הקרב על הבכיר: המהלך הראשון של אברכהן מול ענקית הקמעונאות קרפור

לאחר שהודיע על עזיבת שופרסל כדי להתמנות לסמנכ"ל התפעול של יינות ביתן-קרפור, החליט יעקב סודרי, מנהל מרחב צפון של הרשת ואחד המנהלים הקרובים ביותר לאברכהן ב-20 השנים האחרונות, להישאר בשופרסל • כרגע לא ידוע אם סודרי ישוב לתפקידו הקודם, או לתפקיד בכיר יותר

איציק אברכהן / צילום: סיון פרג'
איציק אברכהן / צילום: סיון פרג'

אברכהן משיב מלחמה: יעקב סודרי, מנהל מרחב צפון בשופרסל שהודיע השבוע על עזיבתו כדי להתמנות לסמנכ"ל התפעול של יינות ביתן-קרפור, החליט להישאר בשופרסל.

סודרי, שהיה אמור להחליף בתפקידו את סמנכ"ל התפעול של קרפור אריק כהן ולהתחיל כבר ב-15 ביולי את תפקידו החדש, חזר בו בשל ההיכרות רבת השנים שלו ושל אברכהן. השניים עובדים יחד בשופרסל מעל 20 שנה, וסודרי נחשב לאחד מהמנהלים הקרובים ביותר לאברכהן ולבן טיפוחיו.

כרגע לא ידוע אם סודרי ישוב לתפקידו הקודם, או לתפקיד בכיר יותר.

מהלך זה בעצם מסמל את תחילת המלחמה הגלויה בין יינות ביתן-קרפור לשופרסל, מצידה של האחרונה. בחודשים האחרונים, עוד לפני שעזב אברכהן את תפקידו כמנכ"ל רשת קמעונאות המזון הגדולה בישראל, החלה יינות ביתן לגייס לשורותיה את אנשי שופרסל, כשהמינוי הבכיר ביותר היה מינויו של אורי קילשטיין למנכ"ל קרפור ישראל, ששמו עלה בהקשר של חזרתו של איציק אברכהן לשופרסל בתפקיד היו"ר.

עופר בלוך, מנכ"ל שופרסל, מונה לתפקיד בפברואר האחרון, אולם לפי הערכות אברכהן העדיף כי במקומו של בלוך ימונה קילשטיין, והמינוי של קילשטיין לעמוד בראש קרפור הפתיע את אברכהן. כעת, הוא החליט להילחם כדי להשאיר את אנשיו ברשת. רק בתחילת השבוע פורסם כי קילשטיין צירף להנהלת הקבוצה את סודרי, אולם כעת החליט לא לעזוב את אברכהן ולהישאר בהנהלת שופרסל. משופרסל לא נמסרה תגובה.