לפידות ואלטשולר שחם מנצלות את השבחת ההשקעה בדניה סיבוס

מכרו באמצעות אפריקה ישראל שבבעלותן מניות של חברת התשתיות ב-107 מיליון שקל - לאחר זינוק של כ-30% מאז ההנפקה בתחילת השנה

יעקב לוקסנבורג (לוקסי),  בעל השליטה בלפידות קפיטל / צילום: יונתן בלום
יעקב לוקסנבורג (לוקסי), בעל השליטה בלפידות קפיטל / צילום: יונתן בלום

לראשונה מאז הנפקת חברת התשתיות ועבודות הבנייה דניה סיבוס  בחודש פברואר 2021 מתחילה בעלת השליטה בה, אפריקה ישראל, לממש חלקים נוספים מהחזקתה. ביום ג' השבוע מכרה אפריקה ישראל למשקיעים מסווגים כ-4.58% ממניות דניה סיבוס, בתמורה לסכום של 107 מיליון שקל.

במסגרת העסקה מכרה אפריקה ישראל את המניות במחיר של 75.2 שקל למניה, המגלם הנחה של 3.8% ביחס למחיר הסגירה ביום שקדם למכירה. 

אפריקה ישראל היא חברה פרטית בבעלותם המלאה של קבוצת לפידות קפיטל  של יעקב לוקסנבורג (80%) ועמיתי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של אלטשולר שחם (20%), שרכשו אותה במסגרת הסדר חוב.

בפברואר השנה השלימה החברה הבת דניה סיבוס הנפקה ראשונית בבורסה, שבמסגרתה גייסה 146 מיליון שקל במחיר של 58 שקל למניה, אשר גילם לחברה שווי של 1.8 מיליארד שקל אחרי הכסף. נכון להיום עומד שווי השוק של החברה על 2.41 מיליארד שקל - עלייה של כ-30% מההנפקה.

בעקבות המכירה הנוכחית ירד שיעור ההחזקה של אפריקה ישראל במניות דניה סיבוס לכ-75%. להערכת בעלת השליטה, לפידות קפיטל, צפויה העסקה להגדיל את ההון העצמי שלה בדוחות הכספיים לסיכום 2021 בכ-65 מיליון שקל.

צבר הזמנות של 11.6 מיליארד שקל

בשבוע שעברה פרסמה דניה סיבוס את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2021 ולתשעת החודשים הראשונים של השנה. את הרבעון השלישי סיימה החברה עם הכנסות של 1 מיליארד שקל, המשקפות צמיחה של 7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח מפעילות נמשכת של החברה הסתכם ברבעון השלישי ב-30 מיליון שקל ושיקף צמיחה קלה של 1.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2021 צמחו ההכנסות בכ-10% ל-2.93 מיליארד שקל ואילו הרווח מפעילות נמשכת צמח ב-16% ל-86 מיליון שקל.

הגידול בהכנסות ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים נבע בין השאר מתחילת ההכרה בפרויקט עיר היין באשקלון. נכון לסוף ספטמבר 2021 עמד צבר ההזמנות המאוחד של החברה על סך של 11.6 מיליארד שקל.

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה החברה כי תחלק בתחילת דצמבר דיבידנד של 30 מיליון שקל. בינתיים מציגה מנייתה תשואה מתואמת דיבידנדים של כ-46% מאז תחילת המסחר בבורסה.

הסכם עם בעלת השליטה לפידות קפיטל

בהמשך לדוחות, ועוד קודם לדיווח על מכירת המניות, הודיעה דניה סיבוס, בניהולו של רונן גינזבורג, כי לפני כשלושה חודשים התקשרה בהסכם מותנה עם בעלת השליטה לפידות קפיטל, שבמסגרתו יועברו לדניה סיבוס מלוא החזקותיה (25%) של לפידות בחברת "נתיב לעיר", המשמשת כזכיין בפרויקט הנתיבים המהירים, וכן מלוא זכויותיה והתחייבויותיה של לפידות בקשר עם הזכיין והפרויקט, כנגד החזר הוצאות שהשקיעה לפידות בקשר עם הפרויקט, והתחשבנות נוספת כפי שתיקבע בין הצדדים.

יתרת הזכויות בזכיין מוחזקות על ידי החברות אלקטרה זכיינות, אלקטרה אפיקים ונהור נתיבי תחבורה, בחלקים שווים (25% כל אחד).

הזכיין הינו הזוכה במכרז שהוציאה מדינת ישראל למימון, תכנון, הקמה ותפעול של מערך הנתיבים המהירים בגוש דן. במסגרת הפרויקט הזכיין יתכנן, יממן, יקים ויתפעל, בין היתר, חניוני חנה וסע במחלפים מבוא איילון ושפיים, וכן מערך היסעים לתחנות שונות מהם לגוש דן, רשת נתיבי אגרה מהירים באורך של כ-75 ק"מ לאורך תוואי כביש 20 וכביש 2, מערכות אגרה וגבייה וכבישים שונים שיתחברו לחניונים, על פני תקופת זיכיון של כ-14 שנים (כולל תקופת הקמה של 4-3 שנים).

בכפוף לסגירה הפיננסית של הפרויקט, הזכיין יהיה זכאי לתשלומים מהמזמינה של כ-2.5 מיליארד שקל במשך תקופת הזיכיון וכן לתקבולים נוספים תלויי ביקוש. השלמת העסקה בין דניה סיבוס ללפידות כפופה לתנאים מתלים, לרבות אישורה של ועדת המכרזים הבין-משרדית של משרד האוצר ומשרד התחבורה להחלפת לפידות בחברה כבעלת מניות בזכיין, וכן לאישור האסיפות הכלליות של לפידות קפיטל ושל דניה סיבוס.

לדברי דניה סיבוס, הזכיין פנה לוועדת המכרזים הבין-משרדית של משרד האוצר ומשרד התחבורה לקבלת אישורה להחלפת לפידות בחברה. שלשום התקבלה התייחסותה של הוועדה, שבמסגרתה התבקש מידע נוסף אשר החברה, ביחד עם הזכיין, פועלים להשלמתו.

יש לציין כי נכון למועד דוח זה, קיימת הסכמה בין דניה סיבוס ובין הזכיין, שלפיה תבצע דניה סיבוס חלק מעבודות ההנדסה האזרחית במסגרת הפרויקט. על פי ההסכמות כאמור, חלקה של דניה סיבוס בעבודות עתיד לכלול הקמת חניון חנה וסע באזור שפיים ואת עבודות ההנדסה האזרחיות בקשר לכביש גישה 541, בהיקף כולל של כ-903 מיליון שקל. עם זאת, נכון להיום טרם גובשו סופית הסכמי הביצוע בין הזכיין ובין דניה סיבוס.