ספקית פתרונות המדידה הישראלית MySize רוכשת את Naiz Fit הספרדית

מיי סייז, חברה ישראלית לפתרונות מדידה על בסיס בינה מלאכותית שנסחרת בנאסד"ק, רוכשת חברה ספרדית בתחום • סקר פיוניר מגלה כי העסקים הקטנים והבינוניים באוקראינה ממשיכים לצמוח • פארק ההייטק בבאר שבע מתחדש: PwC Israel חנכה משרדים חדשים וסייברארק העבירה לשם את מרכז הפיתוח • אירועים ומינויים

רונן לוזון, מנכ"ל ומייסד MySize / צילום: איל יצהר
רונן לוזון, מנכ"ל ומייסד MySize / צילום: איל יצהר

הזינוק ברכישות אופנה אונליין בשנים האחרונות הביא לתופעת לוואי מדוברת קצת פחות: משלוחי ההחזרות, שלהם משמעות כלכלית עצומה. אחת החברות שמנסות לפתור את הבעיה הזו היא Mysize , שמספקת פתרונות מדידה על בסיס בינה מלאכותית ונסחרת בנאסד"ק.

כעת, רגע לפני ימי הקניות של נובמבר וחגי דצמבר, מייסייז רוכשת את Naiz Fit הספרדית, שמספקת פתרונות מדידה על בסיס טכנולוגיית SaaS עבור חברות אופנה אינטרנטיות - מה שעשוי לשפר את המוצר ששתיהן מציעות ללקוחות הקמעונאים, ולצרכני האופנה.

בהתאם להסכם, הכנסותיה והישגיה הפיננסיים של החברה מספרד ימוזגו לתוך מייסייז עד סוף 2022. הרכישה מתבצעת תמורת חצי מיליון דולר במזומן ו-6 מיליון מניות, וכן אופציה לתשלומים מבוססי ביצועים עד 1.5 מיליון דולר.

הטכנולוגיה של Naiz Fit פועלת כחייט דיגיטלי. באמצעות בינה מלאכותית קניינית ויכולות ראייה ממוחשבת, החברה יכולה לגזור יותר מ-20 מדידות גוף בלא צורך במדידה עצמית על ידי משתמשים. כמו כן, היא מאפשרת ללקוחות שאינם מעוניינים להשתמש בתמונות, לקבוע לעצמם גזרה ומידה באמצעות שימוש באלגוריתמים של מודלים סטטיסטיים מבוססי גובה, משקל, גיל, מגדר והעדפות.

לחברה יש כ-40 לקוחות בספרד, איטליה, גרמניה וצרפת, ובהם המותגים דיזיגואל, מוסקינו ואלברטה פרטי. לפי התחזית של MySize, פתרונות המדידה המשולבים של שתי החברות יוסיפו מיליון דולר להכנסות ב-2023. בהמשך לרכישה יושק קטלוג חכם, שיסייע לצוותי מוצר קמעונאי ועיצוב לקבל החלטות מושכלות בתכנון קולקציה.

לדברי רונן לוזון, מנכ"ל ומייסד MySize, "הרכישה היא מהלך אסטרטגי שיוביל אותנו לצמיחה בטווח הקצר והארוך, ויאפשר לנו לספק טכנולוגיית מדידה איכותית לקמעונאים בתחום האופנה".

לוזון ייסד את מייסייז ב-2014, וכיום היא מעסיקה כ-30 עובדים. החברה מציעה אפליקציה ייעודית המתבססת על סנסורים חכמים בסמארטפון, שמאפשרים למדוד את מידות הגוף עד לקבלת ID מדויק. לחברה יש אלפי לקוחות בתחום האופנה והמסחר, והיא עובדת עם פלטפורמות כמו שופיפיי, ומותגים כמו ליווי'ס, ספידו ודיזל. מאז הקמתה גייסה החברה כ-50 מיליון דולר.

לאחרונה השיקה החברה את FirstLook Smart Mirror, ממשק מבוסס טכנולוגיית טאצ' דמוי מראה, המספק ללקוחות בחנויות הפיזיות חוויית קניות משודרגת וקופה עצמית; ובספטמבר האחרון חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם הענקית הברזילאית Santista textile.

סקר: העסקים באוקראינה אופטימיים

העסקים הקטנים והבינוניים באוקראינה ממשיכים לצמוח, ולהיות זמינים לעבודה עם לקוחות בינלאומיים - כך עולה מסקר שערכה חברת הפינטק הגלובאלית Payoneer בקרב 4,200 לקוחותיה במדינה.

החברה מזכירה כי ב-25 השנים האחרונות אוקראינה ביססה עצמה כשחקנית משמעותית עבור חברות המחפשות שירותי אאוטסורסינג - בעיקר בשירותי IT, פיננסים או מרכזי שירות לקוחות. עם זאת, מאז הפלישה הרוסית למדינה בפברואר האחרון, והמלחמה המתנהלת מאז, עלה החשש כי העסקים האוקראינים לא יוכלו לשמור על רמת השירות ואספקת סחורה שלהן.

על פי הסקר של פיוניר, החשש היה מוגזם: כ-70% מחברות הטכנולוגיה הקטנות והבינוניות ממשיכות בפעילותן, כ-64% מהעסקים הצליחו לשמר את רוב הלקוחות שלהם, ו-63% מהעסקים שימרו את רוב הצוות שלהם. בנוסף, 38% מבעלי העסקים שהשתתפו בסקר מתכוונים לגייס עובדים בשנה הקרובה.

נתון מעניין הוא שלמרות של-72% מהעסקים לא הייתה תוכנית פעולה לימי משבר בטרם פרצה המלחמה, הם הצליחו להסתגל למצב החדש ולערוך התאמות בפעילותם - מה שיכול להצביע על אופטימיות המנהלים, ועל תחושת ביטחון שהעתיד יהיה טוב יותר.

השכנים החדשים בפארק ההייטק בב"ש

דיירים חדשים בפארק ההייטק של באר שבע: פירמת ראיית החשבון והייעוץ PwC Israel חנכה משרדים המוגדרים כ"טכנולוגיים, מרווחים ואף ירוקים יותר", ואילו חברת סייברארק, המציעה בין היתר פתרונות אבטחה לענן, העבירה לשם את מרכז הפיתוח שלה.

ירון ויצנבליט, רוביק דנילוביץ', טל פריד אייליג, קלאודיו ירזה, השותף המוביל את קבוצת הביקורת ב-PwC Israel ודורון סדן / צילום: גיל אייסנמן
 ירון ויצנבליט, רוביק דנילוביץ', טל פריד אייליג, קלאודיו ירזה, השותף המוביל את קבוצת הביקורת ב-PwC Israel ודורון סדן / צילום: גיל אייסנמן

בניגוד לגישה המקובלת, ולפיה משרדי לוויין מטפלים רק בלקוחות באזור שבו הם פועלים, הצוותים בשלוחת באר שבע של PwC עובדים עם חברות טכנולוגיה גלובאליות ומשתתפים בהנפקות גדולות. כיום מועסקים שם כ-50 מומחים, ובחברה מתכננים להכפיל את מספרם בתקופה הקרובה.

לדברי ירון ויצנבליט, ראש אשכול ההייטק ב-PwC, ההתבססות בבאר שבע מהווה "אמירה רחבה באשר ליכולת של עובדינו לצאת מאזור המרכז הגדוש, להתמודד עם יוקר המחיה ולהכות שורש בדרום מבלי שיגרע משהו מיכולתם להתקדם ולהגשים את עצמם".

סייברארק נמצאת בעיר הדרומית מאז מאי 2021. היא מעסיקה שם 40 עובדים, ומצהירה כי תגדיל את מספרם ל-100 בשנתיים הקרובות. לדברי חן ביתן, מנהל סייברארק ישראל, "אחרי הקורונה הבנו שההגעה למשרד משמעותית במיוחד כדי לחזק את תחושת השייכות ועבודת הצוות. בהתאם, תוכננו מספר חדרי ישיבות, שנקראים על שם אמנים אהובים מהדרום - ובהם צביקה הדר, יהודית רביץ ומשפחת בנאי".

מימין: פרץ רגב סמנכ''ל מוצרים ראשי בסייברארק, צביקה הדר וחן ביתן מנהל סייברארק ישראל / צילום: בן עמי קרן
 מימין: פרץ רגב סמנכ''ל מוצרים ראשי בסייברארק, צביקה הדר וחן ביתן מנהל סייברארק ישראל / צילום: בן עמי קרן

לשלם ארנונה בהתאמה אישית

חברת "אוטומציה החדשה", מקבוצת ONE טכנולוגיות, העוסקת במערכות המידע לכ-200 רשויות מקומיות בישראל, משנה את שמה ל-ONE city ומאמצת כיוון אסטרטגי חדש - הכולל אספקת שירותים טכנולוגיים ודיגיטליים מתקדמים לרשויות, בדגש על הצרכים המשתנים של התושבים.

שלי כהן מנכ''ל ONE city / צילום: חזי רגב
 שלי כהן מנכ''ל ONE city / צילום: חזי רגב

בין היתר, ב-One city מדברים על כך שהיום התושבים דורשים דרכים מהירות לדיאלוג עם הרשות המקומית, מה שמעלה את חשיבותם של שירותים דיגיטליים מתקדמים. בין שירותים אלה נמנה שימוש בארנקים דיגיטליים, דוגמת Bit, עבור תשלום ארנונה. שירות אחר הוא Pay Kal, המאפשר תשלום בקלות עבור כרטיסים לאירועים עם מקומות מסומנים, הזמנת אשפתונים, מכירת חולצות למרוץ עירוני, רישום להסעות למוסדות חינוך ועוד.

לדברי שלי כהן, מנכ"ל ONE city, "המהלך שלנו מבטא שינוי תפיסתי ואסטרטגי של החברה כולה. הפתרונות שנעניק לתושבים, בשיתוף הרשויות, חייבים להיות חווייתיים, נוחים, אינטואיטיביים, פשוטים ומותאמים אישית. כבר בימים אלו אנו נמצאים בעיצומם של תהליכי פיתוח עבור מגוון שירותים ייעודיים לתושבים".

חדשות טובות

חברת האנרגיה וולטה סולאר הקימה בהתנדבות בית קולנוע סולארי הכולל מקרן, מערכת סאונד ועמדת פופקורן המופעלים בעזרת אנרגיית השמש. המתחם ממוקם במרחב "עםהטבע" בגן יבנה, המחבר בין קהילתיות, אקולוגיה וצדק חברתי. בבית הקולנוע יוקרנו בחינם סרטים המעודדים ילדים ונוער לאורח חיים בר-קיימא ומעבר לאנרגיה סולארית.