יינות ביתן | בלעדי

נערכים לתחרות: מנהל המרחב של שופרסל מונה לסמנכ"ל התפעול של יינות ביתן-קרפור

יעקב סודרי, מנהל מחוז צפון בשופרסל, עוזב את תפקידו. הוא ישתלב בהנהלה של יינות ביתן-קרפור, שם יחליף את סמנכ"ל התפעול אריק כהן • ענקית הקמעונאות הצרפתית אמורה להתחיל את פעילותה בארץ עד סוף השנה ונערכת לתחרות מול המתחרה הגדולה - שופרסל

סניף קרפור. מלחמה על בריכים מול שופרסל? / צילום: Shutterstock, PaulSat
סניף קרפור. מלחמה על בריכים מול שופרסל? / צילום: Shutterstock, PaulSat

אורי קילשטיין החל רק אתמול (א') את תפקידו כמנכ"ל יינות ביתן - קרפור לעתיד - וכבר נרשמים שינויים בצמרת ההנהלה, הן בקרפור והן במתחרה הגדולה שופרסל . לגלובס נודע כי יעקב סודרי, מנהל מחוז צפון בשופרסל, עוזב את תפקידו בחברה לטובת ההנהלה של יינות ביתן, שם יחליף את סמנכ"ל התפעול אריק כהן.

בכך נרשמת עזיבה של בכיר נוסף בשופרסל את החברה ומעבר למתחרה הצרפתית שאמורה להתחיל את פעילותה עד סוף השנה.

לפני חודש הודיע עמית זאב על עזיבתו את תפקיד מנכ"ל יינות ביתן, וימים ספורים לאחר מכן הודיעה אלקטרה צריכה כי מי שיחליפו כמנכ"ל קרפור הוא קילשטיין - ששמו עלה בהקשר של חזרתו שלאיציק אברכהן לשופרסל בתפקיד היו"ר.

קילשטיין צירף אליו את סודרי, שנחשב למנהל מוערך בשוק וכאחד מהמנהלים היותר קרובים לאברכהן. עופר בלוך, מנכ"ל שופרסל, מונה לתפקיד בפברואר האחרון, אולם לפי הערכות אברכהן העדיף כי במקומו של בלוך ימונה קילשטיין. אולם קילשטיין בחר לעמוד בראש קרפור. "עשיתי בחירה, והחלטתי ללכת למקום שאפשר לעשות בו דברים גדולים וחדשים", אמר לגלובס לאחר מינויו.

כעת, נראה שביינות ביתן ממשיכים עם מהלכים שנועדו לסמן לשופרסל על התחרות הקרבה, ולא רק מבחינת המחירים או חווית הקנייה, בהם הצהירו בכירי אלקטרה צריכה כי צפויה להיות "מהפכה", אלא גם מבחינת כמה מבכירי שופרסל שבחודשים האחרונים עוזבים את רשת המזון הגדולה בישראל ועוברים לתפקידי מפתח ביינות ביתן-קרפור.

כהן החל לכהן כסמנכ"ל תפעול ביינות ביתן בשנה שעברה. לפני כן כיהן כמנכ"ל AM:PM במשך שש שנים, והוא בעל ניסיון של כ-18 שנים בתחום קמעונאות המזון. ב-AM:PM היה אחראי על כלל הפעילות של הרשת והוביל אותה לפריסה של 50 סניפים ומערך המשלוחים, ובין השאר היה שותף להקמת פעילות האיקומרס של דור אלון.

סודרי, שיתחיל את תפקידו ב-17 ביולי, הוא בעל ניסיון של 35 שנים בעולם קמעונאות המזון. הוא כיהן בשורה של תפקידים ניהוליים בשופרסל במהלך למעלה משני עשורים, בין היתר כמנהל סניף, מנהל אשכול דרום ובתפקידו האחרון כמנהל מרחב צפון ניהל מערך תפעול רחב והיה אחראי ל- 4,000 עובדים. הוא בן 56 ובעל תואר ראשון במנהל עסקים.

מנכ"ל קרפור ישראל אורי קילשטיין אמר כי תפקיד סמנכ"ל התפעול הוא קריטי להצלחת החברה והוסיף: "אני בטוח כי הצטרפותו של סודרי להנהלת הקבוצה תתרום להשגת היעדים והמטרות האסטרטגיות של החברה".

משופרסל לא נמסרה תגובה.