עובדי זאפ דורשים הסכם קיבוצי לפני המכירה מאייפקס לפורמולה

במסגרת מאבקם התאספו העובדים בלובי בניין החברה ומחוץ למשרדו של המנכ"ל רמי חזן, בדרישה לחתום מיידית על הסכם קיבוצי • "לא נאפשר מעבר שקט של מכירת החברה לקבוצת פורמולה ללא הסכם קיבוצי חתום ומענק רכישה לעובדים"

עובדי זאפ נוקטים צעדים ארגוניים על רקע מכירת החברה / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
עובדי זאפ נוקטים צעדים ארגוניים על רקע מכירת החברה / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

על רקע מכירת קבוצת זאפ לידי קבוצת פורמולה מערכות, עובדי זאפ נוקטים צעדים ארגוניים. במסגרת מאבקם התאספו העובדים בלובי בניין החברה ומחוץ למשרדו של המנכ"ל רמי חזן, בדרישה לחתום מיידית על ההסכם הקיבוצי.

נציגות העובדים הודיעה כי "לא תאפשר מעבר שקט של מכירת החברה לקבוצת פורמולה ללא הסכם קיבוצי חתום ומענק רכישה לעובדים".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר כי "בימים האחרונים קראנו למנכ"לית קרן אייפקס, זהבית כהן, לעמוד בהתחייבותה להסכם הקיבוצי, אגב עסקת המכירה, אך לצערנו גילינו כי אין בכוונתה לעשות כך. ניאלץ לדרוש בתוקף את שמירת הזכויות של העובדים ולבשר לרוכש שעסקת המכירה לא תושלם ללא הבטחת זכויות העובדים, אחרת אייפקס מכרה לו 'חתול בשק'".

משרדי זאפ ריקים בשעה שהעובדים מוחים בשל מכירת החברה / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
 משרדי זאפ ריקים בשעה שהעובדים מוחים בשל מכירת החברה / צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

בקבוצת זאפ מועסקים כיום כ-300 עובדים. עוד לפני המכירה ניהלו העובדים, שהתאגדו לפני שלוש שנים בהסתדרות, משא-ומתן על הסכם קיבוצי, אלא שהוא לא נחתם בעקבות עצירת ההליך בשל משבר הקורונה.

כעת, העובדים דורשים להשלים את החתימה ולכלול מענק מכירה. מי שרוכשת את קבוצת זאפ היא קבוצת פורמולה, שתשלם לקרן אייפקס 240 מיליון שקל במזומן ועוד 60 מיליון שקל שישולמו בכפוף לעמידה החברה ביעדי רווח.

17 מיליון כניסות בחודש

זאפ גרופ מאגדת כ-20 אתרי צרכנות בתחומים שונים, ועל-פי דיווחים היא זוכה לכ-17 מיליון ביקורים בחודש. בין האתרים שמפעילה הקבוצה, זאפ השוואת מחירים, זאפ דפי זהב, זאפ רסט, זאפ מתחתנים, משפטי ועוד. בנוסף, הקבוצה מציעה לעסקים קטנים ובינוניים פתרונות בתחום הפרסום, קידום אתרים, דיוור וכו'.

עם הפרסום על העסקה מסר גיא ברנשטיין, מנכ"ל פורמולה מערכות, כי "הרכישה תהווה נדבך נוסף בפעילות פורמולה למתן ולשיווק פתרונות דיגיטליים שונים לחברות ולבתי עסק קטנים ובינוניים". עוד הוא מסר כי תיבחן אפשרות להרחיב את הפעילות אל מעבר לים.

לצד השאיפה לספק לעסקים פתרונות נוספים, הנכס העיקרי של זאפ גרופ טמון במאגרי המידע שנמצאים בידיה. זאפ, שנוסדה ב-1968 כ"דפי זהב", עברה לא מעט גלגולים, עד שב-2015 היא נרכשה על-ידי קרן אייפקס בתמורה ל-150 מיליון שקל. ניסיון להנפיק את זאפ ב-2018 לפי שווי של 600-700 מיליון שקל ירד מהפרק אחרי כתף קרה שהפנו הגופים המוסדיים לנוכח הערך הגבוה שננקב לחברה.

פורמולה מערכות   נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי שמתקרב ל-1.4 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 52% במחיר המניה בשנה החולפת. הצעדים הארגוניים יכללו גם "קריאת השכמה" שתתקיים מול ביתו של מנכ"ל פורמולה, גיא ברנשטיין.

קבוצת זאפ מסרה בתגובה כי "הנהלת זאפ עדכנה את עובדיה על המכירה הצפויה לקבוצת פורמולה ועל המשמעויות של המהלך. יתרה מכך, הנהלת החברה אף עדכנה אותם כי לא צפויים שינויים, וכי החברה תמשיך להתנהל באופן עצמאי. החברה תמשיך לעדכן את העובדים בכל צעד משמעותי".

בפורמולה בחרו שלא להתייחס לדברים.