נתוני הרווחיות הגולמית "נטו" של רשתות המזון נחשפים ומאפשרים לראות את הפערים האמיתיים בין עלות הקנייה שלהן מהספקים לבין המחיר שהן גובות מהצרכן • אצל שופרסל וטיב טעם הרווחיות הכי גבוהה במכירת מוצרים • וגם: ההישג של יוחננוף
רשת המזון של אלקטרה צריכה הציגה אשתקד גידול בהכנסות וברווחיות, אך הוצאות המימון הגבוהות הותירו אותה בהפסד • יו"ר קרפור, צביקה שווימר: "קרפור הוא אחד המותגים האהובים בישראל – ועבורנו זו דרמה"
במועדון הצרכנות של כוחות הביטחון החליטו לשתף פעולה עם רשת הדיסקאונט רמי לוי באמצעות צבירת כסף (קאשבק) לרכישה ברשתות אחרות שאינן בתחום המזון • יפית לוי-אטיאס, מנכ"לית משותפת ברשת: "אני מוכרת מאוד בזול, אז מצאנו פתרון שאינו הנחה במעמד החיוב"
מנכ"ל שטראוס דשי באב"ד צפוי לקבל "מענק מיוחד" של 2 מיליון שקל בגין מכירת ההחזקות של שטראוס בסברה ואובלה לפפסיקו, ובמקביל צפוי לעלות שכרו החודשי ב–11% • מועדון חבר מחליף את שופרסל ברשת רמי לוי, ובמשרד עורכי הדין שבלת ממנים שותף מנהל חדש במקום עו"ד ליאור אבירם שמונה ליו"ר קמטק • אירועים ומינויים
החברה צפויה לפטר בחודשים הקרובים בין 120 ל-150 מעובדי המפעל, לאחר שהפסיקה את ייצור המזגנים בשל חוסר כדאיות כלכלית מול היבוא הזול • חלק קטן מהפעילות התעשייתית יועבר עד סוף השנה הבאה למפעל חדש שיוקם באשקלון
נתח המותג הפרטי בארץ עומד על כ־7% בלבד לעומת 36% באירופה, ולא רק בגלל שהצרכן מפונק • בשוק מסבירים כי היצרניות הגדולות מסרבות לקחת חלק במשחק מחוסר כדאיות, הרשתות לא מספקות יציבות לספקים הקטנים, ושינוי התמונה דורש הקמת מפעלים חדשים
לפי דיווחים בחו"ל, קרפור עומאן הפסיקה את פעילותה במדינה ב-7 בינואר, ומתחילה להפעיל את סניפיה תחת מותג אחר בשם היפרמקס • מהלך זהה בוצע בירדן בנובמבר האחרון, כאשר לפי חלק מהדיווחים, הוא בא על רקע חרם צרכנים שיזמה תנועת ה-BDS בשל פעילות קרפור בישראל
מחסני השוק הודיעה שתספוג את עליות המחירים הנגזרות מהעלאת המע"מ ל-18% במותג הפרטי החדש שלה • קרפור יצאה בצעד דומה בשבוע שעבר • האם הצרכן הישראלי יבחר במותגים חדשים וזולים יותר?
ברשת אומרים כי מטרתם היא להמשיך ולספוג את העלויות ככל הניתן, אף שצפויה שחיקה ברווחיות - גם לחודשים קדימה, אך מסייגים כי הדבר תלוי גם בגורמים כמו עליית שער האירו ומחיר חומרי הגלם • אתמול עלה המע"מ ל-18%
בחברה, המעסיקה כ-4,000 עובדים, אומרים כי מדובר בהליכים שגרתיים שבוצעו לאחר הערכות מקצועיות • הפיטורים בקרפור יוצאים לפועל כשבועיים לאחר שיו"ר ועד העובדים ברשת, אייל אלי, התפטר מתפקידו במטרה להתמנות לתפקיד סמנכ"ל משאבי האנוש
בראש חיפושי המניות של הישראלים, לפי גוגל, נמצאת מניית CrowdStrike, שחוותה השנה תקלה עולמית רחבה • קבוצת חסיד, בעלת הרשתות פיצה שמש וג'ט לק, רוכשת 50% מפיצה פרגו בעסקה של עשרות מיליוני שקלים • ולאמדוקס ישראל יש מנכ"ל חדש: אבישי שרלין • אירועים ומינויים
אייל אלי, ששימש במשך קרוב לשני עשורים כיו"ר ועד העובדים בקרפור (מגה-יינות ביתן לשעבר), ואשר על שמו נרשמו לא מעט מאבקים מול ההנהלה הקודמת, מחליף צד ומתמנה לסמנכ"ל משאבי האנוש של החברה
עליית מחירים, התייעלות והציבור שנשאר בארץ הובילו לגידול במכירות ובעיקר לרווחיות תפעולית יוצאת דופן אצל הרשתות המקומיות וספקיהן • את הנתונים החזקים ביותר הציגו שופרסל ויוחננוף מבין הרשתות, וסנו ושטראוס בקרב הספקים • שיפור גדול נרשם בתוצאות קרפור ובויליפוד • וגם: מדד המניות שעלה ב-50%
מעופרה שטראוס דרך יצחק תשובה ועד הראל ויזל - בעלי החברות הגדולות במשק חולמים ואף עושים מאמצי התרחבות בחו"ל, אבל לא פעם נסוגים • כשהשוק המקומי מביא לשולי רווח לא רעים בכלל, מה יש להם לחפש שם
מגזר המזון של אלקטרה צריכה רשם לראשונה רווח מגזרי קטן של 820 אלף שקל, לאחר שהפסיד של 23 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה • נרשם שיפור גם בפעילות מוצרי החשמל
ההחלטה הגיעה על רקע המלחמה המתחוללת בשנה האחרונה, במהלכה צרכנים ירדנים השתתפו באופן פעיל בחרם על קרפור שיזמה תנועת ה-BDS • מדובר במדינה הראשונה בה פעילות קרפור נסגרת בעקבות חרם
אורי קילשטייןאלקואלקטרה מוצרי צריכהדוחות כספייםיינות ביתןצביקה שווימרקמעונאותרמי לוירשתות שיווקשופרסל