סביבה תומכת בבעלי מוגבלויות במשרדי הממשלה

וגם: שר הרווחה איציק שמולי העניק לקבוצת "שכולו טוב" אות הערכה על התרומה וההצטיינות בעשייה • השיחה

ישיבה עם מסכות נגישות ושקופות במשרד להגנת הסביבה / צילום: נג'וא רחאל
ישיבה עם מסכות נגישות ושקופות במשרד להגנת הסביבה / צילום: נג'וא רחאל

אל הקשיים שהביאה עמה הקורונה, התווסף הקושי של בעלי מוגבלויות, שאת המודעות לקשייהם מציינים היום. לקויי שמיעה למשל, מגלים שהמסכות לא מאפשרות להם לקרוא שפתיים. קושי שקיים גם בשיחות זום כשהשיחה עוברת דרך מסך.

עו"ד אפי זומר-נהיר, עוזרת ליועמ"ש במחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה, מעידה. "אני מסתייעת בקריאת שפתיים ולכן מעדיפה בעבודתי לקיים פגישות פרונטליות ותכתובות בדואר אלקטרוני. תקופת הקורונה מאתגרת לכולנו, אך בעבור כבדת שמיעה כמוני היא מאתגרת במיוחד. ההגבלות שהקורונה הביאה איתה מתנגשות בדיוק עם האמצעים שמקילים עליי בתקשורת הבין-אישית עם חבריי לעבודה; הריחוק החברתי והגבלות ההתקהלות מונעים קיום של פגישות פרונטליות ומאלצים להשתמש תדיר בטלפון. כדי שאוכל לקרוא שפתיים, רכש המשרד מסכות שקופות לעובדי מחוז חיפה, ואף נבחנת אפשרות של תמלול שיחות הזום". המסכות נרכשו מאגודת החירשים בישראל, כשכל ההכנסות ממכירתן מוקדשות לאגודת החירשים בישראל.

חדשות טובות 

שר הרווחה איציק שמולי העניק לקבוצת "שכולו טוב", הפועלת לשיקום תעסוקתי של בעלי מוגבלויות, אות הערכה על התרומה וההצטיינות בעשייה. את האות קיבל בשם הקבוצה, המנכ"ל עופר כהן.

אזור התעשייה

לאפלייד מטיריאלס זמן משלה: הנהלת החברה הנחתה לקצר פגישות שאורכן שעה ל-50 דקות בלבד, על מנת לתרגל הפוגות קצרות בעבודה. כך, הגדרת המחדל ביומן עבור פגישות שונתה מ-60 ל-50 דקות.