איירון סורס מתמזגת בשווי נמוך בכ-60% מזה שבו נכנסה אשתקד לוול סטריט

חברת הטכנולוגיה הישראלית מתמזגת עם Unity מארה"ב, שפיתחה סביבת תוכנה תלת-ממדית לפיתוח משחקי מחשב • יחד, שתי החברות יסייעו ללקוחות לפתח משחקים ולהפיץ אותם בקלות: "עובדים ביחד הרבה שנים. רוצים לייצר משהו עצום ביחד"

הנפקת איירון סורס בניו יורק / צילום: צילום מסך יו טיוב
הנפקת איירון סורס בניו יורק / צילום: צילום מסך יו טיוב

שנה לאחר שהפכה לחברה ציבורית, לפי שווי של 11.1 מיליארד דולר, חברת הטכנולוגיה איירון סורס מתמזגת בעסקת מניות עם חברת Unity מארה"ב, לפי שווי של 4.4 מיליארד דולר. בעקבות כך, איירון סורס, הפועלת בתחום הטכנולוגיה למפתחי אפליקציות, רושמת זינוק במחיר המנייה שלה.

העסקה משקפת פרמיה של כ-74% על המחיר הממוצע של מניית איירון סורס ב-30 הימים האחרונים, אך נמוכה בכ-60% מהמחיר שבו מוזגה אשתקד לחברת SPAC בוול סטריט. לפני הדיווח על המיזוג נסחרה איירון סורס בשווי של 2.3 מיליארד דולר.

● המשבר בהייטק: מיקרוסופט מפטרת עובדים, גוגל מאטה גיוסים חדשים
● גורו ההשקעות קת'י ווד בסחרור. אילו מניות ישראליות היא מחזיקה?
● תחקיר FT על נפילתה של צלזיוס: הימורים עם כספי לקוחות והתנהלות מפוקפקת עם נכסי החברה

המיזוג יסייע למקסם הכנסות מלקוחות

איירון סורס פועלת בתחום "כלכלת האפליקציות": היא פיתחה פלטפורמה שמיועדת למפתחי משחקים ואפליקציות למובייל, ובין היתר נותנת למפתחים אלו כלי פרסום, אנליטיקה, שירות ועוד, במטרה לסייע להם למקסם את המכירות. החברה, בניהולו של אחד ממייסדיה, תומר בר-זאב, מתמזגת כאמור עם יוניטי שנסחרת גם היא בבורסת ניו יורק, ושווי השוק שלה הוא 11.8 מיליארד דולר.

 
  

יוניטי הונפקה בספטמבר 2020 לפי שווי של 13.7 מיליארד דולר ומנייתה איבדה מאז ההנפקה 23.5% ונפלה ב-80% מהשיא שבו נסחרה בנובמבר שעבר. שער ההמרה בעסקה הוא 0.1089 מניות יוניטי תמורת כל מניית איירון סורס, כך שמחיר המניה והשווי הנגזר ממנו לאיירון סורס בהשלמת העסקה עשוי להיות שונה. בשווי של 4.4 מיליארד דולר, שווי החברה הממוזגת יהיה כ-17 מיליארד דולר.

יוניטי פיתחה סביבת תוכנה תלת-ממדית לפיתוח משחקי מחשב, ובין המשחקים המפורסמים שפותחו עליה נמצאים Rust, Kerbal Space Program, Crossy Road ו-Overcooked.

מיזוג שכזה יסייע לשתי החברות למקסם את ההכנסות מלקוחותיהן - חברות המפתחות משחקי וידיאו למחשב ולמכשירי מובייל. לקוחות שכאלה יוכלו כעת עם אותו הקונגלומרט לפתח משחקים, להפיץ אותם בקלות רבה יותר באמצעות פרסומות או לייצר הכנסות מפרסומות המשולבות במשחק.

איירון סורס חוברת למטאוורס

זהו צעד משמעותי לאיירון סורס, אשר באמצעות המיזוג חוברת לשחקנית בולטת בתחום המטאוורס המתפתח: יוניטי היא אחת הפלטפורמות המבטיחות ליצירת סביבה ומשחקים תלת-ממדיים עבור המטאוורס או המציאות הווירטואלית, בה יוכלו משתמשים לגלוש ולשחק באמצעות ממשקי מציאות המפותחים בחברות כמו מטא ואפל.

לפי הודעת החברות, המיזוג ייצור חברה עם קצב שנתי של EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) בגובה 1 מיליארד דולר בסוף 2024, וכן סינרגיות של 300 מיליון דולר בשנה, תוך שלוש שנים. במקביל, הודיעה יוניטי גם על ביצוע רכישה עצמית של מניותיה תמורת עד 2.5 מיליארד דולר עם השלמת העסקה, וכן כי סילבר לייק וסקויה, שתי בעליות המניות הגדולות ביוניטי, התחייבו להשקיע סכום מצטבר של 1 מיליארד דולר באמצעות אג"ח להמרה.

 
  

לצד הדיווח על העסקה, איירון סורס אשררה את התחזית השנתית שלה (שהופחתה ברבעון הקודם להכנסות של 750-780 מיליון דולר ו -EBITDA של 230-240 מיליון דולר), ואילו יוניטי הפחיתה את תחזית ההכנסות ב-4.5% ל-1.3-1.35 מיליארד דולר. ברבעון הראשון, הכנסות איירון סורס היו 190 מיליון דולר, הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) היה 14 מיליון דולר וה-EBITDA הסתכם ב-59 מיליון דולר.

נזכיר שעסקת המיזוג של איירון סורס ל-SPAC הוכרזה בתקופת השיא של טרנד הספאקים, ובמסגרתו איירון סורס גייסה מאות מיליוני דולרים, ששימשו בחלקם בהמשך לביצוע רכישות - Tapjoy מארה"ב ב-400 מיליון דולר ובידאלגו מישראל בסכום שלא דווח.

בעלי המניות יחזיקו ב־26.5% מהחברה

עומר קפלן, ממייסדי איירון סורס וה-CRO של החברה, אמר לגלובס לאחר המיזוג: "אנחנו מאוד שמחים להתמזג עם יוניטי שיש לה את פלטפורמת התלת-ממד, רוב המשחקים היום מיוצרים על המנוע שלה. אנו, איירון סורס, מפתחים פלטפורמה למשחקים ולאפליקציות. מרגע שיש משחק - המטרה שלנו היא להפוך אותו לעסק מצליח, לייצר נתונים ולשפר הכנסות. החיבור עם מנוע יצירת המשחק עצמו מאוד חזק וסינרגטי ומייצר המון ערך".

קפלן מוסיף שהעסקה תתבצע כך שבעלי המניות הקיימים באיירון סורס יחזיקו ב-26.5% מהחברה המשותפת, פרמיה של 74%. או כהגדרתו "פרמיה כמעט חסרת תקדים בעסקאות ציבוריות, זה מראה את הערך האסטרטגי של החיבור".

מתי התחילו המגעים למיזוג?
"אנחנו עובדים ביחד הרבה שנים כשותפים. בכמה חודשים האחרונים התחלנו להבין שיכולה להיות סינרגיה מאוד גדולה אם נחבור".

העסקה תכלול גם סינרגיות שמשמעותן צמצום במספר העובדים?
"קודם כל הפעילויות נורא שונות - הם יוצרים משחקים ואנחנו הופכים את העסק למצליח. המניע של החיבור הוא הסינרגיות נורא גבוהות שאפשר לייצר והמון ערך, חזון ענק, אבל המטרה פה היא לא סינרגיה בעלויות אלא להפך, אנחנו לוקחים את כל העובדים איתנו. המטרה היא לעשות unlock לפוטנציאל העצום.

"עד השלמת העסקה יש עוד כמה חודשים. לאחר מכן, ההנהלה והמייסדים של איירון סורס יקבלו תפקידי מפתח ביוניטי. יהיו לנו 3 חברי דירקטוריון, אחד מהם יהיה תומר בר זאב ועוד שניים שעליהם נחליט בהמשך".

הבנקים מורגן סטנלי וגולדמן זאקס היו היועצים של יוניטי בעסקה, ג’פריס ייעץ לאיירון סורס. משרדי עוה"ד מוריסון & פורסטר והרצוג פוקס נאמן ייעצו ליוניטי, ומשרדי לייתם & ווטקינס ומיתר ייעצו לאיירון סורס.

איירון סורס היא אחת הפעילות ביותר בתחום המיזוגים והרכישות בענף הטכנולוגיה הישראלי. החברה נוסדה באמצעות מיזוג בין מספר חברות שעסקו בהפצת תוספים לדפדפן: פייסמודס, תוסף אימוג’י ליישומי צ’ט; באייננדו, תוסף השוואת מחירים; ואיירון סורס עצמה, שהוקמה כמנוע פרסום והפצה לתוספי דפדפן .

בהמשך, רכשה איירון סורס עם אפטרדאונלוד של עומר קפלן, המשמש עד היום אחד מחברי ההנהלה הבכירים שלה. זו האחרונה עסקה במכירת שטחי פרסום שהוצגו למשתמשים בזמן הורדת תוכנות. ולבסוף, עסקת מיזוג הענק עם סופרסוניק בשנת 2015, חברת פרסום האפליקציות - שהפכה את איירון סורס למה שהיא היום.

כמה חודשים לפני מיזוג החברה לחברת SPAC בשנה שעברה, הפרידה איירון סורס את פעילות מנוע התקנת האפלקציות שלה לחברה אחרת בשם Rise, והכנסותיה אינן מדווחות.