סיום לסאגה: הסדר טיעון בפרשת התעשייה האווירית

חבר הוועד הבכיר בתעשייה האווירית אליהו כהן, שנחשב מקורב לח"כ חיים כץ, הודה בשתי פרשות בעבירות מנהלים ועובדים בתאגיד • במסגרת ההסדר הוא ירצה 6 חודשי עבודות שירות

האנגר של התעשייה האווירית / צילום: התעשייה האווירית
האנגר של התעשייה האווירית / צילום: התעשייה האווירית

המחלקה הכלכלית בפרקליטות וחבר הוועד הבכיר בתעשייה האווירית, אליהו כהן, הגיעו להסדר טיעון, לפיו כהן יודה בכתב אישום מתוקן וירצה 6 חודשי עבודות שירות. כהן, שנחשב מקורב לח"כ חיים כץ, הודה בשתי פרשות בעבירות מנהלים ועובדים בתאגיד. את כהן ייצג עו"ד ליאור אפשטיין.

כהן שהה כשלושה שבועות במעצר לאחר שנחשד בעבירות חמורות ביותר: הלבנת הון, גניבה בידי עובד ציבור, לקיחת שוחד, סחיטה באיומים, סיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובעבירות נוספות. בסופו של דבר, בהסכם בין הפרקליטות לבין עורך דינו אפשטיין הוסכם כי הודה והורשע בעבירות מנהלים ועובדים בתאגיד ולא ירצה עונש מאסר.

מלכתחילה נטען נגד כהן בכתב החשדות נגדו כי מתוקף חברותו בוועד הוא היה בעל השפעה על קידום עובדים בתוך התעשייה האווירית. בנוסף, כחלק מתפקידו בוועד החל משנת 2015 הוא כיהן כיו"ר ועדת הזנה והיה בין מקבלי ההחלטות בשיתוף עם ההנהלה בכל הנוגע להעסקת ספקי המזון. לדברי הפרקליטות, כהן היה בעל השפעה ועוצמה גם עקב קשריו הקרובים באותה תקופה לח"כ חיים כץ, שכיהן כיו"ר וועד עובדי התעשייה האווירית בשנים 2015-1983.

הפרקליטות טענה בכתב החשדות כי כהן חשוד כי ניצל את כוחו ואת השפעתו בתעשייה האווירית על-מנת לדרוש ולקבל שוחד בדמות מוצרי מזון שונים מחברת נורקייט וספקיה, לשימושו האישי ולחלוקה למקורביו. זאת, לפי הנטען, ביודעו כי השוחד ניתן לו בעד פעולות הקשורות במילוי תפקידו כעובד ציבור.

בנוסף נחשד כהן כי קיבל במרמה ותוך הפרת אמונים, החזרים כספיים מהתעשייה האווירית בגין מצג כוזב על הוצאות במסגרת נסיעות עבודה לחו"ל בהיקף של כ-14 אלף שקל.