ויקטורי רכשה שניים מהסניפים החזקים ביותר של יינות ביתן ב-35 מיליון שקל

מדובר בסניפים בקניון עזריאלי מלחה בירושלים ובקניון איילון ברמת גן • זו דריסת הרגל הראשונה של ויקטורי בירושלים ובקניוני עזריאלי

אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי / צילום: אבי רוקח
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי / צילום: אבי רוקח

נחום ביתן ממשיך במכירת סניפים על רקע קשיי התזרים אליהם נקלעה הרשת יינות ביתן שבבעלותו, והנהנית העיקרית מכך נכון להיום היא ויקטורי, בהובלת אייל רביד.

היום (ב') מדווחת ויקטורי  לבורסה על חתימת הסכם לרכישת שני סניפים נוספים מידיו של ביתן. מדובר בסניפים בקניון עזריאלי מלחה בירושלים ובקניון איילון ברמת גן בשטח של 4,000 מ"ר בתמורה ל-35 מיליון שקל, בנוסף לתשלום עלות המלאי בחנויות. מדובר בסניפים חזקים שהיקף המכירות שלהם, שלא דווח לבורסה, לפי שעה מוערך בענף בכזה שעשוי להגיע בעתיד ל-200 מיליון שקל.

זוהי דריסת רגל ראשונה בקניוני עזריאלי עבור ויקטורי, בדגש על שניים מהחזקים שבהם בישראל, ובין הסניפים החזקים ביותר שהפעילה קבוצת יינות ביתן. העסקה הזו גם מהווה כניסה ראשונה עבור ויקטורי לירושלים.

מועד המסירה האחרון של החנויות לידי ויקטורי צפוי ל-1 במרץ, עם דחייה אפשרית עד ל-31 במאי. ויקטורי מציינת כי נכון למועד הדוח התקבלה הסכמת המשכירים לנכסים הללו. השלמת העסקה כפופה לאישור רשות התחרות ולאישור נאמני מגה והבנקים הממנים של ביתן להסרת כל השיעבודים הקיימים על הפעילות הנרכשת.

סניף נוסף שרכישתו הושלמה הוא סניף יינות ביתן ברחובות. האחרון שייך לעסקה הקודמת שביצע ביתן, והוא הסניף החמישי נוסף לארבעה שרכישתם הושלמה כבר בחודש שעבר. הסניף עתיד לעבור לידי ויקטורי כבר בחודש הבא, לאחר ספירת מלאי והסכם שכירות חדש בגינו.

בתחילת דצמבר האחרון דיווחה ויקטורי על השלמת רכישת הזכויות בארבעה סניפים מתוך החמישה אותם ביקשה לרכוש בתמורה לסכום של 63 מיליון שקל. העסקה אושרה על-ידי רשות התחרות.