איש העסקים קובי טריביטש מבקש הכרזה כפושט רגל

לטריביטש, לשעבר בעלי שוק רוטשילד-אלנבי, יש חובות של 19 מיליון שקל ■ טריביטש מוכר בעיקר בזכות כך שייסד את רשת הקמעונאות טיב טעם

איש העסקים קובי טריביטש, לשעבר בעלי רשת טיב טעם ושוק רוטשילד אלנבי, מבקש להכריז עליו כפושט רגל בשל חובות של 19 מיליון שקל, בבקשה שהגיש אתמול (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב על ידי עו"ד יואב רז, ממשרד עו"ד איתן ארז.

טריביטש כותב בתהציר שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב: "לא נותרה לי ברירה אלא לבקש את הגנת בית המשפט בכך שיינתן צו לכינוס נכסיי ולעיכוב כל ההליכים נגדי. מעולם לא רציתי להתחמק מתשלום חובותיי, ועל אף הקשיים החמורים איתם התמודדתי, לא אמרתי נואש וניסיתי בכל דרך לשלם את חובותיי ולהקטין את ההוצאות", מסיים טריבטש, "אולם הגעתי למבוי סתום".

בתצהיר שהוגש לבית המשפט מציין טריביטש כי הוא וזוגתו חתמו הסכם ממון טרם נישואיהם ומאז מתנהלת ביניהם הפרדת רכוש מוחלטת.

בתצהיר שהוגש לביהמ"ש מפרט טריביטש את השתשלות האירועים שהביאה אותו לבית המשפט. טריביטש מוכר בעיקר בזכות כך שייסד את רשת הקמעונאות הגדולה טיב טעם והיה מבעליה. במסגרת הפעילות העסקית ב"טיב טעם" הקים גם תעשיית ייצור מזון שכללה רכישת שני מפעלים גדולים, "מזרע" בעמק יזרעאל ו"הוד לבן" בעמק חפר, ומערך ייבוא של מוצרים לא כשרים.

בתצהיר מתאר טריביטש את השתלשות האירועים שהביאה לקריסתו. "כשהחברה הגיעה למחזור של כמיליארד שקלים והעסיקה כ-3,500 עובדים, פורסמו שני תחקירים בתכנית "כלבוטק" בהפרש של שנה, שפגעו במכירות ולכן נאלצתי להיכנס לשותפות עם חברה בשם אינטר הולדינגס בע"מ שהשקיעה כסף ב"טיב טעם" כדי להנפיק אותה בבורסה", מתואר בתצהיר. "לרוע המזל, זמן קצר אח"כ נקלעה אינטר הולדינגס לקשיים ועברה לטיפול מחלקות אשראים מיוחדים בבנקים. במקביל לניהול התשלובת, מצאתי את עצמי מול הנאמן של השותף שלי לחברה".

הוא מוסיף ומציין כי ל"טיב טעם" הייתה סדרת אג"ח שעמדה על כ-40 מיליון שקלים וכדי "לעמוד בהחזר ולא לערוך תספורת לנושים, הסכמתי למכור את השליטה בחברה לחברת ה"ארגז" במחיר נמוך בכ-50% ממחיר השוק ובהפסד גדול שהרע את מצבי הפיננסי, אך שמר על שלמות טיב טעם ומשרות אלפי עובדיה".

לאחר שעזב את "טיב טעם", ובעקבות קריסת "אגרסקו", מציין טריביטש כי חבר לשותף עמו הקים חברה לייצוא חקלאי בתחום, השקיע בחברה 6 מיליון שקלים מהונו העצמי והחזיק 57% ממנה.

במאי 2012 יצא לרוסיה משלוח גדול של עשרות מכולות, ובאותו היום הממשל הרוסי פיחת את הרובל למחצית משוויו, "מה שהשית עלינו הפסד של כ-70% מהעסקה וערער את חוסנה הכלכלי. החלטנו לסגור את החברה ולשלם את כל החובות למגדלים על התוצרת שלהם". כך יצא שחוץ מההשקעה הבסיסית בסך 6 מיליון שקלים, לקח על עצמו חוב של עוד 12 וחצי מיליון שקלים.

מתוכם, מציין טריביטש חוב של 1.5 מיליון שקלים לחברת מימון חוץ בנקאי אשר שולם במלואו, חוב של 5.5 מיליון שקלים לבנק מרכנתיל-דיסקונט, חלקו נפרע במזומן וחלקו נפרס להחזר חודשי של 68 אלף שקל למשך 5.5 שנים, אשר שולמו במועד במהלך שנתיים, למעט בחודשיים האחרונים. נכון לנובמבר 2017 סך 2.9 מיליון שקל, כלומר נפרעו 40% מהחוב. החוב לבנק אוצר החייל עמד על כ-5.5 מיליון שקל כאשר שולמו תשלומים חודשיים בסך 88 אלף שקל בכל חודש ונותר חוב של כ-3 מיליון שקל.

לאחר סגירת חברת הייצוא החקלאי, לפני כשנה וחצי הקים טריביטש את שוק האוכל אלנבי רוטשילד תחת החברה 'קרן ליאת השקעות' אשר החזיק בה 50.1% מהמניות.

קרן ליאת חתמה בשנת 2014 על הסכם עם חברת ברגרואין לשכירות של קומת המסחר התחתונה בבניין "מאייר על רוטשילד" לתקופה של 25 שנים בעלות של 350 אלף שקל לחודש, כאשר לקרן ליאת ניתנת הזכות לנהל את המתחם ולהשכיר את הדוכנים בשוק לבעלי עסקים.

שוק אלנבי-רוטשילד נפתח לפני כשנה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. אז חבר לשני שותפים נוספים אשר יתר המניות נחלקו ביניהם באופן שווה: שלומי גבאי, אותו טריביטש הכיר מהתקופה בה כיהן כמנכ"ל איקאה, ואריק אברמוביץ', אותו הכיר מעסקי הבשר. האחרונים החזיקו את המניות שלהם באמצעות חברות מטעמם. רק בחודשים האחרונים מונה לשוק מנכ"ל חדש, בתקווה שהמצב ישתפר.

הקשיים בשוק נחשפו ב"גלובס" לפני כשלושה חודשים, אז התברר כי יש נתק מלא בין השותפים טרייביטש וגבאי קרוב לשנה, כלומר בערך מהיום בו הוקם השוק. אז, עוד קיוו בברגרואין כי יש לו תקומה באמצעות הבעלים הנוכחיים. אולם התברר שלא כך.

בסוף 2017 הודיעה ברגרואין לבנק הפועלים כי הסכם השכירות עם קרן ליאת בוטל לאחר שלא עמדה בתשלומים. לפני כחודש וחצי אושרה בקשת בנק הפועלים למנות כונס נכסים לקרן ליאת, לאחר שבנק הפועלים פתח בהליכי חדלות פירעון נגד השוק. לתפקיד כונס הנכסים של החברה מונה עו"ד גיל הירשמן, ב"כ בנק הפועלים.

גילוי מלא: ליאת רון, בת זוגו של קובי טריביטש, כותבת ב"גלובס"