קרן אליוט האקטיביסטית חושפת החזקה של 4% בחברת איביי; רואה הצפת ערך בסוף 2019

הקרן האקטביסטית אליוט חשפה כי היא מחזיקה במניותיה של איביי בהיקף של 1.4 מיליארד דולר • שיגרה מכתב להנהלת איביי עם הצעות להתייעלות והעלאת ערך • אליוט ידועה במנהגה להתמקד בחברות שמנייתן נסחרת להערכתה במחיר נמוך משוויה האמיתי

חבילות של eBay / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
חבילות של eBay / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מנייתה של ענקית המסחר המקוון איביי  (סימול: EBAY) מזנקת כעת בכ-8% בוול סטריט ביום של ירידות בשוק, וזאת לאחר שהקרן האקטביסטית אליוט (Elliott advisors) חשפה כי היא מחזיקה במניותיה של איביי בהיקף של 1.4 מיליארד דולר. ייתכן שבעקבות מהלך זה תקרא אליוט תגר על האופן שבו מנוהלת איביי.

ההחזקה של אליוט מהווה 4% מהון המניות של איביי, ונגלתה להנהלת איביי במכתב ששיגרה אליוט ובו המלצות לעתידה של החברה. לטענתה של אליוט, הנכסים של איביי הם בשווי משמעותי יותר מערכם הנוכחי.

אליוט ממליצה לאיביי להחיות את ה-Marktplace של איביי, לנקות את המבנה האירגוני הלא יעיל, להגדרתה, ולייצב את שדרת הניהול של החברה. באליוט מעריכים כי צעדים אלו יעלו את ערכה של מניית איביי למחיר של 55 דולרים עד סוף השנה הבאה. 

אליוט, שהוקמה בידי המיליארדר פול סינגר, ידועה במנהגה להתמקד בחברות שמנייתן נסחרת להערכתה במחיר נמוך משוויה האמיתי, והיא כבר הייתה מעורבת במאבקים פנימיים בחברת הכריה האוסטרלית BHP Billiton וביצרנית הצבעים והציפויים ההולנדית Akzo Nobel.