באיחוד האמירויות זועמים: "לא ניקח חלק במערכת הבחירות בישראל"

באיחוד האמיריויות לא קיבלו בעין יפה את הניסיון של נתניהו לקבוע פגישה במדינה בקרבת יום הבחירות הישראלי • "מוטב היה שאנשי ראש הממשלה לא היו פועלים ולוחצים ומנסים להביאנו למקום שאיננו רוצים להיות בו"

בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

באיחוד האמירויות זועמים על הלחצים שהפעיל ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להגיע לביקור במדינה ולקיים פגישה עם יורש העצר מוחמד בין זאייד. האמירתים סירבו בכל תוקף לפניות נתניהו ואנשיו לפגישה מחר, כשהנימוק העיקרי שלהם הוא חוסר רצונם ליטול חלק בקמפיין הבחירות של נתניהו.

הביטוי הפומבי לזעם הזה הוא הודעה של השר לענייני חוץ אנואר גרגאש, שכתב כי הסכמי אברהם נועדו לייצר קידמה ושלום עבור ישראל ושכנותיה בכל האזור אבל איחוד האמירויות לא תיקח חלק במערכת הבחירות בישראל, עכשיו או בכלל.

אחד מאנשי משרד החוץ האמירתי אמר לגלובס כי "לנתניהו שמורות זכויות רבות בקידום ההסכמים ביחד עם יורש העצר הוד מעלתו השיח' מוחמד בין זאייד ועם השותפים האחרים, אבל הסכמה לביקור כזה כמה ימים לפני הבחירות בישראל משמעותה התערבות בענייניה הפנימיים של ישראל ובבחירות שלה. אין בכך הפחתה מההישגים של הסכמי אברהם, אבל מוטב היה שאנשי ראש הממשלה לא היו פועלים ולוחצים ומנסים להביאנו למקום שאיננו רוצים להיות בו".

נתניהו פינה בראשית השבוע את יום חמישי כמיועד לביקור אבל הבוקר הודיע כי זה לא יקרה, וכי הביקור נדחה שוב, בפעם הרביעית.

בכוונת ראש הממשלה היה להביא כמה הסכמות ולהעלותן במסיבת העיתונאים לרבות ההחלטה להקים קרן השקעות אמירתית בהיקף של 10 מיליארד דולר להשקעות משותפות בישראל כמו גם נושאים אחרים כמו הטיסות לבעלי דרכון ירוק. שני נושאים אלה כבר הוכרזו בשבוע שעבר לאחר הביטול של הביקור אז. אבל ראש הממשלה ביקש להציג את תמונת לחיצת היד עם מוחמד בין זאייד, והאמירתיים סירבו לספקה.