בורסות עולם | סיקור שוטף

שיא חדש ל-S&P; שוק הקריפטו רותח לקראת הנפקת קוינבייס

ברקע ההנפקה הצפויה של בורסת הקריפטו הגדולה בארה"ב, הביטקוין חוצה את רף ה-63 אלף דולר למטבע אחד • מדד ה-S&P 500 עלה בשליש האחוז ונסגר בשיא חדש • טסלה עלתה ביותר מ-8%, ואפל ביותר מ-2% על רקע ההודעה שלה על אירוע מיוחד להשקת מוצרים חדשים

בורסת פריז / צילום: Associated Press, Kamil Zihnioglu
בורסת פריז / צילום: Associated Press, Kamil Zihnioglu

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

מניות הטכנולוגיה סיימו את יום המסחר במגמה חיובית. אפל, שהודיעה על אירוע מיוחד שבו תשיק מוצרים חדשים, ופייפאל רשמו עליות של יותר מ-2% כל אחת. אנבידיה עלתה ב-3% וטסלה של אלון מאסק זינקה ביותר מ-8%. בסך הכול עלה מדד הנאסד"ק בקצת יותר מאחוז אחד. מדד ה-S&P 500 עלה בכשליש האחוז, ורשם שיא חדש כשנסגר על 4,141 נקודות.

הדאו ג'ונס לעומת זאת ירד ב-0.2%, על רקע הקריאה של ה-FDA להשעות את השימוש בחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון, שהמניה שלה רשמה ירידה של 1.3%. 

בתוך כך, שוק הקריפטו דרוך לקראת ההנפקה הצפויה מחר של בורסת המטבעות הדיגיטליים הגדולה בארה"ב, קוינבייס (Coinbase). על פי אתר CoinMarketCap, הביטקוין עלה ב-5%, ושערו עומד על קצת יותר מ-63 אלף דולר למטבע.

21:25

המדדים המובילים ממשיכים באותה מגמה. הדאו ג'ונס יורד בכ-0.24%, ה-S&P עולה ב-0.27% והנסאדק מטפס ב-0.77%. מניית טסלה מזנקת ב-7.5%, מניות אפל ואנבידיה ביותר מ-2% ומניית אמזון בכאחוז אחד. מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון, שירדה מוקדם יותר בכמעט 3% לאחר הקריאה של ה-FDA להשעות את השימוש בחיסון, רושמת שיפור קל וכעת היא יורדת ב-1.6%.

בתוך כך, שוק הקריפטו שובר שיאים חדשים על רקע ההנפקה הצפויה של הבורסה הגדולה קוינבייס. שער הביטקוין מטפס בכמעט 6% וערכו של מטבע אחד עומד על כ-63,440 אלף דולר. האתריום עולה ביותר מ-8% ושערו נאמד בכ-2,300 דולר למטבע. 

17:54

המגמה המעורבת בבורסה האמריקאית נמשכת. מדד הדאו ג'ונס יורד בכמעט מחצית האחוז, בעוד שהנאסד"ק עולה ב-0.78%. ה-S&P 500 עולה בכעשירית האחוז. מניית גו'נסון אנד ג'ונסון יורדת ב-2.8%, לאחר הקריאה של ה-FDA להשעות את השימוש בחיסון שלה לקורונה. בתוך כך, הביטקוין שובר היום עוד שיא ונסחר סביב 63 אלף דולר למטבע - כך על פי coinmarketcap. השווי המצרפי של שוק הקריפטו מגיע לכ-2.17 טריליון דולר. ברקע, ההנפקה הצפויה של בורסת הקריפטו הגדולה קוינבייס (coinbase) מחר.

16:35

וול סטריט נפתחת במגמה מעורבת: בעוד ה-S&P יציב עם ירידה של 0.04%, הדאו ג'ונס יורד ב-0.27%, ואילו הנאסד"ק מטפס ב-0.5%. מניית נובוקור מזנקת ביותר מ-50% לאחר תוצאות חיוביות ביותר לגבי הטיפול של החברה בסרטן. הנטייה השלילית במגמה המעורבת מוסברת על ידי ההודעה דרמטית של ה-FDA שקראה להשעות את השימוש בחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון לאחר שישה מקרי קרישיות התגלו במטופלות בארה"ב שבועיים לאחר שהתחסנו בחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון. מניית החברה יורדת ב-2.3% בעקבות ההודעה. 

15:32

מדד מחירי הצרכן בארה"ב רשם עלייה של 0.6% במרץ, לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 0.5%. ב-12 החודשים האחרונים רשם ה-CPI עלייה של 2.6%. מדד הליבה רשם עלייה של 0.3% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. 

14:20

במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות קלות כעת. זאת לאחר שה-FDA , רשות התרופות האמריקאית, וה- CDC , המרכז האמריקאי לשליטה במחלות, הודיעו כי ישעו את השימוש בחיסון של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון נגד קורונה, עד שיבדקו מקרים של קרישיות דם שהופיעו אצל שש נשים בשבועיים שלאחר קבלת החיסון. מדובר בשש נשים מתוך 7 מיליון איש שקיבלו את החיסון עד כה. אישה אחת נפטרה ואישה נוספת מאושפזת במצב קשה.

ה- FDA הדגישה כי מדובר בהשעיית ההתחסנות בחיסון זה מתוך "זהירות יתרה". בציות הטוויטר של הרשות הודגש כי תופעות הלוואי הללו נדירות מאוד. מניית ג'ונסון אנד ג'ונסון  רושמת ירידה של כ-3% במסחר המוקדם.

12:30

שגיא בקשי מנכ"ל חברת הפינטק CoinMama, מציין כי "לא מפתיע שלקראת הנפקת קוינבייס מחר - הביטקוין ממשיך לדהור קדימה ולשבור שיאים בזה אחר זה. קויינבייס היא ללא ספק הנפקת השנה בתעשיית הקריפטו. החברה, שפועלת מהסיליקון ואלי ומגובה על ידי טובי המשקיעים והקרנות החזקות ביותר, מציגה נתונים פיננסיים מרשימים מאוד ביחס לגילה הצעיר, ומסמנת את הציפיות הגבוהות והאמונה בשוק הקריפטו המתפתח.  אין ספק שעבור המשקיע הפשוט זו בשורה משמחת. אנחנו בתחילתה של מהפיכה טכנולוגית נוספת - המעבר לכסף דיגיטלי מבוזר. אם בעבר הסתכלו על הביטקוין בהססנות כיום הוא בדרך להפוך לקונצנזוס".

שי דתיקה מייסד שותף ונשיא חברת הקריפטו INX: "המודעות לעולם הבלוקצ'יין, מביאה לשיאים חדשים בשערי המטבעות הקריפטוגרפיים, שמזינה חזרה את העניין סביב עולם הבלוקצ'יין, לרבדים שונים באוכלוסייה הפרטית והמוסדית. אני מאמין כי שנת 2021 תסתמן כשנה היסטורית בעולם הקריפטו. ומה צופן העתיד? שוויו של סך נכסי הקריפטו בשווי הנכסים בעולם יעלה באופן חד, וחלקו של הביטוקויין בסך נכסי הקריפטו, יירד". 

11:50

המדדים המובילים באירופה נסחרים במגמה מעורבת. יציבות נרשמת במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט.

הביטקוין לא עוצר ונסחר כעת סביב 62,500 דולר. הזהב מנגד רושם ירידה קלה לרמה של 1,727 דולר לאונקיה. 

רונן מנחם, הכלכלן הראשי של מזרחי טפחות, מציין בסקירה שפרסם כי "העליות האחרונות בשוק המניות של ארצות הברית אינן "בועתיות", בניגוד למה שלא מעט אנשים חוששים. גם "השיאים" החדשים, הנשברים חדשות לבקרים, לא מפחידים אותי כשלעצמם".

"אינני מציע להיות שאננים, שוקי המניות אכן גבוהים והמכפילים אינם נמוכים. כמו כן מתי שהוא המחיר לתמיכה הממשלתית יוגש. מה שאני אומר זה שלמחפשי ההזדמנויות יש עדיין "עם מה לעבוד". למשקיעים הזהירים יותר כדאי לבחון מעבר בין אפיקים וסגנונות, אך לאו דווקא להקטין חשיפה בצורה גורפת וללא הבחנה. יש הרבה ענפים שנפגעו במשבר ויכולים לפרוח עם סיומו. נכון שהענפים הללו מוכרים (תחבורה, תיירות) וכבר תיקנו חלק, אך לא בהכרח מגלמים את כל הפוטנציאל. יש גם ענפים שפרחו בזמן המשבר ובמידה רבה בזכותו, כמו כל נושא ה"מרחוק" (עבודה, שירותי בריאות, פנאי, חינוך ועוד) ויישארו כאן גם אחריו, כי ראינו שאפשר גם אחרת. לכן, במבט ל-2021, גישתי הבסיסית לגבי שוק המניות הגלובאלי, בדגש על ארצות הברית, חיובית", כותב מנחם.

10:00

המדדים המובילים באירופה נסחרים ללא שינוי מהותי בפתיחה ובמגמה מעורבת.

09:00

המדדים באסיה נסחרים במגמה מעורבת. הניקיי היפני עולה ב-0.7%, הונג קונג מטפסת ב-0.1%, שנחאי מנגד יורדת ב-0.6%, והבורסה בסינגפור עולה ב-0.16%. הביטקוין עולה בכ-1% ומטפס בכל מעל לרמה של 60,000 דולר.

חולשה מפתיעה ביצוא מסין מערערת את התחזיות להתפוצצות ביקושים. היצוא הסיני בחודש שעבר קפץ ב-30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (במונחים דולריים). התחזיות של הכלכלנים היו לעלייה של 35.5%. היבוא הסיני זינק ב-38.1% - הרבה מעל לתחזיות שצפו עלייה מתונה יותר של 23.3%.

מניית ענקית האינטרנט הסינית עליבאבא עולה ב-2% בבורסת הונג קונג, בהמשך לזינוק של 9% בוול סטריט. זאת על אף המתח מול הרגוטור הסיני שצפוי להשית עליה קנס של 2.8 מיליארד דולר, בטענה על התנהלותה כמונופול.

אמש בניו יורק מדד הנאסד"ק איבד 0.4%, הדאו ג'ונס ירד ב-0.2% וה-S&P 500 ננעל ללא שינוי.