‏PayPal | פיצ'ר

יו"ר קאנומד גיא רוזן התפטר אחרי ארבעה חודשים בלבד

וגם: שינויים בצמרת ניהול ההשקעות בנדל"ן בקבוצת הביטוח הראל, מנכ"ל גבאי מניבים יוסי גורדון הודיע על פרישה, סמנכ"ל הכספים של פתאל מונה לדירקטור במגדלי הים התיכון, מנכ"ל פייפאל ישראל מונה לסגן נשיא בחברה העולמית, ואל"מ גלית גולן מונתה ליו"רית "חבר"

חווה לגידול קנאביס / צילום: רויטרס
חווה לגידול קנאביס / צילום: רויטרס

יו"ר דירקטוריון חברת הקנאביס קאנומד , גיא רוזן, הודיע אתמול על התפטרותו מהתפקיד, לאחר ארבעה חודשים בלבד. רוזן התפטר יומיים לאחר ההודעה על ביטול הסכם עם צחי נחמיאס, בעל השליטה בחברת הנדל"ן המניב מגה אור, שזינקה מתחילת השנה בכ-75% ונסחרת בשווי של כ-2.38 מיליארד שקל. קאנומד נסחרת בבורסת תל אביב, לאחר שהתמזגה לשלד הבורסאי פרוטאולוג'יקס, מנייתה צללה היום בכ-22% והיא משקפת לחברה שווי של כ-27.4 מיליון שקל.

בהודעת החברה לבורסה נמסר כי "למיטב ידיעת החברה, מר רוזן התפטר על רקע החלטת דירקטוריון החברה לדחות את דרישת חברת טומהוק פארמה גרייד בע"מ להפחתה מהותית במחיר למניה כפי שסוכם במזכר ההבנות, ולאשר גיוס הון במתווה אחר במחיר למניה גבוה יותר". לפי ההסכם, שנחתם לפני כחודשיים, נחמיאס היה אמור לרכוש 51% ממניות קאנומד תמורת 25 מיליון שקל בדרך של הקצאה, במחיר של 0.85 שקלים למניה - דיסקאונט של 15% על מחיר המניה לפני ההודעה על חתימת ההסכם.

קאנומד הודיעה עוד כי "החברה תמשיך לפעול להשלמת גיוס ההון בהיקף של כ-20 מיליון שקל, מתוך כוונה, בין היתר, להחזיר את מניות החברה להיסחר ברשימה הראשית של הבורסה".

ביום ראשון דיווחה קאנומד כי "ב-15 באוגוסט פקע מזכר ההבנות, לאחר שהחברה דחתה את דרישתה של טומהוק להפחית את תמורת ההשקעה כפי שסוכמה במזכר ההבנות". בנוסף, עדכנה החברה כי קיבלה הצעות בלתי חוזרות ממספר משקיעים מוסדיים להשקעה בחברה כנגד הקצאת מניות "בהיקף של כ-19.4 מיליון שקל, במחיר 0.80 שקל למניה".

ההסכם עם נחמיאס הגיע אחרי התפוצצות עסקה קודמת בקאנומד, שבה היה אמור רן בלינקיס, ממייסדי רשת המרכולים AM-PM, להשקיע 18 מיליון שקל בחברה תמורת 43% ממנה - כלומר, בסך הכל עסקה דומה בהיקפה. מחיר ההשקעה בעסקת בלינקיס שנפלה, היה גם הוא 85 אגורות למניה. 

מחליפים כתובות: שינויים בצמרת ניהול ההשקעות בנדל"ן בקבוצת הביטוח הראל

איציק טאוויל, מנהל אגף האשראי הלא סחיר בקבוצת הראל, יתמנה במקביל גם לתפקיד מנהל אגף הנדל"ן בחטיבת ההשקעות של הראל. הוא יחליף בנדל"ן את רון קובלסקי, שפורש מהראל לטובת הקמת קרן השקעות בנדל"ן בחו"ל.

הראל מחזיקה בתיק הנדל"ן להשקעה הגדול ביותר בענף הביטוח המקומי. היקף תיק הנדל"ן של הראל עומד כיום על כ-15 מיליארד שקל בהחזקה ישירה, מתוכם כ-10 מיליארד שקל בנכסי נדל"ן בחו"ל, בעיקר בארה"ב ובמערב אירופה. לצד זאת יש לחברה התחייבויות להשקעה בקרנות נדל"ן בהיקף שמוערך בעוד 3 מיליארד שקל.

טאוויל מנהל את תחום האשראי הלא-סחיר בהראל כ-10 שנים ובמסגרת זו הוא אחראי על נכסים בהיקף כולל של כ-35 מיליארד שקל. עם הפיכתו גם למנהל אגף ההשקעות בנדל"ן הוא יהיה אחראי על נכסים בהיקף כולל של כ-50 מיליארד שקל וזאת באמצעות תשע מחלקות שכפופות לו.

מדובר בשני תחומי השקעה מרכזיים בחטיבת ההשקעות של הראל, שאותה מנהל סמי בבקוב. בקבוצת הראל מנוהלים נכסים בהיקף כולל של יותר מ-250 מיליארד שקל.

קובלסקי הצטרף להראל בשנת 2011 בתפקיד יועץ משפטי של חטיבת ההשקעות ובשנת 2014 החל בתפקידו כמנהל מחלקת השקעות הנדל"ן. הוא עוזב את הראל לאחר תשע שנים בתפקיד, לטובת הקמת קרן השקעות בנדל"ן, עם גיוס מטרה של 100 מיליון אירו. "מבחינתו מדובר בזמן הנכון הוא מביא עמו ניסיון, ידע בשלל תחומים רלבנטיים ועבודה קשה ומקצועית" אומר אדם קרוב לו. הקרן החדשה של קובלסקי תתמקד בתחילה בנדל"ן מניב למשרדים לוגיסטיקה במערב אירופה ובהמשך בארה"ב.

רון שטיין

רון קובלסקי  / צילום: איל יצהר, גלובס
 רון קובלסקי / צילום: איל יצהר, גלובס

איציק טאוויל  / צילום: מיה כרמי-דרור
 איציק טאוויל / צילום: מיה כרמי-דרור

מנכ"ל גבאי מניבים יוסי גורדון הודיע על פרישה

מנכ"ל חברת גבאי מניבים (לשעבר אנגל משאבים), יוסי גורדון, הודיע כי הוא פורש מהחברה, וזאת על רקע הכוונה למחוק את פעילותה מהמסחר בבורסה לניירות ערך.

גורדון, לשעבר מנכ"ל התאחדות הקבלנים, מונה למנכ"ל חברת אנגל משאבים בשנת 2015 לאחר שמניות השליטה בחברה נרכשו על ידי דיוויד מוריס ואלי גבאי מכונס הנכסים, תמורת 6.5 מיליון אירו. בנוסף, נתחייבו להזרים לחברה הון נוסף של כ-20 מיליון שקל. בתקופתו של גורדון החברה שוקמה, חובותיה מוחזרו, ואחרי שנים של הפסד עברה לרווח שנתי יציב. במהלך כהונתו עלה שווי המניה מכ-5 שקלים לכ-25 שקל.

גבאי מניבים פועלת בחודשים האחרונים לקדם הצעת רכש למניות החברה. במסגרת זו הדירקטוריון אישר בחודש נובמבר האחרון את הצעת החברה לרכוש את מניות הציבור לפי מחיר מניה הקרוב ל-22 שקל, ובהשקעה כוללת של כ-40 מיליון שקל. מחיר המניה בהצעה היה נמוך בכ-8% משוויה בשוק בעת הדיווח, אולם מאז היא טיפסה בכ-20% והגיעה למחיר של כ-24 שקל, המשקף לחברה שווי של כ-130 מיליון שקל.

ככל הידוע, השקעה זו (40 מיליון שקל) תמומן מכספי הגיוס, ואילו יתרת הסכום תשמש את גבאי להמשך פיתוח עסקיה. במקרה בו תימחקנה מניות גבאי מניבים מהמסחר המהלך יתבצע לפי סעיף 350 לחוק החברות, וכחלק ממנו בעל השליטה התחייב להכניס לחברה נכסים בבעלותו בשווי של כ-135 מיליון שקל, כנגדם עומד חוב בהיקף של כ-70 מיליון שקל.

פעילותה של גבאי מניבים מתרכזת בתחום הנכסים המניבים בישראל וכן היא פועלת בתחום הבנייה למגורים, בעיקר בישראל. יו"רית החברה היא מיה גבאי-טובול, אחותו של בעל השליטה.

אריק מירובסקי

יוסי גורדון  / צילום: משה כהן
 יוסי גורדון / צילום: משה כהן

סמנכ"ל הכספים של פתאל מונה לדירקטור במגדלי הים התיכון

רשת מגדלי הים התיכון פרסמה כי שחר עקה, סמנכ"ל הכספים של רשת מלונות פתאל, ייצג את המייסד ובעל השליטה דוד פתאל, בדירקטוריון החברה. המינוי נעשה לאחר שבחודש שעבר דווח שפתאל רכש 4% מהחברה בתמורה לכ-40 מיליון שקל.

עקה, רו"ח וכלכלן בהשכלתו ובעל MBA במנהל עסקים החל את דרכו בפתאל לפני כ-17 שנים והיה שותף לתהליך צמיחתה של הרשת עד להנפקתה. בין האירועים המשמעותיים בשנים אלה היו הקצאת מניות למגדל, הקמת קרן פתאל, רכישת מלונות אזורים בשנת 2009, הפיכת פתאל אירופה נכסים לחברה מדווחת וגיוס אג"ח.

מגדלי הים התיכון דיווחה בחודשים האחרונים על שני שינויים בגרעין השליטה שלה, בעקבות רכישות רחבות היקף ממניותיה. לפני שבועות ספורים עדכנה החברה על הקצאה פרטית של כ-4% מהונה לדוד פתאל תמורת כ-40 מיליון שקל, כאמור, לפי מחיר מניה המתקרב ל-7 שקלים ונמוך בכ-8% משוויה הנוכחי. קודם לכך, באפריל דיווחה החברה על מכירת כ-5% מהונה, שהיה בידי קרן המנוף KCPS, תמורת כ-50 מיליון שקל, ועל פי הערכות, כמחצית מהסכום השקיע חן למדן - בעל השליטה בחברת השילוח והלוגיסטיקה אוריין. מכירה זו נעשתה לפי מחיר מניה נמוך במעט (כ-1.5%) מהמחיר שלפיו השקיע פתאל בחברה. 

מנכ"ל פייפאל ישראל מונה לסגן נשיא בחברה העולמית

מנכ"ל פייפאל (PayPal) ישראל, פרץ רגב, מונה לתפקיד סגן נשיא בענקית התשלומים הגלובלית. מעבר לניהול המרכז בישראל, רגב אחראי רגב גם על מערך ההנדסה של קבוצת ה-Data Science העולמית של החברה.

רגב (42), שנכנס לתפקידו כמנכ"ל החברה בישראל לפני כשנתיים, הצטרף לפייפאל ישראל בינואר 2015 ולפני מינויו למנכ"ל הוביל את מערך ההנדסה של מרכזי הפיתוח למניעת הונאות של החברה. לפני הצטרפותו לחברה, עבד במשך 12 שנה בחברת HP Software בהובלת פיתוח מוצרים חדשים בתחומי ה-Big-Data Analytics והתוכנה כשירות (SaaS).

לפרץ רגב תואר ראשון בהצטיינות במדעי המחשב מהמרכז הבינתחומי ותואר שני בהצטיינות בניהול חברות הייטק גלובליות. הוא נשוי ואב לשלושה וחי בהוד השרון.

הנוכחות של פייפאל בישראל מתבססת על שתי רכישות של סטארט-אפים ישראלים שביצעה: ב-2008 רכשה את חברת FraudScience, שהקימו שבט שקד וסער וילף, תמורת 169 מיליון דולר. על בסיס רכישה זו הקימה פייפאל את מרכז בקרת ההונאות של החברה הממוקם במגדל אלקטרה בתל אביב. במרץ 2015 פייפאל רכשה את הסטארט-אפ הבאר-שבעי CyActive, בסכום שהוערך ב-60 מיליון דולר, והקימה מרכז פיתוח שני בבאר שבע, שבו העסיקה כ-30 עובדים. באוקטובר 2017 החברה סגרה את המטה בבאר שבע, והעבירה את 30 עובדיה מהמשרד שנסגר, למשרדה בתל אביב. 

פרץ רגב / צילום: רמי זרנגר
 פרץ רגב / צילום: רמי זרנגר

חזית נשית ב"חבר": אל"מ גלית גולן מונתה ליו"רית

אל"מ גלית גולן נבחרה לתפקיד יושב הראש החדשה של "חבר", מועדון משרתי הקבע, גמלאי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון. גולן היא האישה הראשונה שנכנסת לתפקיד והיא מצטרפת למנכ"לית הראשונה של הארגון, מישל מלמד. גולן תחליף בתפקידה את אל"מ אייל אביב שכיהן בתפקיד כשנתיים. 

במקביל לתפקידה כיו"רית חבר תשמש גולן גם כמפקדת יחידת מופת באגף כוח האדם בצה"ל, המחלקה לשירותי הפרט, הפרישה והתשלומים (לשעבר מת"ש). גולן שימשה בין היתר כראש ענף תכנון באגף התכנון במטכ"ל, ראש ענף מכירות במחלקת תקציבים ובקרה בחיל האוויר. גולן (39) היא בעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ותואר ראשון בכלכלה וניהול מהאוניברסיטה הפתוחה.

גולן מסרה כי היא "נרגשת להצטרף להנהלת ארגון "חבר", ארגון מצטיין, המוביל חזון ותפיסה מתקדמים לרווחת משרתי הקבע, גמלאי צה"ל וכוחות הביטחון. נמשיך לפעול להרחבת מגוון הכלים והשירותים המהווים עבור העמיתים ומשפחותיהם מעטפת שלמה בתחומים רבים, ביניהם: תרבות ופנאי, פיננסים, ביטוחים, ידע, העשרה וצרכנות. "חבר" ימשיך להיות בית לעמיתיו, מודל והשראה עבור ארגונים במשק הישראלי". 

גלית גולן  / צילום: שחר פליישמן
 גלית גולן / צילום: שחר פליישמן