הנפקת האג"ח של פטרוכימיים: הבטיחה גיוס של כחצי מיליארד שקל

הגיוס ישמש את מפעלים פטרוכימיים לרכישת השליטה בחברת בזן • פטרוכימיים זכתה במכרז המוסדי לביקושים בהיקף כולל של כ-1 מיליארד דולר, פי 2 מהסכום שנדרשה לגייס

בית הזיקוק של בזן בחיפה / צילום: שלומי יוסף
בית הזיקוק של בזן בחיפה / צילום: שלומי יוסף

חברת ההחזקות מפעלים פטרוכימיים , בראשות המנכ"ל רפי ערד, הבטיחה הערב (א') גיוס של כחצי מיליארד שקל בהנפקת אגרות חוב מסדרה ט' החדשה. במסגרת המכרז המוסדי שנערך היום, זכתה החברה לביקושים בהיקף כולל של כ-1 מיליארד שקל, פי שניים יותר מהיקף הסכום שנדרשה החברה לגייס. 

הסדר החוב בפטרוכימיים צלח את אישור ביהמ"ש: "חלופת הפירוק מגלמת הפסד של כ-150 מיליון שקל" 
פטרוכימיים קיבלה את היתר השליטה בבזן מלפיד וליברמן 

מחר (ב') ייערך שלב המכרז הציבורי בהנפקה, ולאחריו יושלם תהליך גיוס הכספים מהציבור. תמורת ההנפקה תשמש את פטרוכימיים לרכישת 16.7% ממניות חברת בזן  (בתי זיקוק לנפט), מידי החברה לישראל שבשליטת עידן עופר.

הסדרה החדשה תובטח בשעבוד ראשון על 24% ממניות חברת בזן, אשר יוחזקו בידי פטרוכימיים ויהוו את מלוא מניות השליטה בבזן. שווי המניות המשועבדות עומד כיום על כ-980 מיליון שקל.

את ההנפקה הובילה חברת לאומי פרטנרס חתמים, כאשר יחד עמה כלל קונסרציום החתמים גם את איפקס הנפקות אפסילון חיתום ופועלים אי.בי.אי. את פטרוכימיים מייצג בהסדר החוב והגיוס עו"ד בן ליפץ ממשרד גרוס.

רכישת מניות בזן נעשית במסגרת הסדר חוב כולל של חברת פטרוכימיים עם מחזיקי אגרות החוב הקיימות שלה. במסגרת ההסדר, יזרימו בעלי השליטה הקיימים וקבוצת משקיעים חדשה בראשות יונה פוגל ומייקל בוברוב כ-100 מיליון שקל בתמורה להקצאה של 36% ממניות פטרוכימיים (45% בדילול מלא).

במקביל, יסכימו מחזיקי אגרות החוב מסדרות 1, ב' ו-ג' האג"ח על מחיקת כ-1.1 מיליארד שקל מהחוב כלפיהם כנגד הקצאה של 64% ממניות פטרוכימיים (55% בדילול מלא). בנוסף, יקבלו אותם מחזיקים גם אג"ח נחותות בהיקף של 245 מיליון שקל.

עוד נקבע בהסדר, כי מחזיקי אג"ח ח' של פטרוכימיים יקבלו את מלוא מניות בזן המשועבדות להם (כ-8.5% מיליון מניות בשווי כ-360 מיליון שקל) כנגד ויתור על מלוא החוב כלפיהם. בשבוע שעבר אישר ביהמ"ש המחוזי בת"א את הסדר החוב וולאחר מכן קיבלה פטרוכימיים את היתר שליטה בלעדי בבזן מידי ראש הממשלה יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן.

בעקבות הצלחת הנפקת האג"ח וגיוס הכספים מהציבור, תעביר פטרוכימיים בשבוע הקרוב את התשלום לחברה לישראל ותשלים את הסדר החוב.