חברת החשמל צפויה למנות היום, שוב, ממלא מקום מנכ"ל

בחירת ממלא מקום למנכ"ל חברת החשמל נדרשת לאחר שסוכם בין שרת האנרגיה, קארין אלהרר, לבין מנהלת רשות החברות, מיכל רוזנבוים, להשהות את הליך המינוי של המנכ"ל המיועד, מאיר שפיגלר, עד לבדיקת הטענות שהשמיע היו"ר המתפטר של חברת החשמל, דב בהרב

בניין חברת החשמל בתל אביב / צילום: איל יצהר
בניין חברת החשמל בתל אביב / צילום: איל יצהר

דירקטוריון חברת החשמל צפוי להתכנס היום (א') כדי למנות ממלא מקום מנכ"ל לחברה. זאת, אחרי שבסוף השבוע האחרון כבר מינה כמ"מ את איציק בלמס, ונאלץ לבטל את המינוי תוך זמן קצר. בחירת ממלא מקום נדרשת לאחר שסוכם בין שרת האנרגיה, קארין אלהרר, לבין מנהלת רשות החברות החדשה, מיכל רוזנבוים, להשהות את הליך המינוי של המנכ"ל המיועד, מאיר שפיגלר, עד לבדיקת הטענות שהשמיע היו"ר המתפטר של חברת החשמל, דב בהרב.

רוזנבוים שיגרה היום מכתב לחברי הדירקטוריון, לקראת התכנסות הדירקטוריון. "בימים אלו, חברת החשמל, אחת החברות המשמעותיות בישראל, עוברת טלטלה אשר עלולה להביא לפגיעה בתפקודה הקריטי בהבטחת רציפות אנרגטית למשק הישראלי", פתחה רוזנבוים את מכתבה לדירקטורים, תחת הכותרת "האחריות המשותפת שלנו לייצוב החברה".

עם זאת, למרות מכתבה של רוזנבוים, כלל לא ברור מה ישתנה בהכרעת הדירקטוריון, שעשוי למנות שוב את בלמס לתפקיד הזמני. בלמס, שהוא סמנכ"ל הרשת של החברה וכיהן גם כמ"מ של המנכ"ל הפורש, עופר בלוך, התמודד על תפקיד המנכ"ל הקבוע והגיע לשלב הגמר של ועדת האיתור, אבל שפיגלר כאמור זכה בתפקיד, תוך שהוא נהנה מתמיכה מאחורי הקלעים של שר האוצר אביגדור ליברמן.

בהרב התפטר בשבוע שעבר תוך שהוא מטיח האשמות כבדות בצמרת החברה, בין היתר סביב הליך בחירת המנכ"ל. "לצערי הרב, בשבועות הקצרים אך האינטנסיביים שעברו מאז בחירתי - אשר במהלכם התנהל הליך לבחירת מנכ"ל לחברה והליך איתור להחלפת מזכיר דירקטוריון החברה - נחשפתי למעורבות אגרסיבית של שיקולים פוליטיים בקרב חברי דירקטוריון וגורמים בהנהלת החברה, כמוה לא ראיתי באף אחד מהתפקידים הבכירים שמילאתי בחברות מובילות במשק", כתב בהרב.

במכתבה לדירקטורים כתבה רוזנבוים כי "תבחן את הטענות (של בהרב - א"ד), ביחס למינוי מנכ"ל החברה, באופן יסודי ומעמיק, בין היתר, במסגרת חוות דעת לוועדה לבדיקת מינויים. בנוסף, הרשות תקיים בירור יסודי בנוגע לעובדות העומדות בבסיס טענותיו של מר בהרב, ישירות עם מר בהרב עצמו, וכן עם גורמים נוספים בחברה".

ואכן, רוזנבוים ובהרב אמורים להיפגש מחר (ב') כדי לדון בטענות שלו כלפי מינוי המנכ"ל וההתנהלות בצמרת החברה. תחילה בהרב העדיף להיפגש במועד מאוחר יותר, אבל לאור העובדה שהליך מינויו של שפיגלר מתעכב ברשות החברות עד לשמיעת עדותו של בהרב, ביקשו ברשות לזרז את הפגישה. זאת, כדי לברר מה בדיוק עומד מאחורי טענותיו הבלתי-מפורטות במכתב ההתפטרות.