חנויות | בלעדי

דקטלון במגעים לשכור נכס בלב תל-אביב

מדובר בשטח כולל של כ-2,000 מ"ר שמאחד נכסים של שני בעלים - ברגרואין בניהולו של יגאל צמח ואיש העסקים הצרפתי לורן אמסלם • רמי לוי ואייל רביד, בעל השליטה ברשת ויקטורי, הביעו בעבר עניין במתחם, אולם המגעים לא הבשילו בעיקר לאור המבנה המורכב שלו

האם ענקית הספורט הצרפתית דקטלון בדרך ללב תל-אביב? ל"גלובס" נודע כי רשת קמעונאות הספורט במגעים לשכור את הנכס שבו פעל שוק רוטשילד-אלנבי שקרס. אם המגעים יבשילו, זו עשויה להיות החנות הראשונה של דקטלון בעיר תל-אביב וגם הקטנה שבהן.

מדובר בשטח שמאחד נכסים של שני בעלים - האחד שבו פעל שוק רוטשילד-אלנבי ונמצא בבעלות ברגרואין בניהולו של יגאל צמח; והשני, קטן בהרבה, בבעלות איש העסקים הצרפתי לורן אמסלם. מדובר בשטח כולל של כ-2,000 מ"ר שבו תפעל חנות של דקטלון אם הצדדים יחתמו כאמור על חוזה. במקביל, מנהלים הצדדים מגעים גם עם שוכר נוסף בתחום ה-luxury.

חובות של 19 מיליון שקל

שוק רוטשילד-אלנבי נסגר בפברואר האחרון לאחר שנת פעילות אחת בלבד, כשברקע חובות וסכסוך בין השותפים קובי טרייביטש (50%), לשעבר מבעלי רשת טיב טעם; שלומי גבאי (25%), לשעבר מנכ"ל איקאה ישראל; ואריק אברמוביץ' (25%), בעלי מאסטר פוד, יבואנית הדגים והבשר. בהמשך הגיש טרייביטש בקשה לפשיטת רגל בעקבות חובות בסך 19 מיליון שקל שנוצרו מקריסת מתחם האוכל. 

במהלך החודשים שחלפו הביעו גורמים שונים בתחום הקמעונאות עניין במתחם, ביניהם רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה; ואייל רביד, בעל השליטה ברשת הסופרמרקטים ויקטורי, זאת לטובת הקמת סניף במתחם. ואולם המגעים הללו לא הבשילו, בעיקר לאור המבנה המורכב של המתחם שבמרכזו מעבר פתוח להולכי רגל, מה שגרם למתעניינים לסגת בשלב מוקדם יחסית, מתוך הבנה שלא ניתן להקים בו סופרמרקט בשטח רציף.

חיסרון נוסף הוא העובדה שלמתחם אין חניון ייעודי שמאפשר למבקרים מחוץ לעיר להגיע אליו. בנוסף, נטען כי הבעלים של השטח דורשים דמי שכירות גבוהים שלא התאימו לרשתות המזון.

חוזים לפתיחת שתי חנויות נוספות

השטח שאותו מעוניינת ענקית הספורט הצרפתית לשכור בתל-אביב קטן משמעותית מהמיקום שבו היא פועלת כיום, או מאלה שכבר חתמה על השכרתם. דקטלון פתחה את החנות הראשונה שלה בישראל בראשון-לציון לפני מעט יותר משנה בשטח של 3,100 מ"ר, והיא נחשבת לחנות הספורט הגדולה בישראל. בהמשך חתמה על חוזים לפתיחת שתי חנויות נוספות - במרכז ביג קריות שבחיפה בשטח של 3,000 מ"ר ובקניון G של גזית גלוב בכפר-סבא. בנוסף לחנות שתפתח בכפר-סבא, שגם היא בשטח של 3,000 מ"ר, גם מטה החברה והמשרדים צפויים לעבור אליה.

ייחודיות הרשת היא בפעילותה באמצעות חנויות ענק המשתרעות על אלפי מ"ר ובמחירים תחרותיים. מגוון המוצרים הנמכר ברשת רחב במיוחד וכולל, מלבד נעלי ספורט ואופנת ספורט, גם ציוד ספורט בכל תחום אפשרי, לרבות טניס, ציוד צלילה ואפילו תוספי מזון לספורטאים. כמו כן, הרשת מחזיקה במותגים הפרטיים Toboggan ו-Decat המציעים מוצרים במחירי דיסקאונט.

כיום נמכרים בארץ רק מוצרי המותגים הפרטיים של דקטלון, ולא מותגים בינלאומיים מוכרים כפי שנהוג באירופה.

הרשת הצרפתית פתחה את הסניף הראשון שלה בישראל בספטמבר 2017 והפכה את ישראל למדינה ה-34 של הרשת. החברה, שנוסדה בשנת 1976 בעיירה אנגלו הנמצאת ליד ליל שבצרפת, מונה כיום כ-1,388 סניפים ב-42 מדינות ומעסיקה כ-85 אלף עובדים ברחבי העולם. הרשת מציעה מוצרי ספורט בקטגוריות רבות במחירים מוזלים.

בדקטלון סירבו להתייחס לפניית "גלובס".