כשאין תיירים: עוד מלון יוקרה משכיר חדרים לישראלים

מלון קרלטון תל אביב מצטרף לטרנד השכרת חדרים לטווח ארוך • וגם: קרן המועצה האירופית לחדשנות תבצע השקעת הון תמורת מניות בבטאלין הישראלית • אירועים ומינויים

מלון קרלטון / צילום: יח''צ
מלון קרלטון / צילום: יח''צ

כניסת תיירים לישראל כבר אמנם מותרת (לאלו העומדים בתנאי התו הירוק), אך המספרים הנמוכים משאירים עדיין חדרים רבים ריקים במלונות, ובעיקר בערים הנשענות על תיירות נכנסת - בהן ירושלים, נצרת ותל אביב.

על רקע זה מצטרף מלון קרלטון תל אביב לטרנד השכרת חדרים לטווח ארוך, בדגש על סגמנט היוקרה - ומשיק את הקונספט המכונה קרלטון HUB. בתמורה לסכום המתחיל ב-15.5 אלף שקל בחודש (לפני מע"מ) ניתן יהיה לגור בבית המלון, השוכן בסמוך למרינה בתל אביב והמדורג בדרגת אירוח של 5 כוכבים.

המלון, שנמצא בבעלות שלושה משקיעים יהודים שמחלקים את זמנם בין חו"ל לישראל, מונה 270 חדרים. מתוכם יוקצו בשלב זה כ-50 חדרים לטובת השכרה חודשית. הדיירים יוכלו להתאמן בחדר הכושר של המלון, ולהיכנס למתחם הספא ולבריכה. בקרלטון השקיעו מאות אלפי שקלים במהלך, הכולל את התאמת החללים הציבוריים לצרכי הדיירים - חללי עבודה, חדרי ישיבות, מיתוג ותגבור כוח האדם.

הסכם המגורים תקף למשך חודש, עם אופציה להארכה. במסגרת ההסכם, החדרים המושכרים ינוקו אחת לשבוע. על שירותים נוספים כמו ארוחת בוקר ישלמו הדיירים בנפרד, כשהם יוכלו גם לבחור בחבילות המשלבות פעילות ימית או ספורטיבית. מבחינת יוסי נביא, מנכ"ל מלון קרלטון תל אביב קונספט המגורים הוא "שילוב אופטימלי בין הנאה ועסקים".

נזכיר כי בתקופת הקורונה, כשהתיירות הנכנסת הגיעה לשפל שלא הצליחו לחפות עליו תיירי הפנים, לא מעט בתי מלון, בעיקר בתל אביב, הציעו את החדרים השוממים לטובת השכרה לטווח ארוך. כך, למשל, רשת פתאל הציעה בזמנו השכרות ארוכות טווח במלון הרודס תל אביב, במחיר שהתחיל ב-6,000 שקל לחודש.

רשת בראון ממשיכה גם כעת להציע בחלק ממלונותיה מודל של השכרה לטווח ארוך, במחירים הנעים בין 3,500 ל-6,000 שקל לחודש. במודל ההשכרה פועלים מספר בתי מלון של הרשת הממוקמים בתל אביב, בהם דייב בגורדון ודייב בלוינסקי, בראון TLV ואחרים. השכרה לטווח ארוך מציעים גם הוסטלים הפזורים בעיר.

בטאלין בצעד נוסף ללבלב המלאכותי

קרן המועצה האירופית לחדשנות (EIC) תבצע השקעת הון תמורת מניות בבטאלין (Betalin Therapeutics) הישראלית, לאור ההתפתחות המבטיחה של המוצר שלה - לבלב מלאכותי שמבוסס על תאים שמייצרים אינסולין, ונתמכים על ידי פיגום מריאות חזיר. את הלבלב ניתן להשתיל אצל חולי סוכרת 1ו-2 שגופם אינו מצליח לייצר אינסולין, ובדרך זו להוביל לריפוי הסוכרת.

בשלב זה משקיעה הקרן כחצי מיליון אירו, בנוסף להשקעה של 3.6 מיליון אירו בשנת 2021, והסכום נועד לממן את המשך פיתוח הלבלב המלאכותי והניסויים הקליניים. במסגרת ההשקעה תמנה הקרן האירופית משקיף לדירקטוריון בטאלין, במטרה לקדם את השלמת פיתוח המוצר.

במקביל, הדירקטוריון אישר את מינויו של דוד ניצן למנכ"ל. ניצן יחליף את ד"ר ניקולאי קוניצ'ר, שכיהן בתפקיד בשלוש וחצי השנים האחרונות. לניצן ניסיון של 20 שנה בקידום סטארט-אפים בתחום הביומד ומכשור רפואי, לרבות פיתוח, רגולציה, ניסויים קליניים, שיווק ומכירות. בתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל פרוארק מדיקל (ProArc Medical), שפיתחה שתל זעיר שמאפשר להקל על התסמינים כתוצאה מערמונית שפירה מוגדלת. קודם לכן כיהן כמנכ"ל ג'טפרפ (Jetprep), שפיתחה מוצר לשיפור הגילוי של נגעים סרטניים בבדיקת קולונוסקופיה, ושנמכרה לחברה האמריקאית Cantel Medical Corporation, הנסחרת בניו יורק.

דוד ניצן / צילום: עיבל רונן
 דוד ניצן / צילום: עיבל רונן

בטאלין הוקמה בשנת 2015 לצורך מסחור של טכנולוגיה שנרכשה מהאוניברסיטה העברית, ומבוססת על מחקר של פרופ' אדוארדו מיטראני. "תרומתה של החברה לרפואה עשויה לחולל מהפכה בתחום הסוכרת העולמית", אומר ניצן. "הטיפול בסוכרת נמצא היום בתנופה, פורץ גבולות מדעיים, ומעורר עניין רב בשוק ובקרב משקיעים".

לפי בדיקת "המשרוקית" של גלובס בינואר האחרון, 12%-14% מההוצאות על שירותי בריאות במדינות שונות בעולם - ובהן ישראל - מופנים לחולי סוכרת. בדוח מיוחד שהוכן ב-2018 בהובלת פרופ' רן בליצר נכתב כי "התחזית לשנת 2040, בהתחשב בשינויים הצפויים בדמוגרפיה ובעיור, היא גידול של 55% בשכיחות מחלת הסוכרת ועלייה של כ-20% בהוצאות. הוצאות אלו מתייחסות לכלל הטיפול הרפואי בסוכרת, ללא קשר לגורם המממן".

מצנח הזהב

לילך בודפגה מונתה למנכ"לית סטודיו סי. בעבר כיהנה כסמנכ"לית מכירות ושירות של הרשת, ובתפקידה האחרון שימשה סמנכ"לית מכירות של רשת סבון ישראל.

אלון כרמלי, 41, מונה למנהל חטיבת ורדינון, נעמן ודיסני הום בקבוצת אקסטרה ריטייל. עד כה כיהן כראש המחלקה המשפטית של הקבוצה המונה כ-300 חנויות, ובארבע השנים האחרונות גם כמנהל הנכסים שלה.

אלון כרמלי, מנהל חטיבת ורדינון, נעמן ודיסני הום / צילום: שירה רז
 אלון כרמלי, מנהל חטיבת ורדינון, נעמן ודיסני הום / צילום: שירה רז

רוני קאופמן מונתה לסמנכ"לית פיתוח עסקי של קבוצת כלמוביל, יבואנית יונדאי, מיצובישי, מרצדס וג'נסיס.

פרופ' שמואל שפירא מונה למנהל טכנולוגיות ראשי של סנטק מדיקל, המפתחת מכשירים לזיהוי מחלות בנשיפה.

יגאל רותם, לשעבר מנכ"ל פאואר דיזיין, מצטרף לדירקטוריון של חברת מדפסות התלת ממד ננו דיימנשן.

חן יודלביץ, 44, ואיליה לייקינד, 36, ישמשו כמנכ"לים משותפים של חברת האבטחה הישראלית HVI. בטכנולוגיות של החברה נעשה שימוש בין היתר בערים בטוחות, בקרת גבולות ועל ידי כוחות הביטחון ומשל"טים עירוניים.

חן יודלביץ, מנכ''ל משותף בחברת HVI פתרונות אבטחה / צילום: תמונה פרטית
 חן יודלביץ, מנכ''ל משותף בחברת HVI פתרונות אבטחה / צילום: תמונה פרטית
אילייה לייקינד, מנכ''ל משותף בחברת HVI פתרונות אבטחה / צילום: תמונה פרטית
 אילייה לייקינד, מנכ''ל משותף בחברת HVI פתרונות אבטחה / צילום: תמונה פרטית

עו"ד רן וינשטוק, 47, ימונה לסמנכ"ל בכיר לסיכונים ב-Marsh ישראל. החברה היא חלק מברוקר הביטוח הבינלאומי מרש, והיא הגוף היחידי בארץ הממוקד בתחום זה בסקטור העסקי.

שגית מלכס גלסויין מונתה לסמנכ"לית אנשים ואופרציה של הסטארט-אפ וולנט. אמיתי תמיר מונה לסמנכ"ל הכספים. החברה מפתחת פלטפורמה המאפשרת לייצר הדגמות מוצרים טכנולוגיים מותאמות אישית ללקוח.

מתכננת הערים נילי ברוך תכהן כמנכ"לית איגוד המתכננים בישראל.

ניל בן דרור, 34, מונה למנכ"ל קבוצת בן דרור, המתמחה ביבוא ושיווק מותגי אופנה וספורט. אביו, אילן, שהוא מייסד החברה, יכהן כיו"ר. בארבע השנים האחרונות כיהן ניל כמנהל מותגי האופנה והספורט של הקבוצה.

ניל בן דרור, מנכ''ל קבוצת בן דרור / צילום: יח''צ
 ניל בן דרור, מנכ''ל קבוצת בן דרור / צילום: יח''צ

עינת הלפמן לבנטר מונתה למנהלת מערך השיווק, הפרסום והדיגיטל של רשת "ברא צמחים", המונה שמונה סניפים ברחבי הארץ.

איתן שם טוב מונה למנכ"ל משותף של משרד הייעוץ האסטרטגי "אפרתי תקשורת", לצד הבעלים והמנכ"לית מאיה אפרתי אידלסון. בשנתיים האחרונות שימש שם טוב כמשנה למנכ"ל המשרד. כעת הוא ימשיך להוביל את המחלקה הפיננסית במשרד, ויעסוק בפיתוח עסקי לצד אפרתי אידלסון ולצד יפה אפרתי, בעלים ויו"ר החברה.

מימין: איתן שם טוב ומאיה אפרתי אידלסון / צילום: אפרתי תקשורת
 מימין: איתן שם טוב ומאיה אפרתי אידלסון / צילום: אפרתי תקשורת

חדשות טובות

לרגל המעבר למשרדים חדשים, חברת אימפרבה תערוך בשלישי הקרוב, ה-22.2, מכירה פומבית של חפצי נוי ממשרדיה הישנים. המכירה תתקיים במגדל היובל בקריית הממשלה בת"א, והכסף ייתרם לעמותת שוות.