ג'וליה זהר מוכרת את מפעל הטחינה לקרן פורטיסימו בעשרות מיליוני שקלים

טחינה אל ארז אוחזת בנתח שוק של קרוב לחמישית ממכירות הטחינה בישראל • זהר תמשיך ללוות את המפעל בשנתיים הקרובות • המכירה תלויה באישור רשות התחרות

ג'וליה זהר / צילום: יח''צ
ג'וליה זהר / צילום: יח''צ

ג'וליה זהר, בעלת מפעל הטחינה אל ארז, חתמה על הסכם למכירת המפעל לקרן פורטיסימו, באמצעות חברת סוגת-מלח הארץ, בסכום שמוערך בעשרות מיליוני שקלים. המכירה תלויה באישור רשות התחרות.

"הם קרן טובה, טובה מאוד אפילו, וטובת המפעל לנגד עיניי", אמרה זהר בשיחה עם גלובס. "אני אשאר במפעל במשך השנתיים הקרובות לעזור ולייעץ כדי לקחת את המפעל עוד קדימה, הרי טובתו לנגד עיניי".

עוד סיפרה זהר לגלובס כי המגעים בינה לבין קרן פורטיסימו החלו "לפני הרבה זמן. זה לא היה לי קל, אבל זו עסקה טובה, ואני שלמה עם המכירה".

טחינה אל ארז, שפועלת מאזור התעשייה שגיא שסמוך לנצרת, אוחזת בנתח שוק של קרוב לחמישית ממכירות הטחינה בישראל, והיא גם מייצאת לחו"ל. מחזור המכירות השנתי שלה נאמד בשנת 2020 בכ-55 מיליון שקל. 

פרס על מצוינות 

זהר עלתה לכותרות בקיץ 2020, לאחר שפורסם כי החליטה לתמוך כספית בפומבי בקהילה הלהט"בית, מה שגרר קריאות לחרם ולהסרת מוצרי החברה מהמדפים מצד פעילי ימין מהמגזר הערבי.

בסוף 2019 זכתה זהר בפרס על מצוינות ומפעל חיים מאיגוד תעשיות המזון על תרומתה לקידום התעשייה. אחד מנימוקי ועדת הפרס היה אז כי "תרומתה הגדולה של ג'וליה היא, בין השאר, בהעסקה שוויונית של נשים במפעל. בהשפעתה והשראתה משפיעה ג'וליה באופן יום יומי על אחוז הנשים הערביות היוצאות לשוק העבודה".

קרן פורטיסימו, בניהולו של יובל כהן, היא אחת מקרנות הפרייבט אקוויטי הבולטות בשוק המקומי. הקרן גייסה עד היום סכום של למעלה מ-1.6 מיליארד דולר באמצעות חמש קרנות השקעה, ורשמה בין השאר אקזיטים בחברות סודהסטרים, נור מקרופרינטרס, קורנית דיגיטל, סטארהום, קדנט ודיפ-טק, שהניבו לה מאות מיליוני דולרים.