דב בהרב מתפטר מתפקיד יו"ר חברת החשמל, עוד לפני שנכנס לתפקידו

במכתב שהגיש לשרת האנרגיה ולשר האוצר, כתב בהרב כי "לצערי הרב, בשבועות הקצרים אך האינטנסיביים שעברו נחשפתי למעורבות אגרסיבית של שיקולים פוליטיים בקרב חברי דירקטוריון, כמוה לא ראיתי באף אחד מהתפקידים הבכירים שמילאתי" • שרת האנרגיה קארין אלהרר: "אמשיך לפעול במטרה להביא לניהול מקצועי, תקין ונכון של החברה"

דב בהרב / צילום: חברת החשמל
דב בהרב / צילום: חברת החשמל

יו"ר חברת החשמל החדש, דב בהרב, הודיע על התפטרותו עוד בטרם הספיק להיכנס לתפקידו: "הריני להודיעכם על עזיבתי את תפקידי כדירקטור ונבחר על ידי דירקטוריון החברה כיושב-ראש דירקטוריון חברת החשמל לישראל החל מהיום עם שליחת מכתב זה", כתב בהרב לשרת האנרגיה קארין אלהרר ולשר האוצר אביגדור ליברמן. "לפני פחות משלושה שבועות, בישיבה בה בחרתם בי לכהן כיו"ר החברה, הבטחתי להביא לתפקיד יכולות ניהול שיתרמו לביצועי החברה, להמשך יישום הרפורמה ולהוספת שינויים פורצי דרך לחברה הממשלתית הגדולה בישראל".

בהרב ביקר בחריפות את ההתנהלות שמצא בחברת החשמל: "הגעתי נכון להתמודד עם עבודה קשה ואתגרים ניהוליים מורכבים, אך לצערי הרב, בשבועות הקצרים אך האינטנסיביים שעברו מאז בחירתי - אשר במהלכם התנהל הליך לבחירת מנכ"ל לחברה והליך איתור להחלפת מזכיר דירקטוריון החברה - נחשפתי למעורבות אגרסיבית של שיקולים פוליטיים בקרב חברי דירקטוריון וגורמים בהנהלת החברה, כמוה לא ראיתי באף אחד מהתפקידים הבכירים שמילאתי בחברות מובילות במשק.

"למיטב שיפוטי, התנהלות זו עלולה לפגוע בחברה ובניהול התקין שלה. לאור זאת החלטתי לעזוב באופן מיידי את התפקיד והדירקטוריון. אני שב ומודה לשרת האנרגיה ולשר האוצר על מינויי לתפקיד ומצר על המציאות אשר לא מאפשרת את הגשמתו".

שרת האנרגיה קארין אלהרר הגיבה להתפטרות ומסרה: "קיבלתי בצער את הודעתו של דב בהרב על התפטרותו מדירקטוריון חברת החשמל. בצער רב יותר שמעתי את העדויות קשות על פעילותם של עסקנים פוליטיים ודחיקת שיקולים מקצועיים לשוליים בקרב חלק מחברי הנהלת הדירקטוריון, התנהלות שלא תרפה את ידיי. אמשיך לפעול במטרה להביא לניהול מקצועי, תקין ונכון של החברה הממשלתית הגדולה בישראל ובוודאי בשוק האנרגיה".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "רשות החברות מצטערת מאוד על החלטתו של דב בהרב להתפטר מתפקידו. הרשות סבורה כי למר בהרב היה תפקיד חשוב באתגרים שנכונו לחברה בשנים הקרובות.

"לגופו של עניין, מיד עם פנייתה של שרת האנרגיה לאישור מועמדותו של מר בהרב כיו"ר דירקטוריון חברת החשמל, נרתמה במלוא כוחה רשות החברות הממשלתיות, לקידום העניין. לאור העובדה כי מר בהרב אינו חבר בנבחרת הדירקטורים, קידמה הרשות בהליך מהיר את מינויו במסלול תואם נבחרת כדירקטור בחברה תחילה.

"הליך המינוי ארך כשלושה שבועות בלבד. מדובר בלוח זמנים קצר וחסר תקדים. המינוי המהיר כדירקטור איפשר למר בהרב לכהן כיו"ר ועדת האיתור לבחירת המנהל הכללי, בהליך הבחירה. עם תום הליך הבחירה, מר בהרב, יחד עם כל חברי ועדת האיתור והדירקטוריון, בחרו פה אחד במר שפיגלר לתפקיד מנכ"ל החברה.

"בכל הנוגע להכרעה בדבר בקשת מר בהרב לכהן כיו"ר בהיקף של 50% בלבד, המתינה רשות החברות להתייחסות הדירקטוריון בסוגיה זו. עד כה טרם התקיים דיון וממילא לא התקבלה עמדת הדירקטוריון והאם בקשתו למינוי בהיקף העסקה של 50% עולה בקנה אחד עם טובת החברה נוכח אתגריה הייחודים של החברה".