מציפי לבני ועד דורית ביניש: טרכטנברג מגייס לשורות ה-INSS

וגם: איגודן מגייסת 2.6 מיליארד שקל • נבחרת המנכ"לים: רצים ומגייסים • חדשות טובות • אירועים ומינויים

ציפי לבני / צילום: יונתן בלום
ציפי לבני / צילום: יונתן בלום

המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), בראשות פרופ' מנואל טרכטנברג, מגייס שורה של בכירים: נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, דורית ביניש, ושרת החוץ והמשפטים לשעבר, ציפי לבני, יכהנו כחברות דירקטוריון. ואילו מאיר בן שבת (לשעבר היועץ לביטחון לאומי של הממשלה וראש המטה לביטחון לאומי), מארק רגב, ד"ר חגי אטקס ופרופ' אסטבן קלור, ישמשו כעמיתי מחקר.

לדברי טרכטנברג, "הצטרפותן של ציפי לבני ודורית ביניש לוועד המנהל של המכון תתרום רבות להשבחתו, ומהווה ציון דרך בחיזוק מעמדו כגורם מרכזי הן בשיח הציבורי על ביטחון לאומי והן אצל מקבלי ההחלטות. המכון שמח להרחיב את שורות חוקריו עם אישים בכירים אשר מביאים איתם ידע, מומחיות וניסיון רב ומגוון בתחומים קריטיים לביטחון הלאומי של מדינת ישראל".

איגודן מגייסת 2.6 מיליארד שקל

חברת איגודן (איגוד ערים דן לתשתיות איכות הסביבה), העוסקת בהולכת ובטיהור שפכים של 23 ערים בגוש דן, חתמה על הסכמי גיוס הון של 2.6 מיליארד שקל עם בנק הפועלים ובנק לאומי, בחלוקה שווה. מדובר למעשה בהלוואה ל-30 שנה, והיא השלישית שהחברה לוקחת בשמונה השנים האחרונות. "ההכנסות שלנו הן הביטחונות להחזר ההלוואה", אומר המנכ"ל, מרק אוקון. "אנחנו מקבלים 30% מכל מ"ק שמוכרים לצרכנים בערים שלנו - שהן כמעט שליש מהמדינה".

על פי התחזיות שמציג אוקון, בשנת 2040 יתגוררו בערים אלה כ-3.5 מיליון תושבים. "האוכלוסייה גדלה ב-2% כל שנה, גידול שהוא שווה ערך ל-3 מיליון קוב כל שנה, מה שמחייב את החברה להתכונן לאתגרי התשתיות העתידיים", הוא מסביר. "זה כמו כבישים: תארי לעצמך שבאיילון היה נתיב אחד. הרי כל הזמן מוסיפים עוד נתיבים, כדי לתת פתרונות תחבורתיים. גם בביוב כל הזמן צריך לשדרג, על מנת לתת מענה לצרכים של התושבים".

אוקון מדבר על פרויקטים בהיקף של 3-3.5 מיליארד שקל בחמש השנים הקרובות. "ההון שגויס יושקע בשדרוג קווי ההולכה של הביוב לשפד"ן, בשדרוג תחנות השאיבה, ובפיתוח מכון טיהור השפכים והגדלתו, על מנת שהרשויות שמחוברות אלינו לא ייתקעו בלי היתרי בנייה".

נבחרת המנכ"לים: רצים ומגייסים

בימים אלה מתגבשת הנבחרת השביעית של "טאף מאדר למען גדולים מהחיים 2022", המורכבת רובה ככולה ממנהלים בכירים במשק. בין היתר מדובר בזאב שכטר, מנכ"ל מגלקום; קרן פוקס, סמנכ"לית מערכות מידע אלטשולר שחם; אריאל סלפטר, סמנכ"ל חטיבה וחבר הנהלה במיקרוסופט ישראל; דוד ביסמוט, מנכ"ל ITWay; אורן בסון, מנכ"ל אולמדיה; ואלון כהן, מנכ"ל פרינטר סנטר.

נבחרת טאף מאדר למען גדולים מהחיים / צילום: גילי חנוך
 נבחרת טאף מאדר למען גדולים מהחיים / צילום: גילי חנוך

לצד האימונים למרוץ המכשולים Tough Mudder בבריטניה, שיתקיים ביולי הקרוב, מחויבים חברי הנבחרת לפעול במהלך השנה לגיוס תרומות למען בניית "גני חלומות" טיפוליים-חינוכיים עבור ילדים חולים בסרטן שאינם יכולים ללכת לגן רגיל. זאת לצד פעילות התנדבותית לאורך השנה למען ילדי העמותה.

לדברי אלון כהן, קפטן הנבחרת, "בשש השנים שחלפו גייסה הנבחרת כ-6 מיליון שקל, ובשנה האחרונה הגענו להישג שיא של 2.7 מיליון שקל".

חדשות טובות

במקום שישכבו בארון: תרומת בגדים לפתחון לב. מותג הכביסה וניש ועמותת פתחון לב יוצאים בפרויקט תלת שנתי לעידוד תרומות בגדים: כ-150 מכליות מיחזור בגדים מוקמו בתחנות סונול ברחבי הארץ, ובגדים במצב ראוי יכובסו וייתרמו למשפחות נזקקות. היתר ימוחזרו ויימכרו לתעשיית הטקסטיל. הכסף שייצבר ישמש לרכישת סלי מזון למשפחות נזקקות.

250 אלף חיתולים לתינוקות פגים. מותג פמפרס, סופר-פארם ועמותת לה"ב למען הפגים בישראל משלבים כוחות לטובת תרומה של כרבע מיליון חיתולים לתינוקות פגים. קמפיין "עוטפים באהבה" נועד להגביר את המודעות לילודת פגים (1 מכל 10 תינוקות) . את הקמפיין מובילה סיון קליין, מלכת היופי לשעבר והאחות בהתהוות, שבנה הבכור נולד פג ומכאן קרבתה לנושא.

משמאל: אופיר גוטמן, סיון קליין, דני לוזון ורומי שחורי / צילום: ערן לם
 משמאל: אופיר גוטמן, סיון קליין, דני לוזון ורומי שחורי / צילום: ערן לם

המותג פמפרס יתרום 250 אלף חיתולי פגים ייחודיים, ובנוסף יתרום יחד עם סופר-פארם 120 אלף שקל לבנק הלאומי לחלב אם, המספק חלב אם לתינוקות פגים, וכן 40 אלף שקל לעמותת לה"ב. בנוסף, החל מה-18 בנובמבר ועד ה-1 בדצמבר, על כל קנייה של 4 אריזות ממוצרי פמפרס ברשת סופר-פארם תתרום פמפרס אריזה של חיתולי פגים למשפחות.

"אני מאוד שמחה להוביל קמפיין עם מטרה כל כך קרובה ללבי", אומרת קליין. "הפגות באה בהפתעה, ולידה מוקדמת זה לא משהו שמתכננים. הכול קורה באופן מאוד מפתיע, והשהות בפגייה מלווה בפחדים וחששות. כמי שהייתה שם, אני מבינה עד כמה חשוב החיבוק החם והתמיכה של הסביבה".