החודש החל שיתוף-פעולה חדש בין קמעונאית המזון רמי לוי שיווק השקמה למועדון הצרכנות חבר, שפותח על-ידי שני הצדדים: בקנייה של מעל 500 שקל בחודש בסניפים ובאתר של רמי לוי (בקנייה מצטברת), ייצברו 5% מסכום הקנייה כקאשבק בכרטיסים נטענים.
● האחים אמיר עושים קאמבק לרשת הדיסקאונט של שנות ה-90
● התקדים הכפול בפרשת תיאום המחירים וההסתבכות הגדולה של אייל רביד
מדובר בכרטיסים שהם מהטבות הדגל של חבר, המונה כמה מאות אלפי עמיתים. כרטיס כחול כולל מעל 1,600 מסעדות, בתי קפה, מזון מהיר וכו', וכרטיס צהוב כולל כ-3,400 נקודות מכירה של רשתות ביגוד והנעלה, חשמל, ספורט ועוד.
את הכסף שנצבר יוכלו העמיתים לפרוק באלפי בתי העסק הללו, אך לא ברשת רמי לוי עצמה או ברשתות מזון אחרות. זאת למרות שבחבר מציעים הטבות לרשתות הללו בצורת שוברים למימוש בהנחות עומק, בעיקר בתקופות החגים, וכן "מוצרים סגורים" למימוש בסופרים ונקודות מכירה כמו yellow.
רציונל המימוש
מבחינת חבר, המטרה הייתה למצוא שותף בעולמות הדיסקאונט שנהנה מפריסה רחבה - וזאת לאחר הפסקת שיתוף-הפעולה עם קמעונאית המזון הגדולה בישראל, שופרסל, לפני כשבעה חודשים.
מבחינת לוי, מטרת המהלך היא למשוך את מאות אלפי חברי המועדון המורכב ממשרתי קבע וגמלאים, אנשי כוחות הביטחון, חברי ארגון נכי צה"ל ובני/ות זוגם לרשת. במקביל עובד לוי עם מועדונים נוספים אך בפורמט של שוברי קנייה. לפי נתוני שופ אנליטיקס, בין המועדונים האלה נמנים מועדון הפיס, הוט, הייסטודנט, משקארד, אשמורת, מועדון ישיר והייטקזון.
"זו הטבה שניתן לממש עכשיו ומיד", מסבירה יפית לוי-אטיאס, מנכ"לית משותפת ברשת רמי לוי שיווק השקמה. "אין סיכוי שלא תממש אותה, וזה משהו שאנשים מעריכים. מי שקונה אצלנו בכרטיס האשראי של חבר מקבל 5% קאשבק לקניות ברשתות אחרות, מרהיטים דרך נופש ועד לביגוד".
לוי-אטיאס מסבירה כי הסיבה שלא ניתן לפרוק את הקאשבק שנצבר ברשת רמי לוי עצמה, היא שהמחירים בה נמוכים מלכתחילה. "אני מוכרת מאוד בזול, ולא יכולה לתת הנחה במעמד החיוב. אין לי מקום מבחינת הרווחים לתת 5% הנחה נוספת, כך שאנחנו עושים זאת בצורה אחרת".
בגוד פארם השייכת לקבוצת רמי לוי כן ניתנת הנחה קבועה של 5% במעמד חיוב כרטיס האשראי של חבר. עם זאת, לא ניתן לפרוק בה את הקשבאק מרשת-האם.
לא על קרפור לבדה
נזכיר כי ביולי האחרון הפסיקה שופרסל את שיתוף-הפעולה עם חבר, אחרי שבמשך שנים שיעור ההנחה לחברי המועדון ששילמו באשראי עמד על 9% בסניפי שופרסל שלי ואקספרס ועל 6% בסניפי הדיסקאונט. בנוסף ניתנה הנחה בגובה 6% על רכישות באמצעות שופרסל אונליין.
בעלי השליטה והמנכ"לים המשותפים החדשים, האחים יוסי ושלומי אמיר, ביקשו אז לצמצם את ההנחות באופן משמעותי לכ-2% בלבד, אולם כאמור בסופו של דבר שיתוף-הפעולה הופסק.
כוח הקנייה של חבר, שלפי הערכות הכניס לשופרסל כמיליארד שקל בשנה, הופנה לרשת המזון הצרפתית קרפור, שמפעילה כ-130 סניפים ואתר אונליין. ההנחה שמציעה כיום קרפור לעמיתי חבר עומדת על 6% בלבד, וזאת לאחר שעד לפני כחודשיים היה מדובר בשיעור הנחה שעמד על 8%, ועוד קודם לכן - על 10%.
אבל בחבר, שאיבדו את 300 סניפי שופרסל, חיפשו חיזוק ושחקן נוסף שישלים את קרפור מבחינת הסגמנטים והפריסה בתחום המזון, המהווה הוצאה חודשית משמעותית של משקי הבית. רמי לוי נבחר לאור היותר שחקן חזק בדיסקאונט, וכאמור פריסת הסניפים וחוזקת האונליין שלו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.