך ניתן למצוא במגייסת הגדולה שבמקום השני - רמי לוי סלולר. האחרונה נמצאת במחירים תחרותיים מאד בכלל וגם במגזר החרדי בפרט, והיא סיימה את החודש עם גיוס של 2,190 לקוחות.

פלאפון שומרת על מומנט חיובי ועל מדיניות קבועה של נתח שוק, והיא מסיימת את החודש עם גיוס של 1,420 לקוחות. 019 מובייל ממשיכה להופיע בצמרת המגייסים, והיא מסיימת את החודש עם 1,313 ניודים.

מכאן והלאה הטבלה הולכת והופכת שלילית, וכל יתר החברות מסיימות עם ניוד שלילי. כך למשל סלקום מסיימת את החודש עם 1,600 לקוחות נוטשים, גולן טלקום מסיימת עם 2,770 נוטשים, והוט מובייל מסיימת עם 5,770 נוטשים - עדות לכך שהיא הפסיקה את מדיניות נתח השוק ועברה למדיניות של טיוב בסיס הלקוחות שלה גם במחיר של איבוד לקוחות.

פרטנר סוגרת את הרשימה עם 6,400 נטישות ושומרת על מדיניות קבועה של פעילות ללא משווקים, שגם אם מובילה לאיבוד לקוחות גדול יותר - הרי שבשורה התחתונה היא יותר נכונה כלכלית.