שתי המשאלות שהגשים מוריס קהאן לרות ביידר גינסבורג

וגם: אורן מוסט, נשיא גולן טלקום, הודיע על פרישתו לאחר עשר שנים בתפקיד • השיחה

דפנה ג'קסון רות ביידר ומוריס קאהן / צילום: קרן גינת
דפנה ג'קסון רות ביידר ומוריס קאהן / צילום: קרן גינת

עם פטירתה של השופטת האמריקאית רות ביידר גינסבורג, כתב איש העסקים מוריס קאהן, הספד משלו: "אני מעריך ומעריץ אנשים שנלחמים עבור שיוויון זכויות. העולם איבד דמות שעשתה שינוי משמעותי עבור נשים ואני איבדתי חברה ומנטורית שנתנה לי השראה. היא הייתה מאלו שבאמת ניצלו כל דקה. רבים ניסו לפניה אבל היא הצליחה לשנות את החיים של נשים אמריקאיות לתמיד. בשעה שלבשה את גלימת השופטת היא כבר יצרה מהפכה. בזכותה נשים יכלו לפתוח חשבון בנק לבדן, לקחת משכנתאות ולהתמודד על משרות חשובות בהיותן אימהות. צדק זרם בדמה, וכשנתקלה באי צדק שום דבר לא עצר אותה, גם אם היתה צריכה להיות ערה במשך ימים וללמוד את החומר הנדרש - עבור צדק היתה עושה את זה ללא היסוס. כשביקרה בארץ היו לה שתי בקשות ממני- שאקח אותה לצלול באילת ולרכוב על סוס בפטרה. תודה לך רות שזכיתי להגשים לך את שתי הבקשות. נוחי על משכבך בשלום".

אורן מוסט, נשיא גולן טלקום הודיע על פרישתו לאחר עשר שנים בתפקיד. נראה כי אין רבים שמכירים את שוק הסלולר בישראל כמוהו. מוסט (69), הודיע בסוף השבוע לאבי גבאי, מנכ"ל סלקום על עזיבה ויש להניח שאם ניתן היה, הוא דווקא היה שמח להמשיך, במיוחד כשגולן חוברת לסלקום שמוסט היה ממייסדיה. סלקום, נזכיר, הייתה החברה שבשנות ה-90 נכנסה לשוק אחרי פלאפון אז בעלת המונופול בשוק - ועקפה אותה תוך שנים ספורות. מוסט הוא צווארון כחול ואת עבודות ההקמה בגולן טלקום, הריבים והמחלוקות עם הרגולטור הוא לקח על עצמו, תוך שהוא משאיר לגולן את הזירה התקשורתית ואת מה שהוא טוב בו - עשיית עסקאות, יזמות ויחסי ציבור. מה לגבי העתיד? יש להניח שמוסט יישאר בתחום הסלולר אצל אחד המפעילים או באחד הסטארט-אפים שיקומו בתחום.

גד פרץ

איזה עז

בהרמת הכוסית בזום שערכה חברת האג"ח החברתיות Social Finance Israel, העלה המנכ"ל ירון נוידרפר לשיחה גם עז בשם ג'ונו. מדובר במיזם Goat - Meetings שבו SFI תומכת, ושנולד בתקופת הקורונה כדי לאפשר לחברות ואנשים להתקרב לבעלי החיים גם (ואולי במיוחד) בתקופה מאתגרת זו. מאחורי המיזם עומד ארגון Sweet Farm מקליפורניה שפועל לקידום קיימות ואיכות הסביבה על ידי הצלת בעלי חיים, והנגשת תזונה צמחונית. 

חדשות טובות

עיריית ת"א יפו והמרכז הגאה יצאו בקול קורא למיזמים חברתיים לשיפור איכות חייהם של להט"בים, בדגש על אוכלוסיות מוחלשות. כל אחד מהמיזמים בתוכנית יקבל תמיכה שנתית בגובה 10,000 שקל וליווי מקצועי.