ריטיילורס רוכשת בעלות מלאה באנרג'ים ותחל לשווק את מוצרי קונברס בישראל

אחרי שדיווחה באוגוסט על מו"מ לרכישת 51% מחברת מכשירי וציוד הכושר אנרג'ים, הודיעה ריטיילורס כי תרכוש את הבעלות המלאה תמורת 34 מיליון שקל • קיבלה זיכיון לשיווק מוצרי המותג קונברס בישראל למשך 4.5 שנים

הביקושים למכשירי כושר בשנת הקורונה זינקו / צילום: תמר מצפי
הביקושים למכשירי כושר בשנת הקורונה זינקו / צילום: תמר מצפי

רשת חנויות הספורט ריטיילורס , שבשליטת קבוצת פוקס , הופכת למפיצה הבלעדית של המותג האמריקאי הוותיק קונברס (Converse). החברה דיווחה כי חתמה על הסכם מחייב עם חברת קונברס שבמסגרתו תשווק את מוצרי החברה האמריקאית בישראל למשך 4.5 שנים, החל מ-1 ביולי 2022 ועד סוף 2026.

במקביל דיווחה ריטיילורס כי תרכוש את הבעלות המלאה בחברות אנרג'ים ואנרג'ים קונספט מבעליהן הנוכחיים, בתמורה ל-34 מיליון שקל. לפני כארבעה חודשים דיווחה ריטיילורס כי התקשרה במזכר הבנות לא מחייב לרכישת השליטה (51%) באנרג'ים, אולם בהמשך השתנה מתווה העסקה, ובסופו של דבר הוחלט על רכישת הבעלות המלאה ביבואנית ומשווקת ציוד הספורט והכושר לשימוש ביתי ולחדרי כושר.

במסגרת העסקה הנוכחית נקבע עוד כי המוכרים יעניקו לאנרג'ים שירותים לתקופה של שנה ממועד השלמת העסקה, בתנאים שסוכמו. ריטיילורס צפויה לממן את רכישת המניות ממקורותיה העצמאיים.

השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של תנאים מתלים, ובהם אישור של הממונה על התחרות. לדברי ריטיילורס, מחזור ההכנסות של אנרג'ים במחצית הראשונה של 2021  הסתכם  ב-39.4 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי עמד בתקופה זו על 5.5 מיליון שקל.

בעלי המניות באנרג'ים ובחברה המוחזקת אנרג'ים קונספט (80%) הם פרי ארנון ופרחיה משה. אנרג'ים פועלת החל משנת 1987 ביבוא ושיווק של ציוד ספורט וכושר, שאותו היא משווקת לחנויות ספורט, לחדרי כושר, לגופים מוסדיים ולצרכן הפרטי. כמו כן היא היבואנית הבלעדית של כמה מותגים מובילים בעולם הספורט והכושר, בהם Kettler ,Inspire Escape, Horizon ועוד. בנוסף מחזיקה אנרג'ים במותג פרטי, "vo2".

לאנרג'ים יש אולם מכירות גדול בהרצליה, חנות בנתניה ואתר סחר מקוון חדש. ריטיילורס רואה בעסקה זו צעד אסטרטגי משמעותי להרחבת תמהיל המותגים שלה, לכניסה לתחומים חדשים ומשלימים בעולם הספורט וכן לטובת המשך צמיחתה הן בשוק המקומי והן בפיתוח בינלאומי. בעבר ציינה ריטיילורס כי היא מתכננת פתיחה של מספר חנויות בקונספט חדשני לאחר השלמת העסקה.

קונברס רשאית לפעול גם בערוץ קמעונאי

בהתייחס לעסקה עם קונברס, ריטיילורס רואה בבחירתה למפיץ רשמי ובלעדי של המותג בישראל, ובהרחבת פעילותה לערוץ שיווק סיטונאי, צעד חשוב במימוש האסטרטגיה של החברה. לדברי ריטיילורס, הסכם הבלעדיות כולל התחייבות מצידה לעמידה בכמות מינימלית שנתית של רכישת מוצרים מקונברס במהלך תקופת ההסכם וכן התחייבות של החברה להוצאות שיווק בשיעור שנקבע.

קונברס,  שנוסדה בארה"ב בשנת 1908, עוסקת בעיצוב ושיווק של הנעלה ואופנת פנאי. נעלי "אולסטאר" שלה ידועות בעולם בעיצוב ובמיתוג. החל משנת 2003 קונברס היא חברה-בת של נייקי. 

על-פי הסכם ההפצה, קונברס רשאית למכור את מוצריה ללקוחותיה האסטרטגיים והבינלאומיים שיוגדרו ופועלים בישראל. בהתאם להסכם, קונברס תהיה רשאית לפעול גם בערוץ הקמעונאי, אך הובהר כי בכוונת הצדדים להתקשר בהסכמים שבמסגרתם יוענקו לריטיילורס זכויות השיווק בערוץ הקמעונאי, קרי זכויות להקמת חנויות ואתר סחר. 

ריטיילורס: "גידול שטחי המסחר באירופה"

ריטיילורס מאגדת את פעילות תחום הספורט של קבוצת פוקס, והיא כוללת בתוכה את פעילות חנויות נייקי בישראל, בקנדה ובאירופה, את פעילות פוט לוקר בישראל ובאירופה ואת פעילות המותג דרים ספורט.

מוקדם יותר השנה השלימה ריטיילורס הנפקה ראשונה בבורסה לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל, ונכון להיום עומד שוויה בבורסה על 4.6 מיליארד שקל.

לאחר ההנפקה, מתחלקות ההחזקות בריטיילורס בין קבוצת פוקס (55.74%), רשת פוט לוקר העולמית (10%), קבוצת הפניקס-אקסלנס (7.55%), המנכ"ל דובי שנידמן (3.85%), גופים מוסדיים אחרים ומשקיעים פרטיים (22.86%).

בתשעת החודשים הראשונים של 2021 הסתכמו מכירת ריטיילורס ב-755.5 מיליון שקל ושיקפו צמיחה של 61.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בחברה הסבירו כי הצמיחה נבעה בעיקר מגידול בשטחי המסחר של הרשת באירופה (שהחלה במהלך 2020) ובישראל ומעלייה במכירות בתקופה בה שהחנויות היו פתוחות.

הרווח הנקי של ריטיילורס ירד בינואר-ספטמבר ב-8.7% ל-33.3 מיליון שקל. עם זאת, בנטרול הוצאות מימון חשבונאיות חד-פעמיות בסך 18.3 מיליון שקל, שנבעו משיערוך אופציה ללאומי פרטנרס (שהייתה בעלת מניות בחברה), עלה הרווח הנקי בתקופה זו ב-41.6% ל-51.6 מיליון שקל.