לאחר שמונה חודשים ללא יו"ר: דירקטוריון חברת החשמל בחר בדב בהרב לתפקיד

בהרב יכנס לתפקידו כיו״ר הדירקטוריון מיידית עם חתימת השרים על המינוי, ועד אז יכהן כדירקטור • בתפקידו האחרון כיהן בהרב כיו"ר גילת לווינים

דב בהרב / צילום: חברת החשמל
דב בהרב / צילום: חברת החשמל

שמונה חודשים לאחר עזיבת היו"ר הקודם, דירקטוריון חברת החשמל בחר פה אחד בדב בהרב לכהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה. ההצבעה התקיימה לאחר ששר האוצר, אביגדור ליברמן, נעתר לחתום על מינויו של בהרב. ליברמן גרר רגליים בשבוע האחרון במתן חתימתו, באופן שגרם לכך שבהרב נעדר מהישיבה הראשונה של ועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל.

הערב (ד') בהרב ייקח כבר חלק פעיל כיו"ר וועדת האיתור, שתתכנס בפעם השנייה, הפעם כדי לנקד את המועמדים ולהחליט מי יעלה לשלב הראיונות.

גורמים באוצר טענו אז שהסיבה לעיכוב הוא חוסר שביעות רצון מכוונתו של בהרב לכהן כיו"ר ב-50% משרה. כעת, לאחר החתימה על המינוי של בהרב, מסרו בחברת החשמל לגלובס כי היקף המשרה יקבע לאחר קיום דיון עם רשות החברות. לפי החוזר החדש של הרשות, יו"ר יכול לעבוד ב-100% משרה או ב-50% משרה בלבד, וייתכן שהמנהלת החדשה של הרשות, מיכל רוזנבוים, תידרש לפתרונות יצירתיים בעניין היקף המשרה.

יצויין כי כעת לאחר אישור הדירקטוריון, דרוש עדיין סיבוב שני של חתימות מהשרים הממונים. אלהרר, שבהרב הוא מינוי שלה, צפויה כמובן לחתום. מה באשר לליברמן? גם הוא צפוי לאשר את המינוי סופית, אבל כבר הפתיע בעבר כשאמר שייתמוך במינוי ובסוף עיכב אותו.

בתפקידו האחרון כיהן בהרב כיו"ר גילת לווינים, בין השנים 2014-2021. מ-2011-2013 עמד בראש דירקטוריון התעשייה האווירית לישראל. ובין 2002 - 2010 כמנכ"ל חברת אמדוקס. בהרב יכנס לתפקידו כיו״ר הדירקטוריון מיידית עם חתימת השרים על המינוי, ועד אז יכהן כדירקטור.

בהרב ציין כי "אני שמח ומברך על ההזדמנות שניתנה לי להוביל את חברת החשמל החל משנת ה-100 שלה לעבר אתגרים חדשים בשוק דינמי תחרותי. אני מודה לשרת האנרגיה ולשר האוצר כמו גם לכל חברי הדירקטוריון על האמון המלא".

שרת האנרגיה, קארין אלהרר הוסיפה: "מברכת את דירקטוריון חברת החשמל על הבחירה המצוינת בדב בהרב לתפקיד יושב ראש החברה. בהרב הוא אדם מרשים, בעל נסיון עשיר בניהול והובלת תהליכים מורכבים. אני בטוחה כי בהרב יצעיד את חברת החשמל קדימה להתמודדות מוצלחת עם האתגרים העומדים לפתחה".