בגלל תוצאות רבעוניות חלשות: ריטיילורס ביטלה את רכישת אנרג'ים

החברה הבת של פוקס, שמרכזת את עסקי אופנת הספורט, ביטלה את העסקה לרכישת קבוצת אנרג'ים "בשל תוצאות פעילותה ברבעון הראשון" • גם רשות התחרות לא תמכה בעסקה

תוצאות הרבעון של אנרג'ים לא עמדו בהסכם המכירה / אילוסטרציה: Shutterstock, Skydive Erick
תוצאות הרבעון של אנרג'ים לא עמדו בהסכם המכירה / אילוסטרציה: Shutterstock, Skydive Erick

ריטיילורס, החברה הבת של פוקס שמרכזת את עסקי אופנת הספורט שלה ומפעילה בין השאר את רשת פוט לוקר, מבטלת את העסקה לרכישת קבוצת אנרג'ים "בשל תוצאות פעילות אנרג'ים ברבעון הראשון". ברקע ההחלטה - הודעת רשות התחרות על חשש להפרה לכאורה של חוק התחרות.

בשבוע שעבר ביקשה ריטיילורס  לקיים פגישה דחופה בין הצדדים בעקבות תוצאות אנרג'ים ברבעון הראשון של השנה. ערב לפני הפגישה עדכנה רשות התחרות כי עלה חשש שלפיו שתי החברות הפרו לכאורה את הוראות סעיף 19 לחוק התחרות הכלכלית, וכי "החברה ומנכ"ל החברה נדרשים להעביר מסמכים ונתונים כפי שפורטו בדרישה לצורך בירור החשש". ריטיילורס ציינה בדיווח כי לעמדתה לא נפל כל פגם בהתנהלותה.

בפגישה שנערכה בין הצדדים אתמול הודיעה ריטיילורס לאנרג'ים על החלטתה שלא להשלים את העסקה ולבטל את ההסכם ביניהן "עקב אי התקיימות התנאי המתלה של היעדר שינוי מהותי לרעה". יחד עם זאת, בריטיילורס ציינו כי בעתיד ישקלו לבחון את תוצאות אנרג'ים לכל השנה הקרובה.

לפי ההסכם בין הצדדים, ריטיילורס הייתה אמורה לרכוש את הבעלות המלאה בחברת אנרג'ים, העוסקת בתחום היבוא והשיווק של ציוד ספורט וכושר לשימוש ביתי ולחדרי כושר מקצועיים, תמורת 34 מיליון שקל. תחילה רצתה ריטיילורס לרכוש רק את השליטה (51%), ובהמשך הרחיבה הצעתה. כיום מוחזקת אנרג'ים, שהוקמה ב-1987, בחלקים שווים בידי פרי ארנון ופרחיה משה.