קרן הריט החדשה אקונה רוכשת מאפריקה מגורים פרויקט בגבעת שמואל ב-216 מיליון שקל

הפרויקט נמצא בשכונה חדשה הנמצאת בהקמה, הממוקמת בצפון מערב גבעת שמואל, במרחק של כ-500 מטר מתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה • הוא כולל שני בנייני מגורים ו-84 הדירות בבניין של אקונה יושכרו

יאיר טל / צילום: יעד ברזילי
יאיר טל / צילום: יעד ברזילי

קרן הריט החדשה למגורים אקונה הודיעה היום (ב') על שיתוף-פעולה עם חברת אפריקה מגורים  בפרויקט "סביוני גבעת שמואל" הכולל שני בנייני מגורים מעל מרתף חניה משותף.

אקונה תשלם לאפריקה על מגרש בגודל שלושה דונם ועל הקמת המבנה סכום של 216 מיליון שקל. הדירות בבניין שאפריקה ישראל תבנה ימכרו לציבור הרחב, ואילו 84 הדירות בבניין של אקונה יושכרו.

הפרויקט נמצא בשכונה חדשה הנמצאת בהקמה, הממוקמת בצפון מערב גבעת שמואל, במרחק של כ-500 מטר מתחנת הקו האדום של הרכבת הקלה. השכונה כוללת שבעה בנייני מגורים, מתוכם ארבעה שכבר בנויים (695 יח"ד סה"כ), והיא מאופיינת בעיקר במשפחות צעירות. בדיקת הביקושים בשכונה מלמדת כי קיים ביקוש לדירות 3-5 חדרים, ובהתאם, הדירות שתוצענה בפרויקט תהיינה בנות 3-6 חדרים. צפי האכלוס הוא סוף 2024.

קרן הריט אקונה הוקמה בשנה שעברה ע"י המיליארדר הבריטי ישראלי מארק שימל, שהיה מהמשקיעים הראשונים ב־WeWork. יאיר טל, לשעבר מנכ"ל החברה הממשלתית "דירה להשכיר", וכיום מנכ"ל הקרן, אומר כי זו "יריית הפתיחה המבשרת את כניסתה של אקונה לתחום.

"העסקה הזו היא עסקה ראשונה מאוד משמעותית לאקונה, הן משום המיקום, שהוא אזור ביקוש, והן בשל העובדה שהיא נעשית עם יזם שהוא מהמובילים בישראל. אנחנו מנהלים בימים אלה משא ומתן על עוד חמישה מתחמים, ואלה יעניקו לנו את הדחיפה ליישם כאן קרן ריט למגורים שמיישמת עבור השוכרים סביבת מגורים איכותית המשלבת קהילה ולייף סטייל מהמעלה הראשונה".

מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, מסר כי "אנו שמחים להודיע על ההסכם הייחודי עם קרן הריט אקונה. עסקה זו מאפשרת לנו לנצל הזדמנות עסקית ליצירת ערך משמעותי כבר היום באחד מפרויקטי הדגל של החברה. בנוסף לרווח גדול ממכירת המקרקעין, אפריקה ישראל מגורים תהנה מהכנסות גם ממתן שירותי ניהול מגוונים וכן ממענק מיוחד במקרה של המשך עליית מחירי הדירות הפרויקט".