אלקטרה אפיקים תתקין מתקני קרם הגנה באוטובוסים שלה שנוסעים לים

החברה, שרכשה את אגד תעבורה בתחילת מאי תמורת כ–200 מיליון שקל, מחזיקה כעת ב–1,500 אוטובוסים • לדברי שי מלכה, סמנכ”ל השיווק של אלקטרה-אפיקים, "היה חשוב לנו למצוא פתרון חיובי לאלו השוכחים לשים קרם הגנה או בכלל להכניס לתיק מלכתחילה" • אירועים ומינויים

מתקן קרם הגנה באוטובוס / צילום: יח"צ אלקטרה אפיקים
מתקן קרם הגנה באוטובוס / צילום: יח"צ אלקטרה אפיקים

לקראת עונת הקיץ יוצאת חברת האוטובוסים אלקטרה-אפיקים בפיילוט ייחודי הראשון מסוגו ותתקין באוטובוסים הנוסעים בערי חוף מיכלים עם קרם הגנה מפני השמש עבור נוסעיה שבדרכם לים. בשלב הראשון, מדובר בעשרות אוטובוסים בערים אשדוד ויבנה.

החברה, שרכשה את אגד תעבורה בתחילת מאי תמורת כ-200 מיליון שקל, מחזיקה כעת ב-1,500 אוטובוסים. היא פועלת גם, בין היתר, בראש העין, פתח תקווה, בני ברק וגבעת שמואל.

לדברי שי מלכה, סמנכ"ל השיווק של אלקטרה-אפיקים, "הקיץ בפתח ונוסעים רבים עולים על האוטובוסים שלנו בדרך לים. היה חשוב לנו למצוא פתרון חיובי לאלו השוכחים לשים קרם הגנה או בכלל להכניס לתיק מלכתחילה".

גלית חתן

מנתב"ג לבתי הכלא

חברת SuperCom, שהפעילה את פיילוט הצמידים האלקטרוניים לשבים מחו"ל בתקופת הקורונה, תספק שירותי מעקב ושיקום לאסירים צעירים משוחררים בקליפורניה. שווי הפרויקט נאמד בכ-4 מיליון דולר.

סופרקום, שנוסדה ב-1988, מתמחה בפיתוח ושיווק פתרונות אבטחה, אימות וזיהוי דיגיטלי לממשלות. פרויקטים מסוג זה שבו היא לוקחת חלק נועדו לתמוך ולשקם אסירים אחרי תקופת כליאה ממושכת, באמצעות אספקת שירותים התורמים לשילובם חזרה בקהילה, ומניעת חזרתם לפשע. מלבד הצמידים האלקטרוניים, מדובר גם בסדנאות שליטה בכעסים, עזרה בכתיבת קורות חיים והשתלבות במקום עבודה.

המציאות המדומה של סטיבה

איתן סטיבה, הישראלי השני שיטוס לחלל, וצוות משימת החלל 'רקיע', נפגשו השבוע עם מפתחי טכנולוגיה לבדיקת ראייה בחלל מבית הספר לאופטומטריה באוניברסיטת בר אילן, ועם נשיא האוניברסיטה, פרופ' אריה צבן. הצוות כולל גם את ד"ר ענבל קרייס, מנהלת החדשנות בחטיבת מערכות טילים וחלל בתעשייה האווירית, שמשמשת כראש הוועדה המדעית של משימת רקיע, ומלווה את סטיבה בהיערכות לטיסה.

במסגרת המפגש הם ביקרו במעבדה הרב חושית של ד"ר אדם זיידל, שנמצאת במרכז המוח של האוניברסיטה, וסטיבה השתתף בניסוי שבו ישב על כיסא הדומה לכיסא מפלט של טייס, חבש משקפי מציאות מדומה, והתנסה במצב שבו החושים מזרימים למוח מידע סותר.

הטכנולוגיה תשוגר בכפוף לאישור נאס"א ו-Axiom Space לתחנת החלל הבינלאומית, במסגרת משימת Ax1 שלAxiom Space שתתרחש בתחילת 2022.

חדשות טובות

קרן משפחת פולסון האמריקאית תרמה למוזיאון תל אביב 15 מיליון דולר, לרגל חגיגות ה-90 שנה להיווסדו. התרומה תשמש לשדרוג הבניין הראשי של המוזיאון.