מנכ"ל מגדל שגיא יוגב התפטר אחרי שנה בלבד: "סביבת העבודה מקשה על ניהול מיטבי"

שגיא יוגב הודיע ליו"ר חברת הביטוח, יפתח רון-טל, כי הוא מסיים את תפקידו בדיוק שנה לאחר שנבחר • "האירועים האחרונים וחוסר הוודאות ביחס ליציבות הניהולית פוגעים באופן קשה ביכולת ניהול החברה"

שגיא יוגב, מנכ''ל מגדל ביטוח / צילום: גל חרמוני
שגיא יוגב, מנכ''ל מגדל ביטוח / צילום: גל חרמוני

שנה בלבד אחרי שנבחר לכהן כמנכ"ל חברת הביטוח מגדל, שגיא יוגב, הודיע היום (ב') כי הוא מבקש לסיים את תפקידו בשל חילוקי דעות עם בעל השליטה, שלמה אליהו.

כזכור, יוגב, איש ביטוח ותיק ומוערך, נבחר כמעין פשרה בין אליהו לבין יו"ר חברת הביטוח, יפתח רון-טל, לאחר שכל אחד מהם העדיף מועמד אחר. בכך מצטרף יוגב לשורה ארוכה של מנכ"לים ויושבי-ראש שעזבו את החברה מאז רכש אותה אליהו בשנת 2012. 

האם המנכ"ל שמגיע מביטוחי הרכב והדירה יצליח לייעל את פעילות הליבה של מגדל?
"הזעזועים בהנהלה השפיעו על המוניטין": רן עוז מסכם תקופה סוערת במגדל ושולח עקיצה לבעל השליטה 

"האירועים האחרונים וחוסר הוודאות ביחס ליציבות הניהולית פוגעים באופן קשה ביכולת ניהול החברה", כתב יוגב לרון-טל. "כידוע, בשנים האחרונות ידעה מגדל חילופים תכופים של יושבי-ראש ומנכ"לים, אשר גרמו לחוסר יציבות ניהולית בחברה. כניסתי לניהול החברה באה תוך תקווה ואמונה כי יחד ובאמונה משותפת נצליח ליצור יציבות ניהולית לאורך זמן, אשר תאפשר לחברה להתפתח ולהגיע להישגים משמעותיים. לצערי, סביבת העבודה אליה נחשפתי הקשתה על ניהול מיטבי של החברה ומנעה את האפשרות לקידומם של צעדים ובהם בנייתה של תוכנית אסטרטגית לחברה".

יוגב הוסיף כי על אף הפעולות המשותפות לקידום החברה, צבר אירועים, אותם הוא לא פירט, מנעו ממנו לנהל את החברה, הן כלפי פנים והן כלפי חוץ.

"ניסיונותינו לשקף את המצב לאשורו והשלכותיו בפני אורגנים שונים בחברה לא הביאו לצערי לנקיטת הפעולות הנדרשות לצורך שמירה על היציבות הניהולית וקיומה של סביבת עבודה תקינה באופן שיאפשר את ניהולה וקידומה של החברה. בנסיבות אלה ובהיעדר יכולת לממש את היעדים ואת המטרות הנדרשים לטובת החברה, אני מבקש לסיים את כהונתי", חתם יוגב את מכתבו. 

אליהו תמר ביוגב, רון-טל העדיף את ענתבי 

יוגב סופר כאמור בימים אלה שנה מאז דירקטוריון מגדל ביטוח החליט למנות אותו לתפקיד מנכ"ל החברה. הוא הגיע למגדל לאחר שכיהן כמשנה למנכ"ל וכמנהל החטיבה לביטוח כללי בהראל ביטוח.

בישיבת הדירקטוריון בה הוחלט על מינויו, השם היחידי שהועלה הוא שמו של יוגב, וגם בעל השליטה שלמה אליהו תמך במינויו. במגדל לא סתם ציינו במפורש בהודעת המינוי כי יוגב נמצא מתאים הן על-ידי הדירקטוריון והם על-ידי ועדת האיתור. זאת לאחר שהליך המינוי מונה במאבק בין בעל השליטה לבין יו"ר הדירקטוריון, יפתח רון-טל. המועמד המועדף על אליהו היה רונן אגסי מבנק לאומי, אך ועדת האיתור שהקימה מגדל החליטה שלא להמליץ עליו, ואגסי הסיר את מועמדותו.

בניגוד לאליהו, רון-טל העדיף את ידין ענתבי מבנק הפועלים, שהיה בעבר המפקח על הביטוח. גם ענתבי הופיע בפני ועדת האיתור, אך לבסוף סיכמו כל הצדדים על מינויו של יוגב להחליף את רון עוז, שעזב מגדל על-מנת להתמנות למנכ"ל ישראכרט

שורת עזיבות של בכירים בחברה

יוגב מצטרף לשלושה מנכ"לים נוספים שעזבו את מגדל בעשור בו אליהו שולט בחברה. קדמו לו עופר אליהו ז"ל (בנו של בעל השליטה), דורון ספיר ורן עוז. הם מצטרפים לחמישה יושבי-ראש שפינו את כיסאם מאז 2014 - ענת לוין, עודד שריג (בשתי תקופות שונות), יוחנן דנינו, ניר גלעד ומוטי רוזן.

גם היו"ר הנוכחי יפתח רון-טל לא רווה נחת תחת אליהו. דיווחים רבים מספרים על כך שאליהו רוצה להחליף את רון-טל ויעלה זאת להצבעה באסיפת בעלי המניות הקרובה. רון-טל התייחס לדיווחים אלה באמצע חודש יולי, אז אמר כי הוא מאמין שיימצא הפתרון בינו לבין אליהו להמשיך את דרכם המשותפת במגדל.

מחברת מגדל אחזקות נמסר: "החברה מצרה על הודעה זו של מנכ"ל מגדל ביטוח בדבר סיום תפקידו, וחולקת על תוכן המכתב ועל אופן הצגת הדברים. החברה מבקשת להבהיר כי תמשיך לפעול כדי להבטיח את ניהולם התקין של עסקי מגדל ביטוח , את יציבותה, טובתה וקידום האסטרטגיה של קבוצת מגדל, לרבות מגדל ביטוח, וקידום יעדיה לטווח הארוך; וכי אין כל חשש לפגיעה בהקשר זה".