הדרמה חזרה לוול סטריט: נאסד"ק ירד כמעט 2%; VIX זינק 20%

מדיוונד הישראלית מזנקת 35% • ענקית התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון פספסה את תחזית ההכנסות • ענקית הטכנולוגיה יבמ תפרסם דוחות לאחר המסחר • איביי מזנקת לאחר שנחשף כי קרן אליוט מחזיקה במניותיה בשווי 1.4 מיליארד דולר • באירופה המדדים ננעלו בירידות בהובלת הפוטסי שאיבד כ-1% • הנפט צונח 3% בצל החשש מהאטה עולמית

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים, בצל הנמכת תחזית הצמיחה של קרן המטבע העולמית ובצל חששות ממיתון. מדד דאו ג'ונס  ירד בכ-1.2%, בהובלת מניות גולדמן סאקס  וקטרפילר  שמשכו מטה.

מדד S&P 500  ירד כ-1.4% ומדד נאסד"ק  ירד כ-1.9%. מניית נטפליקס איבדה כ-5% מערכה ומניית אמזון  כ-4%. 

מדד הפחד (VIX) שטיפס במהלך יום המסחר כולו, הגיע ל-20% בתום המסחר. 

מחיר הנפט  ירד ב-2%, ומחיר חבית עומד כעת על 52.77 דולר אמריקאי. 

21:30

המדדים בוול סטריט ממשיכים להיסחר במגמת ירידה, שאף מעמיקה. מדד נאסד"ק יורד בכ-2%, דאו ג'ונס יורד 1.6% ומדד S&P 500 יורד כ-1.7%. מדד הפחד, VIX, מזנק 13%. 

19:20

הלחץ על המדדים בוול סטריט גובר. מדד הנאסד"ק מאבד 1.5%, הדאו ג'ונס יורד 1.2% ומדד S&P 500 מאבד 1.3%. מדד הפחד (VIX) מזנק ב-10%.

18:35

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים תחת לחץ בצל החששות מהאטה, ועל רקע הנמכת תחזית הצמיחה של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) אתמול. מדד הנאסד"ק מאבד 1.1%, ומדד S&P 500 יורד 0.9%. מדד הפחד (VIX) מזנק ביותר מ-6%. מחיר הנפט צונח ב-3% ל-52 דולרים על רקע החששות מהאטה עולמית. 

מניית איביי מזנקת בכ-8% על רקע הדיווח לפיו קרן אליוט, האקטיביסטית המתמחה בהשבחת חברות, מחזיקה במניות בהיקף של 1.4 מיליארד דולר בחברה.

באירופה, המדדים ננעלו בטריטוריה האדומה. מדד הפוטסי הבריטי איבד כ-1%, הדאקס הגרמני ירד 0.4% ופריס קאק 40  איבד 0.6%.

17:10

המסחר בוול סטריט מתנהל תחת לחץ, וזאת בצל המשך עונת הדוחות לרבעון הרביעי ועל רקע החששות מהאטה נוכח נתוני הצמיחה של סין שפורסמו אתמול, ולאחר הנמכת תחזית הצמיחה העולמית של ידי קרן המטבע העולמית. 

המדדים המובילים מאבדים כעת עד 1.3%, ומדד הפחד קופץ בכ-7%. מחיר הנפט צונח 3.6% ונסחר מתחת לרמה של 52 דולרים לחבית.

מכירות הבתים הקיימים בארה"ב בחודש דצמבר ירדו ל-4.99 מיליון, לעומת מכירות של 5.33 מיליון בתים בחודש נובמבר. הכלכלנים צפו מכירות של 5.25 מיליון בתים.

16:30

שבוע המסחר בבורסות וול סטריט נפתח בטריטוריה האדומה, מה שקוטע שבוע רביעי של עליות, וזאת על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון הרביעי. מדד הנאסד"ק מאבד 0.8% בפתיחה, הדאו ג'ונס מאבד שיעור דומה. מדד הפחד (VIX) קופץ 5%. 

מנייתה של ענקית המסחר המקוון איביי  (סימול: EBAY) מזנקת לאחר שהקרן האקטביסטית אליוט (Elliott advisors) חשפה כי היא מחזיקה במניותיה של איביי בהיקף של 1.4 מיליארד דולר. ייתכן שבעקבות מהלך זה תקרא אליוט תגר על האופן שבו מנוהלת איביי.

ג'ונסון אנד ג'ונסון  יורדת לאחר פרסום דוחותיה לרבעון. החברה רשמה רווח למניה של 1.97 דולרים, מעל התחזיות לרווח למניה של 1.95 דולרים למניה. מנגד, החברה פספסה את תחזית ההכנסות.

הוצאות הלובינג של טבע  בארה"ב נחתכו ב-53% בשנה שעברה. בחמש השנים האחרונות הוציאה חברת התרופות 20.4 מיליון דולר על פעילויות לובינג בסנאט ובקונגרס האמריקאי, במשרד הבריאות וברשות המזון והתרופות של ארה"ב.

חברת מדיוונד , שנסחרת בנאסד"ק ונמצאת בפורטפוליו (35%) של חברת החזקות הביומד כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב), דיווחה על תוצאות חיוביות מניסוי שלב III בארה"ב, במוצר שלה לטיפול בכוויות חמורות. המוצר NexoBrid כבר מאושר לשיווק באירופה, וניסוי זה הוא חלק ממסלול האישור שלו בארה"ב.

חברת הטיסות המוזלות איזי ג'ט דיווחה על פגיעה של 5 מיליון ליש"ט, שהן כ-6.44 מיליון דולר, ברווחיה ועלויות נוספות של כ-10 מיליון ליש"ט, לאחר שרחפנים ממקור בלתי מזוהה נצפו באזור שדה התעופה הלונדוני ויצרו 36 שעות של לחץ ביטחוני, שיבושי זמני טיסות וכאוס כללי.

קנס של 50 מיליון אירו הוטל על גוגל  על-ידי הנציבות הצרפתית הלאומית להגנה על דאטה (National Data Protection Commission). הקנס נוגע להפרה של חקיקת ה פרטיות האירופית החדשה, ה- GDPR , ובעוד שמדובר בקנס שאמנם נחשב נמוך עבור גוגל, הוא הגדול ביותר שהוטל עד כה על-ידי רגולטור של מדינה כלשהי על חברה בעקבות הפרה הנוגעת לחוקים, שנכנסו לתוקף בשנה שעברה.

13:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על ירידות חדות בפתיחת המסחר. החוזים על מדד הנאסד"ק מאבדים 0.9%, החוזים על מדד דא וג'ונס יורדים 0.7% והחוזים על מדד S&P 500 מאבדים 0.7%. 

באירופה המדדים נסחרים בירידות, מדד הדאקס מאבד 0.5%, הפוטסי יורד 0.6% ומדד הקאק מאבד 0.55%.

בגרמניה פורסם מדד הסנטימנט הכללי של ZEW לחודש ינואר, שהצביע על קריאה של 15 נקודות, לעומת הצפי ל-18.4 נקודות.

10:40

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו בירידות, בהמשך לנעילה השלילית בשוקי אסיה. מדדי הונג קונג , שנחאי  וטוקיו  ננעלו במגמה שלילית של עד 1.18%.

באירופה, בורסות לונדון , איטליה , גרמניה  ופריס  רושמות ירידות. 

מניית UBS  צונחת בכ-4.5% לאחר שפרסמה דוחות כספיים לרבעון הרביעי של השנה, ופספסה את התחזיות. אמנם החברה הראתה רווח בדוחות השנתיים לעומת ההפסדים שנרשמו בשנה הקודמת, אולם בעוד התחזיות המוקדמות עמדו על ציפיות האנליסטים לרווח של 729 מיליון דולר לרבעון זה, אבל המספר האמיתי עמד על 696 מיליון דולר.

מניית חברת התעופה הבריטית איזיג'ט  נופלת 0.8%.

06:00

המסחר בשוקי אסיה מתנהל בירידות. הניקיי היפני  יורד בכ-0.7%, מדד שנחאי  יורד ברמה דומה ומדד ההנג סנג  יורד ב-1%.

היום תחזור בורסת וול סטריט מחופשת סוף שבוע ארוכה, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר לרגל יום מרתין לותר קינג. בשיאה של עונת הדוחות, היום ענקית הטכנולוגיה IBM צפויה לפרסם את דוחותיה לאחר המסחר, וכך גם ענקית התרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון ובנק ההשקעות UBS.

מחר הבנק המרכזי ביפן יפרסם את הצהרת המדיניות המוניטרית והתחזית השנתית. כמו כן תפורסם החלטת הריבית, כאשר הצפי הוא ללא שינוי, על מינוס 0.1%. הבנק המרכזי יערוך מסיבת עיתונאים לאחר הודעת הריבית.

קנס של 50 מיליון אירו הוטל על גוגל על ידי הנציבות הצרפתית הלאומית להגנה על דאטה (National Data Protection Commission). הקנס נוגע להפרה של חקיקת הפרטיות האירופית החדשה, ה-GDPR, ובעוד שמדובר בקנס שאמנם נחשב נמוך עבור גוגל, הוא הגדול ביותר שהוטל עד כה על ידי רגולטור של מדינה כלשהי על חברה בעקבות הפרה הנוגעת לחוקים, שנכנסו לתוקף בשנה שעברה.