המלונות של איל הנדל"ן הצבעוני וינסנט צ'נגוויז בדרך לידיים ישראליות

חברת ההשקעות Vivion, שמשפחת דיין הישראלית בין המשקיעים בה, רכשה פורטפוליו שכולל 9 מלונות באנגליה ב-315 מיליון דולר • המלונות, שמושכרים לרשת הילטון, עברו לכונס נכסים, לאחר שחברת ההשקעות של צ'נגוויז לא מצאה להם רוכשים

וינסנט צ'נגוויז / צילום: Christopher Ratcliffe
וינסנט צ'נגוויז / צילום: Christopher Ratcliffe

משפחתו של טייקון הנכסים הישראלי אמיר דיין היא בין הרוכשים של פורטפוליו המלונות של איל הנדל"ן הבריטי-היהודי וינסנט צ'נגוויז - כך מסרו מקורבים לנושא ל"בלומברג". 

הפורטפוליו כולל 9 מלונות, שמושכרים לרשת הילטון ושהיו שייכים לצ'נגוויז עד שעברו לכונס נכסים. הפורטפוליו נרכש על-ידי קבוצת ההשקעות Vivion Investments Sarl ב-315 מיליון דולר (246 מיליון ליש"ט). משפחת דיין נמצאת בין המשקיעים ב-Vivion, לפי מקורבים לעסקה.

קבוצת CBG של צ'נגוויז ניסתה למכור את המלונות, שמפוזרים ברחבי אנגליה, בכ-600 מיליון ליש"ט, כך אמרו מקורבים לנושא ביולי 2017. אך הקבוצה לא הצליחה לסגור עסקה, והמלונות עברו לכונס נכסים. 

מדובר ברכישה השנייה בתחום המלונאות של Vivion בשנה האחרונה. קבוצת ההשקעות רכשה ב-750 מיליון ליש"ט פורטפוליו שכולל את מלונות הולידיי אין וקראון פלזה. 

צ'נגוויז הוא איל נדלן ישראלי-בריטי, מיליארדר עם אורח חיים ראוותני שנחשב למסתבך סדרתי. הוא נוהג לספר כיצד איבד פעם 80 מיליון דולר בלילה אחד, ולאחרונה חשף בראיון ל"גלובס" כי בכוונתו להיכנס להשקעות ביומד בישראל.

מדובר בעסקה נוספת שבה מעורבת משפחת דיין הישראלית, שלה השקעות רבות בעיקר בנדל"ן בארה"ב ובאירופה. בשנים האחרונות עלתה לתודעה גם בישראל, כאשר שמה נקשר בעסקאות וקרבות שליטה מפורסמים, כמו למשל מול שיכון ובינוי על חברת ADO.