ההימור של אלקטרה צריכה מתחיל להשתלם: קרפור צומחת ורשמה רווח נקי של 5 מיליון שקל ברבעון

פעילותה של גלובל ריטייל, החברה־הבת של אלקטרה צריכה, רשמה את הרווח הנקי למול הפסד כבד של 34 מיליון שקל ברבעון המקביל • הכנסות אלקטרה צריכה ברבעון הסתכמו ב-1.76 מיליארד שקל, עליה של 2.7%

צביקה שווימר, מנכ''ל אלטקטרה צריכה / צילום: איל יצהר
צביקה שווימר, מנכ''ל אלטקטרה צריכה / צילום: איל יצהר

אלקטרה מוצרי צריכה רשמה עלייה מתונה בהכנסות וברווח הנקי, על רקע התאוששות בפעילות רשת קרפור שהיא מפעילה ברחבי הארץ. החברה בניהולו של צביקה שווימר מדווחת אמנם על עליה מתונה בהכנסות מגזר המזון שלה, שכולל בעיקר את רשת קרפור, אלה עלו ב-1.1% ברבעון הראשון ל-799 מיליון שקל, אך הרווח שנבע מאותו מגזר הסתכם ב-42 מיליון שקל, והיווה 5.3% ממחזור ההכנסות שלו, עלייה חדה מול רווח נקי של 3 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד (0.4% מהמחזור). השיפור נבע מגידול במכירות בסניפים שהוסבו למותג הצרפתי קרפור.

WSJ | יש דבר כזה לשים יותר מדי כסף על מניה בודדת. לוהטת ככל שתהיה
מהפך בגמל ובפנסיה: בית ההשקעות שמוביל את הגיוסים ומי איבד את הבכורה

אם רוצים לבדוק את פעילות קרפור עצמה, החברה מדווחת על תוצאות החברה-הבת שלה: גלובל ריטייל, שהיא אותו מגזר המזון בנטרול התאמות שונות בגין עודפי עלות והתאמות מגזריות, ובפועל פעילות רשת קרפור. גלובל ריטייל סיכמה את הרבעון שחלף עם רווח נקי של 5.2 מיליון שקל, למול הפסד של 34 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שווימר אמר הבוקר עם פרסום התוצאות כי רשת קרפור "ממשיכה להציג תוצאות מרשימות, לשמור על שיעור רווח מגזרי של למעלה מ-4% ורושמת רבעון שלישי ברציפות של רווח נקי, צמיחה משמעותית בהכנסות וב-EBITDA. השלמנו את תוכנית הסבת הסניפים, וכיום מונה הרשת 144 סניפים, עם יעד של כ-150 סניפים עד סוף השנה".

המכירות למ"ר ברשת קרפור גדלו ברבעון הראשון ב-3% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב-29.4 אלף שקל למ"ר. זו יציבות ביחס לנתון שנרשם בשנת 2024 כולה (29.5 אלף שקל למ"ר). הרשת פרוסה על פני 168 אלף מ"ר (ברוטו) נכון לתום הרבעון הראשון.

אלקטרה צריכה עצמה כוללת עוד פעילויות כמובן, בהן מגזר קמעונאות החשמל שכולל את רשת מחסני חשמל ושקם אלקטריק, פעילות מכירת המזגנים שלה, וכן מגזר ספורט ופנאי שבו פועלות רשתות האופנה אדידס וקולומביה. הכנסות אלקטרה צריכה ברבעון הסתכמו ב-1.76 מיליארד שקל, עליה של 2.7% שנבעה לפי החברה מגידול בהכנסות מגזר קמעונאות החשמל, מגזר המזון (קרפור) ומגידול במכירות מגזר ספורט ופנאי. אלה קוזזו חלקית מקיטון במכירות מגזר מוצרי צריכה חשמליים. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה עמד על 21 מיליון שקל, עליה של 11% בתוך שנה, זאת הודות בעיקר לריסון בהוצאות התפעול.

מניית אלקטרה צריכה שירדה בכ-6% מתחילת השנה, עדיין מסכמת את 12 החודשים האחרונים עם עליה של 43% שנרשמה ברובה בנובמבר האחרון, ככל שרשת קרפור החלה להתאושש בהדרגה ולהפסיד להסב הפסדים כבדים לאלקטרה צריכה. שווי השוק של החברה הבוקר: 2.4 מיליארד שקל.