רגע אחרי שיום הדיונים הראשון נגמר, נתניהו יוצא במתקפה חריפה

ראש הממשלה תוקף בחריפות את הפרקליטות ומאשים: "הם לא חיפשו עבירה, הם חיפשו אותי" • גנץ: "אני מבקש להעביר מסר לפרקליטות, לשופטים ולמערכת המשפטית כולה: המשיכו לבצע את תפקידכם ללא מורא"

בנימין נתניהו / צילום: יוסי זמיר
בנימין נתניהו / צילום: יוסי זמיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב הודעה בהתייחס לפתיחת שלב העדויות במשפט נגדו. "הפרקליטות פתחה בחקירת ראש ממשלה מכהן בנגוד לחוק יסוד ובלי אישור שמעולם לא ניתן כי הם במסע ציד", אמר נתניהו. "הם לא חיפשו עבירה, הם חיפשו אותי. הפרקליטות שיפצה פרוטוקולים והתעלמה מעדויות שלא תאמו את התזה שהמציאה. הגרוע מכל היא סחטה עדים באיומים קשים עד לפירוק משפחותיהם. זו הפגיעה האמיתית בדמוקרטיה ושלטון החוק".

"הפרקליטות ניהלה מלחמת חורמה שנועדה למנוע מאיתנו גישה לשיחות שנמחקו", המשיך נתניהו. "ההקלטות שהגיעו לידינו לבסוף סותרות את התזה של הפרקליטות. איריס (אישתו של בעל השליטה בוואלה דאז, שאול אלוביץ', שא"כ) אומרת 'הייתי רוצה לראות את אתר וואלה מאוזן' - לא סיקור אוהד. הפוך לחלוטין ממה שהתביעה טוענת. וזה רק שיחה אחת שנמחקה. כך נראה נסיון הפיכה שלטוני וניסיון לפגוע בראש ממשלה מהימין".

"מה שנעשה כאן זה ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה. מנסים לבטל את רצון הבוחר על ידי המצאת עבירות. סיקור אוהד הם קוראים לזה. סיקור אוהד לפוליטיקאי המושמץ בישראל. השימוש הפסול בכוח של הפרקליטות זה הדבר הלא ערכי וכל כך אנטי דמוקרטי. למה שמנסים לעולל כאן אין אח ורע בעולם הדמוקרטי. כשהפרקליטות נוהגת כך בלי שקיפות, חובה להשמיע ביקורת. כשנציגי התקשורת מפיצים אוטומטית כל מה שאומרים לכם בפרקליטות אתם חוטאים לתפקידכם. אזרחי ישראל אני אומר את הדברים האלה מדם לבי. כשמפכ"ל המשטרה מעלים עליי ששלחתי חוקרים פרטיים, כשמי שמוביל את החקירות נגדי מעליל עליי ששלחתי קצינה להתלונן נגדו על הטרדה מינית, כשמנהלים מעקבים לא-חוקיים, ללא כל סיבה, אחרי הבן שלי, כשעורכים מסע-ציד נגדי ונגד משפחתי, כשמחפשים את האדם, ולא את העבירה - זה קשה מאוד. זה דבר שלא אמור לקרות במשטר דמוקרטי, איני יכול להבליג על כך לכן אומר אותם כאן בכאב גדול".

שר הביטחון בני גנץ בתגובה על נאום נתניהו: "נתניהו הוכיח הערב שהוא לא כשיר לכהן כראש ממשלה, והוא זה שמנסה לבצע הפיכה שלטונית. המתקפה שלו כנגד הפרקליטות נועדה למטרה אחת- דה לגיטימציה לתוצאות המשפט וניסיון לצבור כוח בלתי מוגבל. אני קורא לכל הסיעות להתאחד ולמצוא את הדרך להחליפו. עד שנצליח, אני מבקש להעביר מסר לפרקליטות, לשופטים ולמערכת המשפטית כולה: המשיכו לבצע את תפקידכם ללא מורא. לא נאפשר שום פגיעה בכם ונשמור על עצמאותכם מתוך ממשלת המעבר". 

 *** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הזוג שאול ואיריס אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס מכחישים את המיוחס להם, ועומדת להם חזקת החפות.