פתאל מתרחב בלונדון: רוכש מלון בכיכר פיקדילי תמורת 90 מיליון ליש"ט

רשת פתאל חתמה על הסכם לרכישת מלון "דילי" בלונדון בתמורה ל-90 מיליון ליש"ט • ממחקר של ד"ר שי טל מהמרכז הלאומי לחקלאות ימית עולה כי דגים משמיעים קולות באופן אקטיבי כדי לתקשר • וגם: סונול תעניק חסות של כמיליון שקל למרוץ האופניים סובב כנרת • אירועים ומינויים

המלון בזלזבורג / צילום: יח''צ באדיבות רשת מלונות פתאל
המלון בזלזבורג / צילום: יח''צ באדיבות רשת מלונות פתאל

לנוכח הטלטלה שפוקדת את הכלכלה הבריטית, ואת הלירה שטרלינג בפרט, איש העסקים דוד פתאל, בעל השליטה ברשת המלונאות הנושאת את שמו, מנצל את ההזדמנות להשתלט על מלון בכיכר פיקדילי בבירה הבריטית.

רשת פתאל חתמה יחד עם שותפיה, גופים מוסדיים שונים מהארץ, על הסכם לרכישת מלון "דילי" בתמורה ל-90 מיליון ליש"ט. העסקה מגיעה לאחר שלפני שבועיים רכשה פתאל מלון באוסטריה, גם הוא יחד עם אותם שותפים, תמורת 32 מיליון אירו, שיפעל תחת המותג "ליאונרדו". במלון הנוכחי תשקיע הרשת כ-85 מיליון ליש"ט בשיפוץ והשבחה. מימון העסקה אמור להגיע ממקורות עצמאיים, ונטילת מימון בנקאי מבנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות.

המלון בוינה / צילום: יח''צ באדיבות רשת מלונות פתאל
 המלון בוינה / צילום: יח''צ באדיבות רשת מלונות פתאל

מדובר במלון המדורג בדירוג 5 כוכבים, וכולל 283 חדרים. הוא נפתח ב-1908, ושוכן בין הרחובות פיקדילי וריג'נט. בין היתר, הוא כולל בריכת שחייה מקורה, חדרי כושר וטיפולים ומגרשי סקווש. הדילי יצטרף לנוכחות הגוברת של פתאל במרכז לונדון, הכוללת את מלונות לאונרדו רויאל בלונדון סיטי, טאואר ברידג' וסנט פול; ומלון NYXבהולבורן.

לדברי רונן ניסנבאום, מנכ"ל מלונות פתאל בהולנד, ספרד, בריטניה, אירלנד ופורטוגל, "מלון דילי בלונדון הינו אייקון בעולם התיירות, נחשב לאחד הטובים והמפורסמים באנגליה, וממוקם סמוך לאזורי קניות.

"המלון יהווה תוספת משמעותית ויוקרתית לפורטפוליו הנכסים של קבוצת פתאל באי הבריטי, שיכלול עם השלמת העסקה 11 אלף חדרים ב-54 בתי מלון".

דגים דווקא יודעים לדבר

בקרוב הביטוי "שותק כמו דג" יצטרך לצאת מהלקסיקון: מתברר שדגים בכל זאת יודעים לדבר, כפי שמצא ד"ר שי טל מהמרכז הלאומי לחקלאות ימית. מהמחקר שלו עולה כי דגים משמיעים קולות באופן אקטיבי כדי לתקשר, וכן קולות שהם תוצר לוואי מפעילותם (כמו שחייה או לעיסה). המידע הזה משמעותי במיוחד למגדלי הדגים, והוא יוצג בהרחבה בכנס "מזון מהים ומהמדבר" שמוביל משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

שי טל / צילום: שי טל
 שי טל / צילום: שי טל

במסגרת אחד הניסויים של טל נמצא שכאשר מאכילים דגים במיכל מסוים, הדגים במיכל הסמוך מבינים שהאוכל מגיע ומתחילים "לדבר" על האוכל. בניסוי אחר, הדניסים הוקלטו בזמן הרבייה והטלת הביצים, וגם כאן זוהו קולות ייחודיים.

"מטרת המחקר היא לאפשר גידול דגים בצורה מיטבית", מסביר ד"ר טל. "כאשר נוכל לזהות מתי הדגים צריכים אוכל ומתי לא, מתי הם מפתחים מחלה או מתי הם בסטרס, ניתן יהיה לתת להם טיפול ממוקד ומדויק יותר.

"בכך נוכל לשפר את ההיבט הכלכלי, כשהחקלאים יוכלו לצמצם עלויות גידול ולתת מינון מדויק יותר של אוכל ותרופות. בהיבט של טיב המוצר, דגים שגדלים בצורה מיטבית יהיו בריאים יותר למאכל. ולבסוף, בהיבט הסביבתי, ברגע שנוכל לתת לדגים בדיוק את כמות האוכל והתרופות שהם צריכים ובזמן המתאים, יהיו פחות פסולת ושאריות שיגיעו לסביבה".

כנס מזון מהים והמדבר נולד כתוצאה מהחלטת הממשלה באוגוסט על תוכנית רב־שנתית לפיתוח העיר אילת וחבל אילות כמוקד לאומי ובינלאומי לייצור מזון מהים והמדבר, בעלות של כ-170 מיליון שקל.

מצנח הזהב

רפי גמיש יכהן כיו"ר המכללה למינהל. עד לתחילת 2022 כיהן כמנכ"ל המכללה במשך חמש שנים, וכיום הוא מחזיק בקבוצת חברות, בעיקר בתחום הפיננסי.

רפי גמיש / צילום: עידן גרוס
 רפי גמיש / צילום: עידן גרוס

ניר הולנדר, מנכ"ל נוטניקס ישראל ודירקטור אזורי של אגן הים התיכון, ינהל גם אזור אפריקה (SSA) של החברה העוסקת בפתרונות ענן.

ליאת זוהר תכהן כסמנכ"לית השיווק של vcita, המציעה לעסקים כלים ניהוליים דיגיטליים.

ליאת זוהר / צילום: חברת vcita
 ליאת זוהר / צילום: חברת vcita

עו"ד ריצ'רד לוטי ועו"ד אילן כהן מובילים איחוד: משרד עורכי הפטנטים כהן, דה-פריס שטדלר ("CDS") ומשרד עורכי הדין לוטי יקימו קבוצת קניין רוחני חדשה שתיקרא CDS-LUTHI. הקבוצה תמנה צוות מקצועי של למעלה מ-30 עורכי פטנטים, עורכי דין ומתמחים. 

לדברי עו"ד לוטי וד"ר כהן, "עיקר הערך של חברות טכנולוגיות גלום בקניין הרוחני שהם פיתחו. חברות אלה זקוקות לליווי מקצועי החל מהשלב המוקדם של יצירת תיק הפטנטים, דרך פיתוחו, הרחבתו ומסחורו באמצעות רישוי, מכירה או מיזוג וכלה באכיפת הפטנטים. קבוצת CSD-LUTHI תוכל להציע מעטפת שירותים רחבה ואיכותית למיזמים בכל שלבי חייהם".

לדברי השניים, קיימת הבנה בשוק כי שילוב סינרגטי בין עורכי דין לעורכי פטנטים נדרש כדי לתת מענה שלם לצרכים של מיזמים וחברות טכנולוגיות, ומתוך כך נולדה הקבוצה החדשה. 

חדשות טובות

1 סונול תעניק חסות של כמיליון שקל למרוץ האופניים סובב כנרת, שיתקיים ב-5.11 לאורך כ-60 ק"מ, בהשתתפות כ-10,000 רוכבי אופניים מרחבי הארץ.

2 לרגל חודש המודעות לסרטן השד, שחל באוקטובר, חברת הפינטק איטורו מימנה לכ-100 עובדות בדיקות לגילוי מוקדם של המחלה שנערכו במשרדי החברה.